|
Post by kraftwerk on Dec 7, 2006 11:56:19 GMT 1
Efter 6 hemmamatcher har KHK ett publik snitt på fantastiska; 1827 ! (KRIF har ett snitt på 354). Vad är snittet nu innan serien börjar om ?
|
|
|
Post by sektiong on Dec 7, 2006 11:58:23 GMT 1
Efter 6 hemmamatcher har KHK ett publik snitt på fantastiska; 1827 ! (KRIF har ett snitt på 354). Vad är snittet nu innan serien börjar om ? Totalt 15 401 st. 7 hemmamatcher. 2 200 st per match.
|
|
|
Post by neverendingstory on Dec 7, 2006 12:24:06 GMT 1
Jag tycker inte vi skall jämföra oss med Kallinge utan istället titta på lag som Växjö och liknande för vi har andra förutsättningar. Inte ens TAIF, MÖRRUM och OIK har de förutsättningar som vi har nu. Vi kan släcka lyset, vi har strålkastare, vi har en ljudanläggning som bara den är värd entreavgiften med andra ord så kan vi göra en hel del roliga saker som andra hallar inte kan. Tänk när vi släckte lyset i Wämöhallen då hade vi en resa på 3-5 minuter innan det var igång igen. Det var bara en och halv säsong sedan. Kallinge gör ett bra jobb med sina förutsättningar men det som de andra lagen inte har är en underbar stor publik. Efter 6 hemmamatcher har KHK ett publik snitt på fantastiska; 1827 ! (KRIF har ett snitt på 354). Vad är snittet nu innan serien börjar om ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 7, 2006 18:12:33 GMT 1
Växjö hade "bara" 2124 åskådare mot Bofors igår.
|
|
|
Post by HF on Dec 7, 2006 20:03:32 GMT 1
Växjö hade "bara" 2124 åskådare mot Bofors igår. Det blir vardag i allsvenskan också.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 15, 2006 11:21:02 GMT 1
Högsta publiksiffra för 06/07 den div1 serie Mörrum och Oik tillhör är 1668 mellan Troja och Tingsryd(enligt mörrums hemsida). Lägsta publiksiffra för KHK är 1716 mot Nässjö. Inget lag i den div1 serien har haft mer folk än vad KHK har haft som sämsta publiksiffra!!
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 15, 2006 17:08:18 GMT 1
Högsta publiksiffra för 06/07 den div1 serie Mörrum och Oik tillhör är 1668 mellan Troja och Tingsryd(enligt mörrums hemsida). Lägsta publiksiffra för KHK är 1716 mot Nässjö. Inget lag i den div1 serien har haft mer folk än vad KHK har haft som sämsta publiksiffra!! Ja, vad ska man säga? ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Supertramp on Dec 15, 2006 17:45:07 GMT 1
Jag tycker inte vi skall jämföra oss med Kallinge utan istället titta på lag som Växjö och liknande för vi har andra förutsättningar. Inte ens TAIF, MÖRRUM och OIK har de förutsättningar som vi har nu. Vi kan släcka lyset, vi har strålkastare, vi har en ljudanläggning som bara den är värd entreavgiften med andra ord så kan vi göra en hel del roliga saker som andra hallar inte kan. Tänk när vi släckte lyset i Wämöhallen då hade vi en resa på 3-5 minuter innan det var igång igen. Det var bara en och halv säsong sedan. Kallinge gör ett bra jobb med sina förutsättningar men det som de andra lagen inte har är en underbar stor publik. Vad är snittet nu innan serien börjar om ? Jag vet inte om jag är ensam, men jag åker ut till arenan och betalar inträde för att se på hockey och inget annat. Vill jag se häftiga ljuseffekter och lyssna på taskig musik går jag hellre på bio och kollar Miami Vice eller något liknande.
|
|
|
Post by Supertramp on Dec 15, 2006 17:45:40 GMT 1
Högsta publiksiffra för 06/07 den div1 serie Mörrum och Oik tillhör är 1668 mellan Troja och Tingsryd(enligt mörrums hemsida). Lägsta publiksiffra för KHK är 1716 mot Nässjö. Inget lag i den div1 serien har haft mer folk än vad KHK har haft som sämsta publiksiffra!! Ja, vad ska man säga? ;D ;D ;D Att Karlskrona är det nya pop-laget?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 16, 2006 10:42:39 GMT 1
Har svårt för ordet POPlag, kan förstå det när en klubb blir riktigt sponsrad för att gå igenom serierna. Men de lag som satsar långsiktigt, har en bra styrelse och skapar ett bra lag och en stabil ekonomi av egen kraft ser jag mer som framgångsrikt arbete!
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 16, 2006 11:10:50 GMT 1
Har svårt för ordet POPlag, kan förstå det när en klubb blir riktigt sponsrad för att gå igenom serierna. Men de lag som satsar långsiktigt, har en bra styrelse och skapar ett bra lag och en stabil ekonomi av egen kraft ser jag mer som framgångsrikt arbete! Wörd!
