|
Post by fight on Jan 7, 2009 7:39:26 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Jag ser tydligt vilken del du tillhör. Nu finns det ju dock folk som gärna tar en bärs eller mer innan hockey, dels för att höras ännu mer och dels för att det är så jävla gott Bara för att man dricker alkohol på bussarna betyder det -inte- att hockeyn inte är viktig! Varför åker inte "ni nykterister" mer buss nu då? För nu råder det ju alkoholförbud. Jag förstår inte varför det ska gnällas på folk som tar en grogg, cider, bärs eller wiskey på bussarna. Som det har skrivits så är det likadant på andra hållet. Du, min lille unge man jag tillhör inte någon del. Jag har aldrigt sagt att det ät förbjudet att dricka på matcherna, utan att jag ogillar när folk får i sig för mycket och missköter sig. Jag är inte någon nykerist och jag hade gärna åkt bussarna, men nu har det ju varit för få anmälda till bussarna och då har dom ställts in. Jag väljer att vara nykter och kolla på hockey, än att dricka. Om folk vill dricka få dom göra det, men då ska det kunna skötas också. Svårare än så kan det väl inte vara?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 7, 2009 7:53:10 GMT 1
Jag ser tydligt vilken del du tillhör. Nu finns det ju dock folk som gärna tar en bärs eller mer innan hockey, dels för att höras ännu mer och dels för att det är så jävla gott Bara för att man dricker alkohol på bussarna betyder det -inte- att hockeyn inte är viktig! Varför åker inte "ni nykterister" mer buss nu då? För nu råder det ju alkoholförbud. Jag förstår inte varför det ska gnällas på folk som tar en grogg, cider, bärs eller wiskey på bussarna. Som det har skrivits så är det likadant på andra hållet. Du, min lille unge man jag tillhör inte någon del. Jag har aldrigt sagt att det ät förbjudet att dricka på matcherna, utan att jag ogillar när folk får i sig för mycket och missköter sig. Jag är inte någon nykerist och jag hade gärna åkt bussarna, men nu har det ju varit för få anmälda till bussarna och då har dom ställts in. Jag väljer att vara nykter och kolla på hockey, än att dricka. Om folk vill dricka få dom göra det, men då ska det kunna skötas också. Svårare än så kan det väl inte vara? Jag tror vi har kommit till en punkt där vi kan enas i denna frågan Puss.
|
|
|
Post by fight on Jan 7, 2009 10:33:09 GMT 1
Du, min lille unge man jag tillhör inte någon del. Jag har aldrigt sagt att det ät förbjudet att dricka på matcherna, utan att jag ogillar när folk får i sig för mycket och missköter sig. Jag är inte någon nykerist och jag hade gärna åkt bussarna, men nu har det ju varit för få anmälda till bussarna och då har dom ställts in. Jag väljer att vara nykter och kolla på hockey, än att dricka. Om folk vill dricka få dom göra det, men då ska det kunna skötas också. Svårare än så kan det väl inte vara? Jag tror vi har kommit till en punkt där vi kan enas i denna frågan Puss. Det var ju bra Puss på dig också
|
|
|
Post by oneandonly on Jan 8, 2009 1:56:12 GMT 1
Det är konstigt att alkoholen ska styra bussresorna hela tiden. Är alkohol verkligen så viktigt i livet? För mig är det hockeyn som är viktigast iaf! Vem sa på sin blogg: "Folk ger tydligen aldrig upp. Det ska verkligen ältas om dom här bussresorna fram och tillbaka! Innerst inne hoppas jag att alkoholförbudet kvar står resten av säsongen i Black bugs och släpper dom det förbudet åker jag inte med =) Det är mitt beslut och mina åsikter, ni andra får givetvis tycka och tänka vad ni vill! Tänker inte hindra er =) " Nu arrrangerade inte bb bussen till Gislaved, men alkohol inmundigades. När inte bb arrangerar resan kanske det kvittar för Dig om det är alkoholförbud eller ej. Jag tycker det luktar lite dubbelmoral. Men det är min synpunkt på det hela. God Fortsättning !
|
|
|
Post by jonnyssenap123 on Jan 17, 2009 4:47:14 GMT 1
Dom som kan dricka nån bira så också kunna göra de. och sedan finns de alkisar som jag (nykter alkholist nu) som inte ska dricka misssköter man säg åker man inte med på nästa match så var de problemet löst
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on May 15, 2009 16:24:05 GMT 1
Vad händer i Black Bugs egentligen. Har supporterföreningen dött eller? Ingen hemsida längre, ingen info om någonting! Kan lätt men kort sammanfattas så här:SKANDAL!
