|
Post by Jason on Nov 4, 2008 15:20:11 GMT 1
Ja... får väl ta och starta upp en tråd om NHL 09.
Vad tycker ni om det? Själv har jag satt igång en säsong i "Be a Pro" läget.
Tycker det är det bästa i hela NHL09.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Nov 4, 2008 15:26:37 GMT 1
Spelet är klart bättre än NHL08.
|
|
|
Post by Jason on Nov 4, 2008 15:31:16 GMT 1
Inte helt lätt att hinna vara på rätt plats hela tiden bara när man kör Be a Pro. Fast något gör man nog bra, leder poängligan än så länge med min spelare.
|
|
|
Post by kraftwerk on Nov 4, 2008 20:53:17 GMT 1
Finns Göran Hall med ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 4, 2008 20:54:18 GMT 1
Spelet är klart bättre än NHL08. Vad är det som har förändrats? Jag slutade spela när serien blev mer och mer konsol-inriktad. Har alltid spelat på PC, då jag är mest fingerfärdig med tangenter
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 4, 2008 21:13:59 GMT 1
Ja... får väl ta och starta upp en tråd om NHL 09. Vad tycker ni om det? Själv har jag satt igång en säsong i "Be a Pro" läget. Tycker det är det bästa i hela NHL09. Jag lirar NHL 09 på xbox. Be a pro är kul när man kommit in i det. Kör både det, säsong och Montreal Cup (med eget lag) samtidigt. Varvar alltså lite beroende på humör. Är iaf djäkligt kul !
|
|
|
Post by oneandonly on Nov 4, 2008 21:22:15 GMT 1
Spelet är klart bättre än NHL08. Där ser man vad olika det är. Vissa spel gillar jag att lira på datorn. Däremot NHL tycker jag är ett konsolspel (bättre känsla) och gärna på större Lcd/Plasma tv. Vad är det som har förändrats? Jag slutade spela när serien blev mer och mer konsol-inriktad. Har alltid spelat på PC, då jag är mest fingerfärdig med tangenter
|
|
|
Post by Jason on Nov 5, 2008 7:17:15 GMT 1
Spelet är klart bättre än NHL08. Vad är det som har förändrats? Jag slutade spela när serien blev mer och mer konsol-inriktad. Har alltid spelat på PC, då jag är mest fingerfärdig med tangenter Grafiken är ungefär densamma som NHL08, lite småförändringar bara. Den stora förändringen är just "Be a Pro" läget där du antingen skapar din egna spelare eller spelar med någon befintlig spelare i NHL. Om du t.ex skapar en Center med Sniper-egenskaper så ska du hålla dig i centerposition under hela matchen. När din spelare blir trött får du åka och byta och då spelar du en annan center från en annan femma. Du blir betygsatt efter ditt agerande under matchen och vinner på så sätt erfarenhetspoäng vilket gör att din spelare blir bättre och bättre. Är faktiskt med lite nya moves för PC på 09. Skulle med vilja ha det till konsol egentligen, men jag går inte och köper en konsol bara för att köra NHL09.
|
|
Burt
Ungdomslirare
|
Post by Burt on Nov 5, 2008 7:41:18 GMT 1
Jag blev så fruktansvärt besviken på NHL08 till PS3 så jag tänker inte skaffa NHL09 bara för det.
|
|
|
Post by Joewson on Nov 5, 2008 8:45:50 GMT 1
NHL09 är ett mycket bättre spel än föregående år. Men det finns en stor negativ sak med en ny utgåva. Världsrankingen online på föregående år betyder inte ett skit. Offensiva spelet och tempot är en klar förbättring. Tycker fortfarande att i defensiven så känns tacklingarna för mesiga. Sen är det för lätt att etablera tryck i PP. Men det kanske bara är småsaker ;D
Jag låg topp 100 hela sista halvåret på Xbox Live på NHL08. Dags att dra igång och visa att man kan spela NHL09 också ;D
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 5, 2008 10:30:05 GMT 1
Vad är det som har förändrats? Jag slutade spela när serien blev mer och mer konsol-inriktad. Har alltid spelat på PC, då jag är mest fingerfärdig med tangenter Där ser man vad olika det är. Vissa spel gillar jag att lira på datorn. Däremot NHL tycker jag är ett konsolspel (bättre känsla) och gärna på större Lcd/Plasma tv. Håller med dig oao.. fattar inte hur folk klarar av att spela sportspel.. och specielt då NHL på datorn.. ingen känsla för fem öre.. Klart att det blir med konsol-inriktat, vad ska du annars styra klubban med? Pil-tangenterna? Wow, vilken känsla ^^
|
|
|
Post by Jason on Nov 5, 2008 10:45:24 GMT 1
Precis... därför man kör med gamingpad.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 5, 2008 10:52:57 GMT 1
Jo, visst gamingpad.. men blir fortfarande inte samma som att sitta framför en stor tv och spöa folk ^^
|
|
|
Post by Jason on Nov 5, 2008 13:16:24 GMT 1
Näe... det kan jag hålla med om. Man skulle haft en projektor och en spelkonsoll inkopplad till Surround anläggningen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 5, 2008 13:33:24 GMT 1
Näe... det kan jag hålla med om. Man skulle haft en projektor och en spelkonsoll inkopplad till Surround anläggningen. Ooh ja.. hade varit hur fett somhelst.. *räknar pengar* Och till er som lirar det på 360 .. vad är erat nick? ^^
|
|