|
Post by hockeyfarsan on May 18, 2011 10:08:36 GMT 1
Snälla Sverker sluta nu! Skoog har varit sportchef i fjorton dagar och fattar det som alla andra också begriper utom du och tobbe k. Vill vi ha hit spelare som får bra med pengar men för att på halva vägen känna, nej detta var inget för mig, tac k och hej jag river mitt kontrakt och drar till nån lokalkonkurrent. Tror du att en klubb kommer nån vart på att vara så naiv? egentligen behövs ingen sådan klausul. Fahla kan inte spela för någon annan klubb nästa säsong utan att KHK godkänner detta Nu förstår jag inte riktigt... Med tanke på Tobbes citat etc, betyder det m.a.o att KHK har godkänt att Fahla går till OIK? Dvs det är med vårt goda minne?
|
|
|
Post by time on May 18, 2011 10:11:25 GMT 1
egentligen behövs ingen sådan klausul. Fahla kan inte spela för någon annan klubb nästa säsong utan att KHK godkänner detta Nu förstår jag inte riktigt... Med tanke på Tobbes citat etc, betyder det m.a.o att KHK har godkänt att Fahla går till OIK? Dvs det är med vårt goda minne? Ja det måste det göra så fort någon vill byta klubb (med eller utan kontrakt) så måste gamla klubben signa en blankett från förbundet att man godkänner övergången. Så när Fahla skrivit på för en ny klubb nså kunde KHK vägrat skriva på papperen med hänvisning till att han har kontrakt mned KHK. I detta läge kan inte Fahla spela en enda match nästa säsong
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 10:28:43 GMT 1
AMATÖR!
|
|
|
Post by sheriff on May 18, 2011 10:31:49 GMT 1
|
|
|
Post by time on May 18, 2011 10:32:16 GMT 1
Eller smart som låter Fahla gå till OIK. Man har redan ersatt honom med en bättre spelare. Hade KHK krävt pengar för Fahla hade han blivit kvar en säsong till hos oss
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 10:35:59 GMT 1
Ja, för det är ju PRECIS det allt handlar om.................
|
|
|
Post by time on May 18, 2011 10:37:27 GMT 1
Ja, för det är ju PRECIS det allt handlar om................. Så Tobbe ska inte ha KHK's bästa för ögonen? Han skulle tvingat Fahla kvar och tacka nej till Fimpen?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on May 18, 2011 10:44:55 GMT 1
Nej men bara riv kontrakten så fort folk "inte trivs" eller "har erbjudanden ifrån AS" eller "längtar hem". Eftersom Fuhla är en sådan gudabenådad spelare enligt Skumme hade han nog mer än gärna betalat en liten krona för att få judas underskrift.
Belin. Kioskaffären. Keep the boys in staun. Skumme å Fuhla. Är det fler snedsteg som inte har kommit upp i ytan?
|
|
|
Post by offe1988 on May 18, 2011 12:44:35 GMT 1
Men har Kioskaffären med tobbe o göra som sportchef ? Är de inte styrelsens fel ?
|
|
|
Post by Zäta on May 18, 2011 18:50:47 GMT 1
Nu förstår jag inte riktigt... Med tanke på Tobbes citat etc, betyder det m.a.o att KHK har godkänt att Fahla går till OIK? Dvs det är med vårt goda minne? Ja det måste det göra så fort någon vill byta klubb (med eller utan kontrakt) så måste gamla klubben signa en blankett från förbundet att man godkänner övergången. Så när Fahla skrivit på för en ny klubb nså kunde KHK vägrat skriva på papperen med hänvisning till att han har kontrakt mned KHK. I detta läge kan inte Fahla spela en enda match nästa säsong Arenan är en Sveriges största lekplats, med Tobbe som clownen i centrum.
|
|
|
Post by HF on May 23, 2011 19:39:47 GMT 1
Hej Callahan, du brukar ju alltid hänvisat till bloggar och skribenter som inte är KHKare nä någon skriver ofördelaktigt om khk och använt det som någon slags sanning.
Titta vad jag hittade om Tobbe från Mjörnbergsblogg, en blogg som du själv använt som sanning några gånger "Den senare får ta rätt mycket stryk från egna supportrar för att vara en dålig sportchef. Det är inte sant. Titta bara på vilka spelare han tar till klubben och vilka förutsättningar han ger sin klubb att lyckas. "
|
|
|
Post by benderman on May 23, 2011 23:09:36 GMT 1
Titta bara på vilka spelare han tar till klubben och vilka förutsättningar han ger sin klubb att lyckas. " Det hade du och jag (kanske Q också) lyckats med om vi hade samma kontaktnät eller om vi hade samma ekonomiska muskler. Överskatta inte Tobbe (inget ont om honom)
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 24, 2011 11:33:34 GMT 1
|
|
|
Post by HF on May 24, 2011 11:38:50 GMT 1
Titta bara på vilka spelare han tar till klubben och vilka förutsättningar han ger sin klubb att lyckas. " Det hade du och jag (kanske Q också) lyckats med om vi hade samma kontaktnät eller om vi hade samma ekonomiska muskler. Överskatta inte Tobbe (inget ont om honom) Vi hade säkert lyckats i Fbk också om vi hade haft samma budget och samma kontaktnät. Nu är det ju Tobbes kontaktnät som ofta har ifrågasagts....
|
|
|
Post by Sverker on Jul 12, 2011 10:04:20 GMT 1
Det har genom åren snackats om många bra värvningar KHK gjort. Enligt mej är Tobbe det bästa som hänt KHK! En kanonkille med ett stort hjärta!
|
|