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 16, 2006 11:14:45 GMT 1
Jag tycker inte vi skall jämföra oss med Kallinge utan istället titta på lag som Växjö och liknande för vi har andra förutsättningar. Inte ens TAIF, MÖRRUM och OIK har de förutsättningar som vi har nu. Vi kan släcka lyset, vi har strålkastare, vi har en ljudanläggning som bara den är värd entreavgiften med andra ord så kan vi göra en hel del roliga saker som andra hallar inte kan. Tänk när vi släckte lyset i Wämöhallen då hade vi en resa på 3-5 minuter innan det var igång igen. Det var bara en och halv säsong sedan. Kallinge gör ett bra jobb med sina förutsättningar men det som de andra lagen inte har är en underbar stor publik. Jag vet inte om jag är ensam, men jag åker ut till arenan och betalar inträde för att se på hockey och inget annat. Vill jag se häftiga ljuseffekter och lyssna på taskig musik går jag hellre på bio och kollar Miami Vice eller något liknande. Tja...om du skulle sluta gå på matcherna för den sakens skull och det tillkommer 10 andra ser jag inte det som någon förlust. Som jag sagt tidigare så skiter jag i hur kringarrangemanget är så länge det strömmar publik till matcherna. Det viktigaste är att KHK får in stålar, inte att få behålla calvinsmalvin på läktaren.
|
|
|
Post by Supertramp on Dec 16, 2006 13:03:09 GMT 1
Jag vet inte om jag är ensam, men jag åker ut till arenan och betalar inträde för att se på hockey och inget annat. Vill jag se häftiga ljuseffekter och lyssna på taskig musik går jag hellre på bio och kollar Miami Vice eller något liknande. Tja...om du skulle sluta gå på matcherna för den sakens skull och det tillkommer 10 andra ser jag inte det som någon förlust. Som jag sagt tidigare så skiter jag i hur kringarrangemanget är så länge det strömmar publik till matcherna. Det viktigaste är att KHK får in stålar, inte att få behålla calvinsmalvin på läktaren. Det är alltså den kommersiella publiken som är den viktiga? För du ser hellre en publik på 1000 pers, som följer med strömmen nu när det är inne att gå på hockey, än 800 supportrar med genuint hockeyintresse som hade varit där även om KHK såväl lirat i div.3 och spelat i Vämöhallen? Jag blir mörkrädd! Edit: Nej, jag tillhör inte någon trogen skara och jag skiter ganska fullständigt om du gärna byter ut mig mot 10 disneyälskande småttingar.
|
|
|
Post by Supertramp on Dec 16, 2006 13:11:53 GMT 1
Har svårt för ordet POPlag, kan förstå det när en klubb blir riktigt sponsrad för att gå igenom serierna. Men de lag som satsar långsiktigt, har en bra styrelse och skapar ett bra lag och en stabil ekonomi av egen kraft ser jag mer som framgångsrikt arbete! Då har ju KHK mycket kvar att bevisa innan vi kan slänga ordet poplag i papperskorgen. För dagens faktum är ju trots allt, att KHK fortfarande hade varit ett mittenlag som bäst i div.2, om nu inte sossarna valt att göra denna oehörda satsning ute i Rosenholm. Eller hur menar du att KHK av egen kraft kommit dit dem är idag? Det är ju inte de själva som finansierat arenan, och det är ju inte direkt KHKs ärorika historia som lockat hit alla spelarna. Nej, det känns bara trångsynt att förneka att KHK skulle vara ett poplag. Hade Hästö eller KAIF haft liknande förutsättningar så hade det troligtvis inte varit hockeyn som hela staden talat om.....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 16, 2006 13:29:03 GMT 1
Har svårt för ordet POPlag, kan förstå det när en klubb blir riktigt sponsrad för att gå igenom serierna. Men de lag som satsar långsiktigt, har en bra styrelse och skapar ett bra lag och en stabil ekonomi av egen kraft ser jag mer som framgångsrikt arbete! Då har ju KHK mycket kvar att bevisa innan vi kan slänga ordet poplag i papperskorgen. För dagens faktum är ju trots allt, att KHK fortfarande hade varit ett mittenlag som bäst i div.2, om nu inte sossarna valt att göra denna oehörda satsning ute i Rosenholm. Eller hur menar du att KHK av egen kraft kommit dit dem är idag? Det är ju inte de själva som finansierat arenan, och det är ju inte direkt KHKs ärorika historia som lockat hit alla spelarna. Nej, det känns bara trångsynt att förneka att KHK skulle vara ett poplag. Hade Hästö eller KAIF haft liknande förutsättningar så hade det troligtvis inte varit hockeyn som hela staden talat om..... Självklart har arenan beytt enormt mkt! Men även innan den så fanns ett genuint hockeyintresse i K-na. Det klubben nu har gjort är att tänka långsiktigt när det gäller sponsorer och spelare. Här har KHKs styrelse och sportansvariga en stor del i framgångarna. Man har hittat bra nyförvärv till låga kostnader och även skapat förutsätningar för att få behålla dessa. Där finns en grund att bygga på. Därigenom har man skaffat sig ett mkt bra lag som lockar publik det hade även detta lag gjort i wämöhallen. Detta tillsammans med ett bra sponsorarbete ger förutsättningar för att lyckas i framtiden. Är inte så säker på att andra lag hade skött det likadant!
|
|