|
Post by benderman on Mar 17, 2011 23:29:18 GMT 1
Personligen tror jag KHK tagit sej till A1 utan Timo, men det får vi ju aldrig veta. Jag tvivlar....... men det får vi aldrig veta, däremot hade vi inte gått vidare till PO och då hade det varit misslyckat säsong med all minus i kassan.
|
|
|
Post by benderman on Mar 17, 2011 23:34:52 GMT 1
Höll på att glömma Jag tycker om filosofin att skynda långsamt och att har pengar på banken MEN tänk om vi hade missat allettan eller inte tagit oss vidare från allettan? ? Hade inte intresset svalnat lite efter tredje säsongen där vi kryper framåt. Intresset för laget är det som håller skutan uppåt. Intresset för laget gör att det är värt att riskera lite. Annars kan vi lika gärna vara OIK eller Mörrum.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 0:00:42 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Om ni bara visste vad som kan åstadkommas med stora medel... Frölunda, Leksand, HV och Malmö håller inte med.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 0:05:55 GMT 1
ja jesus...de har "sett och lärt" upp miljonbelopp i st f att satsa på rutinerat folk... Kempe är väl undantaget Det som stört mest, är att pengarna bara försvinner, verkar det som...? Det är betydligt värre än det sportsliga. Det är väl oftast de med mycket rutin som vill krama ut så mycket flis som möjligt ur klubbarna. Sedan säger du att du stör dig på att pengarna bara försvinner och att det är värre än det sportsliga.....
|
|
|
Post by sittplats on Mar 18, 2011 1:17:06 GMT 1
ja jesus...de har "sett och lärt" upp miljonbelopp i st f att satsa på rutinerat folk... Kempe är väl undantaget Det som stört mest, är att pengarna bara försvinner, verkar det som...? Det är betydligt värre än det sportsliga. Me din kunskap så måste du vara mångmiljonär och sitta inne med bostäder som få kan drömma om.En annan lever radhusliv och är nöjd med att ta ett kliv i sänder.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 10:31:04 GMT 1
Börjar bli lite tröttsamt att alla på forumet är så jävla nöjda så här långt! Om ni bara visste vad som kan åstadkommas med stora medel... Frölunda, Leksand, HV och Malmö håller inte med. frölunda och HV kan du ju ta bort.. så det är pengarna och inte inkompetent styre som fällt Malmö o Leksand?intressant.. plus att färjestad säkert inte håller med dig där..
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 10:35:02 GMT 1
ja jesus...de har "sett och lärt" upp miljonbelopp i st f att satsa på rutinerat folk... Kempe är väl undantaget Det som stört mest, är att pengarna bara försvinner, verkar det som...? Det är betydligt värre än det sportsliga. Me din kunskap så måste du vara mångmiljonär och sitta inne med bostäder som få kan drömma om.En annan lever radhusliv och är nöjd med att ta ett kliv i sänder. och om du hade varit mångmiljonär o bott i en hydda..hade ditt nästa steg varit att flytta till ett kråkslott då?eller värre,lägg alla pengarna på ett kråkslott...nä de hade du antagligen inte utan du hade nog sett till att bygga en riktigt vacker villa och inte slösa pengar på något som är dåligt och illa genomtänkt,eller hur?
