|
Post by oneandonly on Mar 18, 2011 20:48:59 GMT 1
Jag går gärna upp i år. Varför ? 1. Jag gillar utmaningar. 2. Jag ser stora utvecklingsmöjligheter på flera av våra lirare. Vilken utveckling många av dem redan visat sedan denna säsongen startade. Jag har ju flera ggr här på forumet sagt att går Vi bara till Play Off blir det Kvalserien och kanske hela vägen. Man visste ju den stora pressen på grabbarna skulle släppa, så den beräkningen krävdes det inga högskolepoäng för. Med 6-7 nytillskott + en sommar till med Kempe och KHK skulle absolut inte göra bort sig i Allsvenskan. Det är Vi som är KHK ! ok..det ligger något i det. men när man nämner att vi borde skaffa 3-6 nyförvär om vi ligger kvar,då blir det ramaskri..varför? Du kan vara säker det blir 5-7 nya lirare oavsett division Vi befinner oss nästa säsong. Däremot tycker jag Vi kan skippa snacket om vad som ska förändras i truppen nu. Alltså silly tugget. Det inte fair mot killarna som spelar Kvalserien nu. Det är Vi som är KHK !
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2011 20:50:54 GMT 1
Ja, vilka framgångar för HV i år. Utslagna av pissråttorna. Bara hata du, det innebär bara att vi älskar ännu mer!!!!! Jag hatar inte, jag skrattar. Nog för att de har gjort ett bra jobb på isen, men det är tur för AIK att Djurgården och Hammarby finns, för vilka annars skulle ni sno ramsor ifrån? Trevlig helg.
|
|
|
Post by aloviak on Mar 18, 2011 20:52:47 GMT 1
Jag går gärna upp i år. Varför ? 1. Jag gillar utmaningar. 2. Jag ser stora utvecklingsmöjligheter på flera av våra lirare. Vilken utveckling många av dem redan visat sedan denna säsongen startade. Jag har ju flera ggr här på forumet sagt att går Vi bara till Play Off blir det Kvalserien och kanske hela vägen. Man visste ju den stora pressen på grabbarna skulle släppa, så den beräkningen krävdes det inga högskolepoäng för. Med 6-7 nytillskott + en sommar till med Kempe och KHK skulle absolut inte göra bort sig i Allsvenskan. Det är Vi som är KHK ! ok..det ligger något i det. men när man nämner att vi borde skaffa 3-6 nyförvär om vi ligger kvar,då blir det ramaskri..varför? stor skillnad på 3 eller 6 men en första line måste finnas och den får kosta snuskigt mycket, däremot måste resten av laget finnas inom truppen med någon byte där man inte ser mer utvecklingsmöjligheter
|
|
|
Post by aloviak on Mar 18, 2011 21:06:54 GMT 1
Taif kan nog också räknas till de lagen som inte lyckas med mer pengar än andra tycker de gick i fällan och försökt köpa sig ut från kvalserien och vi vet ju hur det har gått
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 21:32:21 GMT 1
ok..det ligger något i det. men när man nämner att vi borde skaffa 3-6 nyförvär om vi ligger kvar,då blir det ramaskri..varför? Du kan vara säker det blir 5-7 nya lirare oavsett division Vi befinner oss nästa säsong. Däremot tycker jag Vi kan skippa snacket om vad som ska förändras i truppen nu. Alltså silly tugget. Det inte fair mot killarna som spelar Kvalserien nu. Det är Vi som är KHK ! men du dså är vi på samma våglängd exakt.. nä har inte nämnt nåt namn o ska inte heller
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 18, 2011 21:34:47 GMT 1
ok..det ligger något i det. men när man nämner att vi borde skaffa 3-6 nyförvär om vi ligger kvar,då blir det ramaskri..varför? stor skillnad på 3 eller 6 men en första line måste finnas och den får kosta snuskigt mycket, däremot måste resten av laget finnas inom truppen med någon byte där man inte ser mer utvecklingsmöjligheter det är skillnaden på om vi får behålla kanadensarna eller inte
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 18, 2011 23:11:34 GMT 1
Taif kan nog också räknas till de lagen som inte lyckas med mer pengar än andra tycker de gick i fällan och försökt köpa sig ut från kvalserien och vi vet ju hur det har gått Tajf är livrädda just nu, tänk vad div1 skulle betyda för dom i förlorade inkomster. ;D
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 19, 2011 0:34:21 GMT 1
taif skulle antagligen gå omkull...vänta ska ni få se nybros siffror...dom kommer lysa rött om nåt
|
|
|
Post by aloviak on Mar 19, 2011 9:57:01 GMT 1
taif skulle antagligen gå omkull...vänta ska ni få se nybros siffror...dom kommer lysa rött om nåt - 12 000 pers denna säsong för vikingarna
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 19, 2011 10:09:04 GMT 1
tror inte taif skulle kunna göra nån ny satsning på några år om de ramlar ur..näst intill hela laget kommer försvinna.och vilken sponsor vill länga in mer pengar där när pengarna missköts så grovt??? Nybro kommer med falla ihop..inte så att de drar sig ur eller så men de kommer inom nån säsong tillhöra botten i div tror jag
|
|
|
Post by sheriff on May 18, 2011 9:38:50 GMT 1
Citat, dagens BLT
SKOOG
– Jag blev helt chockad, det var det första jag gjorde klart med Erik Hjalmarsson. När han valde att lämna oss i förtid gjorde vi klart att han inte kan spela i division 1F under säsongen 2011/12.
TOBBE
– Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening – Vi har ingen anledning att vara rädda för någon annan förening
Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det Vi kör på som tusan i KHK och är nöjda med det
|
|
|
Post by Sverker on May 18, 2011 9:41:46 GMT 1
Det är väl rätt inställning Tobbe har tycker iaf jag.
|
|
|
Post by sheriff on May 18, 2011 9:47:27 GMT 1
Det är väl rätt inställning Tobbe har tycker iaf jag. Romarna sa likadant som Tobbe (inga liknelser för övrigt) när de med sin överlägsna arme attackerade Hannibal. De blev dräpta, till sista man.
|
|
|
Post by Prez on May 18, 2011 9:55:55 GMT 1
Snälla Sverker sluta nu! Skoog har varit sportchef i fjorton dagar och fattar det som alla andra också begriper utom du och tobbe k. Vill vi ha hit spelare som får bra med pengar men för att på halva vägen känna, nej detta var inget för mig, tac k och hej jag river mitt kontrakt och drar till nån lokalkonkurrent. Tror du att en klubb kommer nån vart på att vara så naiv?
|
|
|
Post by time on May 18, 2011 10:01:42 GMT 1
Snälla Sverker sluta nu! Skoog har varit sportchef i fjorton dagar och fattar det som alla andra också begriper utom du och tobbe k. Vill vi ha hit spelare som får bra med pengar men för att på halva vägen känna, nej detta var inget för mig, tac k och hej jag river mitt kontrakt och drar till nån lokalkonkurrent. Tror du att en klubb kommer nån vart på att vara så naiv? egentligen behövs ingen sådan klausul. Fahla kan inte spela för någon annan klubb nästa säsong utan att KHK godkänner detta
|
|