|
Post by Mr Magic on Mar 17, 2011 18:57:55 GMT 1
Allt har sin tid. Tobbes tid var då, och han har gjort det bra. Men nu är det hög tid för någon annan att ta över.
|
|
|
Post by benderman on Mar 17, 2011 21:57:35 GMT 1
Utan Timo hade vi inte varit i allettan, var realistiska för guds skull. Utan Brooks hade vi inte kommit till kvalserien, var realistiska för guds skull. Tobbe har tagit ut oss från träsket men finns det nåt lag i Div1 med dom förutsättningar som KHK har? Hur många lag i allsvenskan har dom förutsättningar som KHK har?
Var realistiska för guds skull.
Vi snittar 3000 per match, vi köper tröjor, hasldukar..det är vi som är KHK. det finns ingen annan sportförening i Blekinge som har så hängivna fans, säger sportgruppen att dom vill värva en ny stjärnspelare, men att dom behöver 200kr av oss så är jag hundra att minst 1000 pers av oss står där med hundralappar.
hade vi inte tagit oss till kvalserien hade vi gått minus....MINUS!!!
Det var nära att vi missade kvalserien.
Missuppfatta mig inte, jag är nöjd med säsongen, jag är nöjd med Tobbe men vi ska också kunna vara kritiska med saker och ting.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 17, 2011 21:58:56 GMT 1
WÖRD
|
|
|
Post by wolger on Mar 17, 2011 22:25:15 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Om ni bara visste vad som kan åstadkommas med stora medel...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 17, 2011 22:29:01 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Jag är också nöjd! Trött nu Alvarligt vi går ju framåt år efter år. Inte ett enda bakslag sportsligt (förutom vissa andra bitar i still med kiosken) Rom dricker man inte varje dag!
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2011 22:33:22 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Om ni bara visste vad som kan åstadkommas med stora medel... WORD. om folk bara insåg hur bra förspänt vi har det skuller kraven utifrån vara större..
|
|
|
Post by Jason on Mar 17, 2011 22:36:31 GMT 1
Pengar är inte allt... Se på Frölunda...
|
|
|
Post by wolger on Mar 17, 2011 22:37:59 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Om ni bara visste vad som kan åstadkommas med stora medel... WORD. om folk bara insåg hur bra förspänt vi har det skuller kraven utifrån vara större.. Fruktansvärt sant! Precis så är det! (Men fan, håll det hemligt, det är bara pinsamt om det kommer ut).
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 17, 2011 22:49:08 GMT 1
Javisst är det, se på HV71...
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2011 22:49:43 GMT 1
hahaha jason// se på färjestad och HV..se på södertälje som väl är fattigast i ES..3 eller 4e året i KS nu..pengar betyder kanske inte allt men på den nivån vi är och lirar så skulle det betyda skillnaden mellan AS o div1 om de förvaltades på rätt sätt
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 17, 2011 22:55:56 GMT 1
hahaha jason// se på färjestad och HV..se på södertälje som väl är fattigast i ES..3 eller 4e året i KS nu..pengar betyder kanske inte allt men på den nivån vi är och lirar så skulle det betyda skillnaden mellan AS o div1 om de förvaltades på rätt sätt Okej, skit i HV då. Men se på andra lag som har det väl förspänt. Leksand t.ex. Gott om publik, gott om fans över hela j-a landet (hur f-n det nu är möjligt) och dessutom sponsrade av kommunen... Det är inte så enkelt. Men vi går framåt, sakta men säkert. Eller?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2011 23:04:29 GMT 1
hahaha jason// se på färjestad och HV..se på södertälje som väl är fattigast i ES..3 eller 4e året i KS nu..pengar betyder kanske inte allt men på den nivån vi är och lirar så skulle det betyda skillnaden mellan AS o div1 om de förvaltades på rätt sätt Okej, skit i HV då. Men se på andra lag som har det väl förspänt. Leksand t.ex. Gott om publik, gott om fans över hela j-a landet (hur f-n det nu är möjligt) och dessutom sponsrade av kommunen... Det är inte så enkelt. Men vi går framåt, sakta men säkert. Eller? Leksand har ingen bra ekonomi..vi kan antagligen hålla på hela natten o älta lag såhär.. saken e väl att det är bättre att ha pengar än att inte ha några?och saken är väl den att sköts pengarna på ett bra sätt (långsiktiga värvningar dvs inga trötta finnar eller dyl) så har vi väl en stor fördel. som det är nu utnyttjar vi inte den fördelen till max tycker jag och med den fördelen borde målen va högre och prestationerna på en annan nivå. känns som vi slösar resurser på att "se o lära" istället för att ge det en riktig chans
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 17, 2011 23:13:52 GMT 1
ja jesus...de har "sett och lärt" upp miljonbelopp i st f att satsa på rutinerat folk... Kempe är väl undantaget Det som stört mest, är att pengarna bara försvinner, verkar det som...? Det är betydligt värre än det sportsliga.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 17, 2011 23:24:38 GMT 1
ja jesus...de har "sett och lärt" upp miljonbelopp i st f att satsa på rutinerat folk... Kempe är väl undantaget Det som stört mest, är att pengarna bara försvinner, verkar det som...? Det är betydligt värre än det sportsliga. I min värld är det enda som betyder nåt det sportsliga. Hade jag haft dina intressen så hade jag inte skrivit här utan på nån aktiesida... PS, har du sett senaste Wall street filmen, ska visst vara bra
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 17, 2011 23:26:20 GMT 1
Wall Street Shuffle? ;D
|
|