|
|
|
Post by sittplats on Mar 18, 2011 10:54:04 GMT 1
Me din kunskap så måste du vara mångmiljonär och sitta inne med bostäder som få kan drömma om.En annan lever radhusliv och är nöjd med att ta ett kliv i sänder. och om du hade varit mångmiljonär o bott i en hydda..hade ditt nästa steg varit att flytta till ett kråkslott då?eller värre,lägg alla pengarna på ett kråkslott...nä de hade du antagligen inte utan du hade nog sett till att bygga en riktigt vacker villa och inte slösa pengar på något som är dåligt och illa genomtänkt,eller hur? Det första måste ju ändå bli att fixa den där miljonen och det var väl mer det jag menade ,ska vara tydligare i fortsättningen så alla förstår.... Om man väljer mellan att bygga långsiktigt och leva länge eller sattsa stort och falla hårt så går jag på det långsiktiga vilket brukar innebära att man börjar från grunden mao verksamheten (ex ungdomar ,markndsföring ,arrangemang ,stabil inkomst). Att det sedan blir fel längs vägen är väl mer regel än undantag ,det viktiga med det är väl att reda ut dom rätt om det svider en stund. Om det hade varit så dj-a lätt att skaffa ett elitserielag så begriper inte jag varför alla inte redan har det ,men det kan väl du tala om då eller ?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 10:55:24 GMT 1
och om du hade varit mångmiljonär o bott i en hydda..hade ditt nästa steg varit att flytta till ett kråkslott då?eller värre,lägg alla pengarna på ett kråkslott...nä de hade du antagligen inte utan du hade nog sett till att bygga en riktigt vacker villa och inte slösa pengar på något som är dåligt och illa genomtänkt,eller hur? Det första måste ju ändå bli att fixa den där miljonen och det var väl mer det jag menade ,ska vara tydligare i fortsättningen så alla förstår.... Om man väljer mellan att bygga långsiktigt och leva länge eller sattsa stort och falla hårt så går jag på det långsiktiga vilket brukar innebära att man börjar från grunden mao verksamheten (ex ungdomar ,markndsföring ,arrangemang ,stabil inkomst). Att det sedan blir fel längs vägen är väl mer regel än undantag ,det viktiga med det är väl att reda ut dom rätt om det svider en stund. Om det hade varit så dj-a lätt att skaffa ett elitserielag så begriper inte jag varför alla inte redan har det ,men det kan väl du tala om då eller ? Wörd.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 11:30:10 GMT 1
och om du hade varit mångmiljonär o bott i en hydda..hade ditt nästa steg varit att flytta till ett kråkslott då?eller värre,lägg alla pengarna på ett kråkslott...nä de hade du antagligen inte utan du hade nog sett till att bygga en riktigt vacker villa och inte slösa pengar på något som är dåligt och illa genomtänkt,eller hur? Det första måste ju ändå bli att fixa den där miljonen och det var väl mer det jag menade ,ska vara tydligare i fortsättningen så alla förstår.... Om man väljer mellan att bygga långsiktigt och leva länge eller sattsa stort och falla hårt så går jag på det långsiktiga vilket brukar innebära att man börjar från grunden mao verksamheten (ex ungdomar ,markndsföring ,arrangemang ,stabil inkomst). Att det sedan blir fel längs vägen är väl mer regel än undantag ,det viktiga med det är väl att reda ut dom rätt om det svider en stund. Om det hade varit så dj-a lätt att skaffa ett elitserielag så begriper inte jag varför alla inte redan har det ,men det kan väl du tala om då eller ? jag håller med,men för att ta ett exempel..hur långsiktiga var lakers på resan till AS? det är inte fel att göra som vi gör men tror att om de låter bli att satsa större så kommer det att fälla ekonomin det med till slut. hade vi tex inte tagit oss till PO i år (vilket inte var målet,fjantigt nog) så hade vi fått se yttligare publiktapp till nästa säsong. sen att vi inte är så nära allsvenskan fastän vi ligger i KS nu (nä tänker inte bara på matchen igår) det är förbryllande och ett litet problem. vi har ju 2 års kontrakt med ganska många och en del av dem har inte potential att hänga med på den resan det är sagt att vi ska gör..det innebär att vi måste in med 3-6 spelare nästa år lite beroende på om kanadensarna stannar eller inte,för att ta oss närmre,detsamma gäller säsongen efter..så därför tycker jag att de laget som står på isen idag är lite slöseri med både tid och pengar
|
|
|
Post by time on Mar 18, 2011 11:40:26 GMT 1
