|
Post by Sverker on Feb 13, 2009 17:34:22 GMT 1
Ryan Mcloud är artistspelare och får därmed vistas i sverige max 180 dagar och OIK betalar därmed bara 15% i skatt. Om mcloud fått x mån i fängelse så hade han vistats längre än 180 dagar i landet och vips! så hade OIK fått betala full skatt&sociala avgifter på mcloud. Detta skulle innebära ca 150-200 000 kr i merkostnad för OIK. Således är frågan,vem tjänar mest på att skjutsa Mcloud till Kastrup? Och ni som inte tror detta: -Hälsa från mig till både Tomten&Tandfen! Vet ej hur det fungarar om Ryan blivit kvar i landet pga fängelse. Verkar ologiskt att OIK skulle drabbas av detta då man ej kan se till att han lämnar landet inom 183 dagar. Men möjligt att det är så. Vet ej om detta prövats juridiskt någon gång Det hade kostat OIK massor om han varit kvar. Skatten hade blivit ca 32 % istället för 15 %, för hela tiden.
|
|
|
Post by Pitbull on Feb 13, 2009 19:46:53 GMT 1
DET ÄR FAN HELT OTROLIGT!!!!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 13, 2009 19:51:40 GMT 1
Åtalet är nedlagt, alltså är han en fri människa, vad händer om han kommer till sverige igen? Ta man upp åtalet igen då? Nån som har koll på det?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 13, 2009 19:53:01 GMT 1
Åtalet är nedlagt, alltså är han en fri människa, vad händer om han kommer till sverige igen? Ta man upp åtalet igen då? Nån som har koll på det? Beror på var man lagt det
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 13, 2009 19:56:12 GMT 1
Åtalet är nedlagt, alltså är han en fri människa, vad händer om han kommer till sverige igen? Ta man upp åtalet igen då? Nån som har koll på det? Beror på var man lagt det Kan bli svårt om Bengt Iwars låtit dokumentförstöraren äta upp det ;D
|
|
|
Post by Pitbull on Feb 13, 2009 19:58:42 GMT 1
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Feb 14, 2009 13:34:37 GMT 1
Misshandel gjord av en handbollspelare i Hästö eller en Ishockey spelare i OIK som kör rattfyll vilketsom smäller högst är kanske oklart....dock vill jag påstå att när man misshandlar någon i en bankomatkö är detta en medveten handling som går ut på att skada en människa. Därför undrar jag nu....var är bilden på snubben,namnet i tidningarna samt hur kommer Hästö styrelse att agera? man måste ju ställa upp för killen och han har naturligtvis spelat sin sista match i klubben..ELLER ???Skämt å sido men visst är det konstigt att inte detta behandlas på samma sätt av media.....beror detta på att man ville störa OIK inför sista matcherna vilket det faktiskt gjort ?? och att KHK skulle få en chans bara en fundering....detta luktar svavel Ryan gjorde fel men nog fan blev det ett gatlopp utan dess like....
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 14, 2009 14:01:40 GMT 1
Misshandel gjord av en handbollspelare i Hästö eller en Ishockey spelare i OIK som kör rattfyll vilketsom smäller högst är kanske oklart....dock vill jag påstå att när man misshandlar någon i en bankomatkö är detta en medveten handling som går ut på att skada en människa. Därför undrar jag nu....var är bilden på snubben,namnet i tidningarna samt hur kommer Hästö styrelse att agera? man måste ju ställa upp för killen och han har naturligtvis spelat sin sista match i klubben..ELLER ???Skämt å sido men visst är det konstigt att inte detta behandlas på samma sätt av media.....beror detta på att man ville störa OIK inför sista matcherna vilket det faktiskt gjort ?? och att KHK skulle få en chans bara en fundering....detta luktar svavel Ryan gjorde fel men nog fan blev det ett gatlopp utan dess like.... Hästö killen har väl inte erkänt och motanmält den andra killen så vem som är skyldig är ej fastställt? Ryan erkände sitt brott. Tidningarna skriver givetvis om det som flest är intresserade av. Handbollen är inte i närheten av hockeyns intresse just nu! Att tidningarna skrivit om Ryan för att hjälpa KHK är väl lika troligt som att nån i OIKs styrelse skjutsat Ryan till Köpenhamn för att klubben tjänar massor av skattekronor på det!?
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Feb 14, 2009 15:25:50 GMT 1
Ärligt talat vad jag är ute efter är....fick inte hela grejen helt magiska rubriker.... Dessutom kom Ryans namn ut innan han erkännt med bild..
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 14, 2009 16:06:11 GMT 1
|
|
|
Post by csektionen on Feb 15, 2009 22:14:14 GMT 1
Jag tror Ryan har blivit handplockad till hemlandet till tvprogrammet "Kanadas värsta bilförare"....
|
|
|
Post by Jason on Feb 15, 2009 23:43:17 GMT 1
Man kan inte från OIK´s håll klaga på uppmärksamheten OIK fått... innan har det varit så mycket snack om att KHK har fått löpmeter efter löpmeter. Nu var det OIK´s tur... ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 16, 2009 16:34:49 GMT 1
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Feb 19, 2009 19:19:55 GMT 1
Har KHK Ryan som idol? Pinsamt KHK fans--skäms Attakera Ryan i veckovis.. Och sen köra bil själva på fyllan..Vilka idioter ni är..
Kopierade följande från tidningen,,,stämmer detta måste jag säga en sak,,,,hur tänker ni göra med detta? förväntar mig att ni som supporters tar avstånd och hjälper er drunkna brödrar med handlingsplaner genast. 7st som åkte fast i Pukaviksrondellen man kan ju fundera på om dom stoppat varje bil från Karlskrona hur många hade då fastnat i follan....fan grabbar det här är lågt undrar hur mycket comments det blir av negativ klang om dessa fyllesvin nu från eran sida...
|
|
|
Post by pILLY on Feb 19, 2009 19:21:17 GMT 1
Har KHK Ryan som idol? Pinsamt KHK fans--skäms Attakera Ryan i veckovis.. Och sen köra bil själva på fyllan..Vilka idioter ni är.. Kopierade följande från tidningen,,,stämmer detta måste jag säga en sak,,,,hur tänker ni göra med detta? förväntar mig att ni som supporters tar avstånd och hjälper er drunkna brödrar med handlingsplaner genast. 7st som åkte fast i Pukaviksrondellen man kan ju fundera på om dom stoppat varje bil från Karlskrona hur många hade då fastnat i follan....fan grabbar det här är lågt undrar hur mycket comments det blir av negativ klang om dessa fyllesvin nu från eran sida... haha är du född igår eller ?
|
|