|
Post by hockeyfarsan on Jan 13, 2009 13:51:02 GMT 1
Det är nivån det handlar om. Börja med att vårda språk och ton t.ex? Jag blir nog inte speciellt frekvent som skribent här, kommer nog som de flesta andra supporters att nöja mig med att läsa och förundras. Så småningom kanske forumtonen ordnar till sig igen. Andra klubbars supporters måste älska det inbördeskrig som ni håller på med. hur hade det sätt ut om alla hade samma åsikter? ska man sitta o göra slängkyssar till den man diskuterar med detta e ett forum inte ett dejtingsida Vem sa något om att alla skulle ha samma åsikter? ...eller ens gilla varandra? "Respekt" har jag sett fladdra förbi ibland, men det glöms fort. Raljera på bara, kanske vinns det någon viktig personlig poäng, jag bjuder på den om det gör dig lyckligare som människa...
|
|
|
Post by sheriff on Jan 13, 2009 13:52:56 GMT 1
sheriffen måste måla allt så vackert som vanligt...men tyvärr sviktar logiken på många punkter i vår kära klubb... I mina ögon har du naturligvis helt rätt! Stagnation är livsfarligt! Vi vet inte vad vi får om vi drar hit en kanadick, men vi vet vad vi har: skott utanför, skott rakt på eller inga skott alls... Både du och jag målar nog bättre en de som SKA "måla"! Nu när CJ är skadad också så är det ändå väl dags för en riktig sprayare att äntra KHKscenen. Målskytt sökes:
|
|
|
Post by mannen on Jan 13, 2009 14:28:18 GMT 1
hur hade det sätt ut om alla hade samma åsikter? ska man sitta o göra slängkyssar till den man diskuterar med detta e ett forum inte ett dejtingsida Vem sa något om att alla skulle ha samma åsikter? ...eller ens gilla varandra? "Respekt" har jag sett fladdra förbi ibland, men det glöms fort. Raljera på bara, kanske vinns det någon viktig personlig poäng, jag bjuder på den om det gör dig lyckligare som människa... tack du räddade min dag
|
|
wob
Ungdomslirare
|
Post by wob on Jan 13, 2009 16:46:48 GMT 1
FACIT i Svängsta var på 70-talet världsledande inom skrivmaskinstillverkningen i världen tillsammans med bla ett företag som hette IBM!!! Nu kör vi hemdatorer sa IBM och körde. Facit sa, nja vänta lite till. vi vet ju vad vi har men inte vad vi får. Ni har ju "Facit" idag. Eller rättare sagt. Det har ni INTE! Alla PC idag är däremot IBM-kompatibla som det heter. Agera i tid är viktigt för överlevnad annars blir det som Facit eller den Engelska biltillverkningen. INGENTING! Äntligen ett långt och välformulerat(krångligt inlägg. Tänkte fråga Patric Kane om han var intresserad, men fick aldrig chansen. Men klart, han hade nog bara förstört "myspyset".
|
|
|
Post by benderman on Jan 13, 2009 17:19:18 GMT 1
Bägge. Tobbe ska absolut erbjudas jobb som andretänare eller nåt annat inom klubben. Jag undrar vilka det är som joggar sponsorpengar? Dom har tydligen gjort dåligt jobb om det stämmer att andra lag i div1 F har mer pengar än oss.... Varsågod. Bara att kontakta dem. Med din tuffa attityd så utgår jag från att det är lite stake i dig .. www.khk.se/?id=1408Jag har skrivit redan 2 två ggr utan att ha fått nån svar tillbaka. Jag nämnde Bävern i ren provokation....jo jag vet hur många timmar han tillbringar på jobbet och nej....jag vill inte byta ut honom. Det som irriterar mig mest med sponsorgruppen är det att andra lag har mer sponsorpengar än KHK....om det nu stämmer. Den fråga ställde jag här på forumet för par månader sen utan att få svar. Tobbe vill jag inte heller få bort, han få gärna stanna inom KHK organisationen......men som sportchef borde vi kanske ha någon annan.
|
|
|
Post by sandra on Jan 13, 2009 18:55:59 GMT 1
Det är tack vare Tobbe som många av spelarna är här idag...
|
|
|
Post by Supertramp on Jan 13, 2009 20:08:44 GMT 1
Det är tack vare Tobbe som många av spelarna är här idag... Ja, annars vore det helt åt helvete konstigt om det inte vore sportchefens förtjänast att det fanns spelare i laget. Nu saknar vi dock några riktiga bombvärvningar. För några sådana har han aldrig gjort.