Det första måste ju ändå bli att fixa den där miljonen och det var väl mer det jag menade ,ska vara tydligare i fortsättningen så alla förstår.... Om man väljer mellan att bygga långsiktigt och leva länge eller sattsa stort och falla hårt så går jag på det långsiktiga vilket brukar innebära att man börjar från grunden mao verksamheten (ex ungdomar ,markndsföring ,arrangemang ,stabil inkomst). Att det sedan blir fel längs vägen är väl mer regel än undantag ,det viktiga med det är väl att reda ut dom rätt om det svider en stund. Om det hade varit så dj-a lätt att skaffa ett elitserielag så begriper inte jag varför alla inte redan har det ,men det kan väl du tala om då eller ? jag håller med,men för att ta ett exempel..hur långsiktiga var lakers på resan till AS? det är inte fel att göra som vi gör men tror att om de låter bli att satsa större så kommer det att fälla ekonomin det med till slut. hade vi tex inte tagit oss till PO i år (vilket inte var målet,fjantigt nog) så hade vi fått se yttligare publiktapp till nästa säsong. sen att vi inte är så nära allsvenskan fastän vi ligger i KS nu (nä tänker inte bara på matchen igår) det är förbryllande och ett litet problem. vi har ju 2 års kontrakt med ganska många och en del av dem har inte potential att hänga med på den resan det är sagt att vi ska gör..det innebär att vi måste in med 3-6 spelare nästa år lite beroende på om kanadensarna stannar eller inte,för att ta oss närmre,detsamma gäller säsongen efter..så därför tycker jag att de laget som står på isen idag är lite slöseri med både tid och pengar tycker att chili passar dig bättre än khkkrille
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 11:59:54 GMT 1
jag håller med,men för att ta ett exempel..hur långsiktiga var lakers på resan till AS? det är inte fel att göra som vi gör men tror att om de låter bli att satsa större så kommer det att fälla ekonomin det med till slut. hade vi tex inte tagit oss till PO i år (vilket inte var målet,fjantigt nog) så hade vi fått se yttligare publiktapp till nästa säsong. sen att vi inte är så nära allsvenskan fastän vi ligger i KS nu (nä tänker inte bara på matchen igår) det är förbryllande och ett litet problem. vi har ju 2 års kontrakt med ganska många och en del av dem har inte potential att hänga med på den resan det är sagt att vi ska gör..det innebär att vi måste in med 3-6 spelare nästa år lite beroende på om kanadensarna stannar eller inte,för att ta oss närmre,detsamma gäller säsongen efter..så därför tycker jag att de laget som står på isen idag är lite slöseri med både tid och pengar tycker att chili passar dig bättre än khkkrille
|
|
|
Post by sittplats on Mar 18, 2011 15:21:25 GMT 1
jag håller med,men för att ta ett exempel..hur långsiktiga var lakers på resan till AS? det är inte fel att göra som vi gör men tror att om de låter bli att satsa större så kommer det att fälla ekonomin det med till slut. hade vi tex inte tagit oss till PO i år (vilket inte var målet,fjantigt nog) så hade vi fått se yttligare publiktapp till nästa säsong. sen att vi inte är så nära allsvenskan fastän vi ligger i KS nu (nä tänker inte bara på matchen igår) det är förbryllande och ett litet problem. vi har ju 2 års kontrakt med ganska många och en del av dem har inte potential att hänga med på den resan det är sagt att vi ska gör..det innebär att vi måste in med 3-6 spelare nästa år lite beroende på om kanadensarna stannar eller inte,för att ta oss närmre,detsamma gäller säsongen efter..så därför tycker jag att de laget som står på isen idag är lite slöseri med både tid och pengar Kan väl säga att jag i stora delar håller med men..... För att komma dit KHK är idag och då menar jag som förening/marknadsplatts har krävts ganska mycket jobb.Det är ett gigantiskt intresse kring allt som har med KHK att göra som du vet ,detta innebär förstås inte att allt och alla är perfekta i föreningen (och inte utanför heller). Dej jag irriterar mig på är då gnället som inte leder någon vart annat än mot det negativa ,att på ofentliga forum sitta och säga att den ena eller andra slösar bort pengar utan att få resultat ser jag bara som dålig reklam.Jag tror att man på sikt eller om man återkommande uprepar denna typ av påstående/diskussioner kan lyckas få bort en eller annan åskådare (marginalarna) till att börja med och när fler tomma platser gapar börjar mer folk undra osv..Vilket i sin tur leder till vikande intresse = Pengar in = bra spelare. Detta görs dessutom av såna som kallar sig fans och faktiskt besitter ett ganska gediget hockey intresse. Vill man förändra får man nog engarera sig via olika uppdrag i föreningen ,där kan det negativa bli konstruktivt istället.Om man inte har den viljan/intresset så får man lita på de som sitter där. Jag menar alla har väl olika åsikter om både spelare och ledare ,men vilka spelare blir bättre av att höra att dom inte "håller". Det är stor skillnad att säga ex Brooks gjorde en kass match sist Brooks är kass och borde aldrig värvas Kolla på Emil utdömd av alla men gjorde det matchavgörande mot KiK ,har faktiskt spelat mycket mer stabilt efter detta.I början på säsongen sköt han från backposition rakt på benskydd ett par gånger och fick rätt bitsk kritik.hur många skott fick vi se efter det? Så vad jag menar är att man kommer inte så långt av att sitta och gnälla på ett forum ,snarare tvärt om.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 16:22:58 GMT 1
Pengar är inte allt... Se på Frölunda... eller Leksand, Malmö eller varför inte HV Nej nej, de får vi inte nämna enligt khkkrille.
|
|
|
Post by aloviak on Mar 18, 2011 16:29:02 GMT 1
eller Leksand, Malmö eller varför inte HV Nej nej, de får vi inte nämna enligt khkkrille. läste det efteråt så tog bort det ;D
|
|