|
Post by Teddybear on Jan 5, 2009 23:45:55 GMT 1
Tycker att det är fruktansvärt dåligt av en supporterklubb i Black Bugs kaliber (!?) att inte ens anordna en (1) buss till premiären av fortsättningsserien. De flesta andra lyckas med det (tom whiteangels), förmodligen också de dövas riksförbund! Ska det vara en supporterförening, så ska också supportrar ha möjlighet att följa med!
|
|
wob
Ungdomslirare
|
Post by wob on Jan 5, 2009 23:53:51 GMT 1
Okej
|
|
|
Post by mace on Jan 6, 2009 0:02:07 GMT 1
Säger samma som "wob".
Okej.
Det är ju inga som anmäler sig till bussarna ändå.
|
|
|
Post by mindriot on Jan 6, 2009 0:07:06 GMT 1
Hejsan alla KHK-supporters!
Hoppas att jag skall kunna ge lite svar.
Japp. Det är riktigt dåligt att vi inte har fått en buss till seriepremiären. Det håller jag med om. Nu går det buss/bussar som privatpersoner har ordnat men det är ingen ursäkt. Jag ber alla medlemmar i Black Bugs så mycket om ursäkt för detta. Givetvis skulle det vara en buss till Gislaved. Varför det inte har blivit så här kommer jag inte att dra...
Nu kommer dock lite godare nyheter. Vi kommer idagarna ha ett styrelsemöte och efter detta så kommer bussarna förhoppningsvis börja rulla igen. Även då kommer troligen alkoholförbudet att vara borta. Bussarna kommer som vanligt att gå och boka genom vår hemsida. Mer info kommer inom kort både här och framförallt på vår hemsida.
Dock har intresset för bussarna varit dålig i år. Både före och efter alkoholförbudet. Jag kollade genom bokningslistorna och det har varit konstant dåligt intresse. Vi kommer att jobba på att försöka att nu i fortsättningserien och framförallt för kommande säsong att få företag att sponsra Hockeybussen så att vi skall få ner priserna på resorna och även se över annat med Hockeybussen så att alla kan få en trevlig resa och en hockeyfest utöver det vanliga.
Nu startar vi om och lägger allt gammalt bakom oss och börjar om på nytt. Så nu börjar vi fylla bussarna igen och ge det stöd som laget vi alla älskar det stöd dom förtjänar.
|
|
|
Post by Teddybear on Jan 6, 2009 2:45:27 GMT 1
Säger samma som "wob". Okej. Det är ju inga som anmäler sig till bussarna ändå. Och varför tror du inte folk gör det?
|
|
|
Post by fight on Jan 6, 2009 3:06:17 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf!
|
|
|
Post by mindriot on Jan 6, 2009 3:12:24 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Hmm... Mja det är diskutionen om Alkoholen som skapar sprickan. Vissa vill, vissa vill inte... Om bara båda sidor kan respektera båda åsikterna så hade det aldrig funnits ett problem... Man skall kunna ta ett par bira utan att bli kallad alkolist och man skall kunna åka nykter utan att bli kallad fjolla... Japp sorgligt men sant har båda förekommit. Respekt och förståelse från båda sidor är A och O här... Världen är inte enkelriktad mina damer och herrar...
|
|
wolfe
Ungdomslirare
Uffe Sj?gren
|
Post by wolfe on Jan 6, 2009 9:52:07 GMT 1
Jag hade tänkt att åka med på bortamatcherna, men är inte så intresserad om det inte går en stor buss (dvs minst 40 pers). Däremot är det helt OK för min del om några "Hockeyintresserade" vill ta ett par bärs.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 6, 2009 10:22:18 GMT 1
Till en viss del håller jag med trådstartaren Teddybear i denna tråd en anledning till att man gick med i BB var ju att det skulle bli billigare att åka till bortamatcherna, nu har det tyvärr bara blivit en resa till tingsryd denna säspng. Vad som är tråkigt att det har gått bussar i annans regi än BB och att man inte har blivit informerad om dessa tänker mest på resan till Gislaved och den som gick till Skövde. Att sedan folk inte bokar sig på de bussar som har funnits tillgängliga kan ju inte BB klandras för, men alkoholförbudet som infördes spelar nog en viss roll. Jag skulle själv aldrig sitta på en buss i 35 mil (enkel resa) utan att ta några bira.