|
|
|
Post by mannen on Jan 13, 2009 20:15:50 GMT 1
Det är tack vare Tobbe som många av spelarna är här idag... Ja, annars vore det helt åt helvete konstigt om det inte vore sportchefens förtjänast att det fanns spelare i laget. Nu saknar vi dock några riktiga bombvärvningar. För några sådana har han aldrig gjort. o några bombvärvningar lär det aldrig bli, för alla pengar verkar går till spelarna o alla i orginisationen
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 13, 2009 21:06:27 GMT 1
FACIT i Svängsta var på 70-talet världsledande inom skrivmaskinstillverkningen i världen tillsammans med bla ett företag som hette IBM!!! Nu kör vi hemdatorer sa IBM och körde. Facit sa, nja vänta lite till. vi vet ju vad vi har men inte vad vi får. Ni har ju "Facit" idag. Eller rättare sagt. Det har ni INTE! Alla PC idag är däremot IBM-kompatibla som det heter. Agera i tid är viktigt för överlevnad annars blir det som Facit eller den Engelska biltillverkningen. INGENTING! där förvanskar du historien en del. IBM var j-gt sena med att inse att det var persondatorer man skulle satsa på. De ändrade sig fem i tolv Däremot tillverkade de stordatorer rdan på 60-talet
|
|
|
Post by chriande on Jan 13, 2009 21:28:04 GMT 1
FACIT i Svängsta var på 70-talet världsledande inom skrivmaskinstillverkningen i världen tillsammans med bla ett företag som hette IBM!!! Nu kör vi hemdatorer sa IBM och körde. Facit sa, nja vänta lite till. vi vet ju vad vi har men inte vad vi får. Ni har ju "Facit" idag. Eller rättare sagt. Det har ni INTE! Alla PC idag är däremot IBM-kompatibla som det heter. Agera i tid är viktigt för överlevnad annars blir det som Facit eller den Engelska biltillverkningen. INGENTING! där förvanskar du historien en del. IBM var j-gt sena med att inse att det var persondatorer man skulle satsa på. De ändrade sig fem i tolv Däremot tillverkade de stordatorer rdan på 60-talet Vadå sena, man var först ut: sv.wikipedia.org/wiki/PC_(dator) Att man sedan avecklat detta och satsat på hårdvara, programvara, utveckling och forskning i stället. Facit var konkursmässigt redan 1972. Och blev uppköpt av andra. Företaget likviderades 1998. Så kan det gå om man väntar för länge.
|
|
|
Post by kraftwerk on Jan 13, 2009 21:32:13 GMT 1
där förvanskar du historien en del. IBM var j-gt sena med att inse att det var persondatorer man skulle satsa på. De ändrade sig fem i tolv Däremot tillverkade de stordatorer rdan på 60-talet Vadå sena, man var först ut: sv.wikipedia.org/wiki/PC_(dator) Att man sedan avecklat detta och satsat på hårdvara, programvara, utveckling och forskning i stället. Facit var konkursmässigt redan 1972. Och blev uppköpt av andra. Företaget likviderades 1998. Så kan det gå om man väntar för länge. ´ Eftersom jag känner flera personer som jobbade på IBM redan på den tiden så tror jag mig ha lite koll på vad som hände på IBM. De trodde inte alls på marknaden för persondatorer wikipedia är inget FACIT "PC (akronym av engelska personal computer, "persondator") var ursprungligen en dator som utvecklades av IBM och som introducerades 12 augusti 1981" Jag lånade personligen en persondator av annat märke 1979 där jag skrev mina första program
|
|
|
Post by chriande on Jan 13, 2009 23:08:43 GMT 1
Vadå sena, man var först ut: sv.wikipedia.org/wiki/PC_(dator) Att man sedan avecklat detta och satsat på hårdvara, programvara, utveckling och forskning i stället. Facit var konkursmässigt redan 1972. Och blev uppköpt av andra. Företaget likviderades 1998. Så kan det gå om man väntar för länge. ´ Eftersom jag känner flera personer som jobbade på IBM redan på den tiden så tror jag mig ha lite koll på vad som hände på IBM. De trodde inte alls på marknaden för persondatorer wikipedia är inget FACIT "PC (akronym av engelska personal computer, "persondator") var ursprungligen en dator som utvecklades av IBM och som introducerades 12 augusti 1981" Jag lånade personligen en persondator av annat märke 1979 där jag skrev mina första program Nu är ju det så att IBM fortfarande inte satsar på PCn då man sålt den delen till KINA (Lenovo), men IBM satsade på utveckling forskning i alla fall, FACIT gjorde ingenting.
|
|
|
Post by chilipulver on Jan 13, 2009 23:11:52 GMT 1
precis som khk
|
|
|
Post by sheriff on Jan 14, 2009 2:24:52 GMT 1
Vadå sena, man var först ut: sv.wikipedia.org/wiki/PC_(dator) Att man sedan avecklat detta och satsat på hårdvara, programvara, utveckling och forskning i stället. Facit var konkursmässigt redan 1972. Och blev uppköpt av andra. Företaget likviderades 1998. Så kan det gå om man väntar för länge. ´ Eftersom jag känner flera personer som jobbade på IBM redan på den tiden så tror jag mig ha lite koll på vad som hände på IBM. De trodde inte alls på marknaden för persondatorer wikipedia är inget FACIT "PC (akronym av engelska personal computer, "persondator") var ursprungligen en dator som utvecklades av IBM och som introducerades 12 augusti 1981" Jag lånade personligen en persondator av annat märke 1979 där jag skrev mina första program Kom själv igång med ABC 80, ZX81 och min kära VIC20. Föga anade man då vilken utveckling det skulle bli. Lite som Wämöhallen och Telenor Arena. Vilken lånade du, PET?
|
|
|
Post by sheriff on Jan 14, 2009 2:28:10 GMT 1
´ Eftersom jag känner flera personer som jobbade på IBM redan på den tiden så tror jag mig ha lite koll på vad som hände på IBM. De trodde inte alls på marknaden för persondatorer wikipedia är inget FACIT "PC (akronym av engelska personal computer, "persondator") var ursprungligen en dator som utvecklades av IBM och som introducerades 12 augusti 1981" Jag lånade personligen en persondator av annat märke 1979 där jag skrev mina första program Nu är ju det så att IBM fortfarande inte satsar på PCn då man sålt den delen till KINA (Lenovo), men IBM satsade på utveckling forskning i alla fall, FACIT gjorde ingenting. Var väl det som var min andemening.
|
|