Var var ni när Ringberg skrev på? eller när Lönn signade nytt? Näää skärpning med er och ut i elljusspåret på Rosenholm och heja fram killarna! Säger det igen:SKANDAL!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2009 19:01:15 GMT 1
Vad händer i Black Bugs egentligen. Har supporterföreningen dött eller? Ingen hemsida längre, ingen info om någonting! Kan lätt men kort sammanfattas så här:SKANDAL! Var var ni när Ringberg skrev på? eller när Lönn signade nytt? Näää skärpning med er och ut i elljusspåret på Rosenholm och heja fram killarna! Säger det igen:SKANDAL! Bättre att tillhöra C-sektionen. Tränar just nu vid grillen med en bira i handen. Skriker lite nedsättande saker till grannen för att se om jag kan få han ur balans och hoppa över staketet!
|
|
|
Post by #72 Foppa on May 15, 2009 19:12:57 GMT 1
Vad händer i Black Bugs egentligen. Har supporterföreningen dött eller? Ingen hemsida längre, ingen info om någonting! Kan lätt men kort sammanfattas så här:SKANDAL! Var var ni när Ringberg skrev på? eller när Lönn signade nytt? Näää skärpning med er och ut i elljusspåret på Rosenholm och heja fram killarna! Säger det igen:SKANDAL! Bättre att tillhöra C-sektionen. Tränar just nu vid grillen med en bira i handen. Skriker lite nedsättande saker till grannen för att se om jag kan få han ur balans och hoppa över staketet! Själv sågar jag en av c-sektionens och sandvikarnas medlem, tillika granne, i övrigt stämmer din beskrivelse.... så kom inte o säg att Black Bugs inte gör något vettig....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 15, 2009 19:35:48 GMT 1
Bättre att tillhöra C-sektionen. Tränar just nu vid grillen med en bira i handen. Skriker lite nedsättande saker till grannen för att se om jag kan få han ur balans och hoppa över staketet! Själv sågar jag en av c-sektionens och sandvikarnas medlem, tillika granne, i övrigt stämmer din beskrivelse.... så kom inte o säg att Black Bugs inte gör något vettig.... Din kära granne kommer snart på träningsläger till min altan. Då ska vi sätta upp riktlinjerna för Sandvikarna 09/10
|
|
|
Post by HF on May 15, 2009 21:05:37 GMT 1
Var hände föresten med Blackbugs hangaround TRT?
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on May 16, 2009 11:47:30 GMT 1
Vad händer i Black Bugs egentligen. Har supporterföreningen dött eller? Ingen hemsida längre, ingen info om någonting! Kan lätt men kort sammanfattas så här:SKANDAL! Var var ni när Ringberg skrev på? eller när Lönn signade nytt? Näää skärpning med er och ut i elljusspåret på Rosenholm och heja fram killarna! Säger det igen:SKANDAL! Bättre att tillhöra C-sektionen. Tränar just nu vid grillen med en bira i handen. Skriker lite nedsättande saker till grannen för att se om jag kan få han ur balans och hoppa över staketet! Om du vill få han ur balans kan du ju bara räcka över biran du har i handen.
|
|
|
Post by HF on May 16, 2009 13:50:25 GMT 1
Bättre att tillhöra C-sektionen. Tränar just nu vid grillen med en bira i handen. Skriker lite nedsättande saker till grannen för att se om jag kan få han ur balans och hoppa över staketet! Om du vill få han ur balans kan du ju bara räcka över biran du har i handen. Budweiser?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 16, 2009 20:43:14 GMT 1
Om du vill få han ur balans kan du ju bara räcka över biran du har i handen. Budweiser? Biran sa han
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 16, 2009 21:10:05 GMT 1
Om du vill få han ur balans kan du ju bara räcka över biran du har i handen. Budweiser? Björnebrygd, dansk dynamit.
|
|
|
Post by HF on May 17, 2009 13:28:04 GMT 1
Men han skulle ju ha honom ur balans, då kan han ju inte bjuda på finöl.... Det är som en god arbetskamrat till mig, han köpte en hårtrimmer till sin fru som hon skulle använda när hon klippte honom....samtidigt som han överlämnade "presenten" skulle han vara romantisk och ge lite frukost på sängen....EN OSTMACKA OCH ETT GLAS MJÖLK!!!!!!! Han hade förövrigt glömt att hon inte dricker mjölk. Som man säger äpplet faller inte långt från trädet...hans älste son kom hem samma kväll med ett paket...i den låg en hårtrimmer som mamman skulle använda när hon klippte min arbetskamrat....sonens hårtrimmer var dock lite dyrare... ...jo hon blev något besviken.
|
|