|
|
|
Post by Jason on Jan 6, 2009 11:43:30 GMT 1
Problemet är väl de som ser resorna som en perfekt suparesa. Dricker man sig så berusad så att man knappt kan stå eller är allmänt svinig har man inte där att göra i mina ögon.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 6, 2009 11:50:41 GMT 1
Detta har vart ett stort disskusions ämne en längre tid... Varför inte sätta in ett par killar då som är nyktra på denna buss o går runt o håller koll så att de inte svinas ner o försöka hålla en lugn stämning, Visst jag har vart med i bussar när de gick innan, o kan väll stå för att jag inte är guds bästa barn... Men va fan... Jag skäms inte iallfall.. De enda jag vill de är att de ska bli dessa bussar... Varför inte göra som innan? När de såldes Öl på bussarna... Ta in ett lager.. sen fine... Jag kan gärna ställa upp med att hålla koll på bussarna, inte varje men jag ställer upp frivilligt... Dvs att man gemensamt städar ut bussen fin o fräsch innan man lämnar!!! Så svårt är de inte SÅ FIXA BUSSAR
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 6, 2009 14:19:16 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Jag ser tydligt vilken del du tillhör. Nu finns det ju dock folk som gärna tar en bärs eller mer innan hockey, dels för att höras ännu mer och dels för att det är så jävla gott Bara för att man dricker alkohol på bussarna betyder det -inte- att hockeyn inte är viktig! Varför åker inte "ni nykterister" mer buss nu då? För nu råder det ju alkoholförbud. Jag förstår inte varför det ska gnällas på folk som tar en grogg, cider, bärs eller wiskey på bussarna. Som det har skrivits så är det likadant på andra hållet.
|
|
|
Post by Pitbull on Jan 6, 2009 14:24:00 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Jag ser tydligt vilken del du tillhör. Nu finns det ju dock folk som gärna tar en bärs eller mer innan hockey, dels för att höras ännu mer och dels för att det är så jävla gott Bara för att man dricker alkohol på bussarna betyder det -inte- att hockeyn inte är viktig! Varför åker inte "ni nykterister" mer buss nu då? För nu råder det ju alkoholförbud. Jag förstår inte varför det ska gnällas på folk som tar en grogg, cider, bärs eller wiskey på bussarna. Som det har skrivits så är det likadant på andra hållet. Kunde fan inte skriva de bättre!! Håller med dig helt klart...
|
|
tobias
Ungdomslirare
|
Post by tobias on Jan 7, 2009 2:52:07 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Det ena skall väl inte nödvändgtvis behöva utesluta det andra? Jag kan förstås inte tala för någon annan, men personligen åker jag hellre bil, där tid för avgång samt tid för hemresa kan kontrolleras fullt ut av mig själv, än en buss vars fördelar inte överväger bilens. Är man några stycken som åker gemensamt i bil blir kostnaden inte högre än om man åkt buss. Att man sedan heller inte får lov att ta ett par öl - för det ska väl ändå erkännas, vi är ganska många som klarar av att ta ett par Sofiero utan att för den sakens skull gå berserk och skämma ut oss själva såväl som föreningen - gör ju att många av fördelarna med buss försvinner. Sedan förstår jag förstås mycket väl att BlackBugs är tvugna att hålla en ganska strikt linje för att allting skall fungera rent praktiskt.
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 7, 2009 3:14:34 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Jag ser tydligt vilken del du tillhör. Nu finns det ju dock folk som gärna tar en bärs eller mer innan hockey, dels för att höras ännu mer och dels för att det är så jävla gott Bara för att man dricker alkohol på bussarna betyder det -inte- att hockeyn inte är viktig! Varför åker inte "ni nykterister" mer buss nu då? För nu råder det ju alkoholförbud. Jag förstår inte varför det ska gnällas på folk som tar en grogg, cider, bärs eller wiskey på bussarna. Som det har skrivits så är det likadant på andra hållet. Klockren analys ! Nu gäller det att VISA respekt för VARANDRA. De som inte tar några glas får inte fördöma de som gör det. Självklart inte i andra riktningen heller. Jag tycker man ska få ta några glas och gör det med. Däremot skulle jag ALDRIG skriva eller tala ner de som inte gör det. Det gäller att HÅLLA ihop. P.s Debatten kan aldrig bli nykter eller aspackad. Det sista alternativer existerar inte i mina ögon. Precis som i det verkliga livet är inte allt svart eller vitt.
|
|