|
Post by HF on Dec 13, 2006 5:47:43 GMT 1
Idag höll jag på att sätta tidningen i halsen. Connie (önskade sig hans föräldrar en hund eller dotter?) Nilsson skrev en riktig Connie-artikel i dagens BLT. Jag blev så trött att jag var tvungen att skicka ett mail till han. Såhär skrev jag.
"Hej Connie, läste din artikel om KHK i dagens tidning. Jag är administratör på det forumet men tillhör ej Blackbugs. Hur kan du skriva något sådant skit i tidningen? Det fanns en supporter som på forumet skrev att han tyckte Per skulle avgå, EN, och detta skrev han i "stridens hetta" efter matchen. Hur kan du göra en hel artikel om detta och samtidigt svärta ner alla supporters som går på matcherna? Personen i fråga tillhör inte ens "betongklacken". Har du inget annat för dig på ditt jobb än att leta fel i KHK med omnejd? Du har hållit på med sådana här skriverier i säkert 15 år nu, det enda du försöker/försökt göra är att svärta ner KHK/KIK. Du försöker varje gång göra en höna av en fjäder men folk ute på stan skrattar bara åt dig, är det inte snart dags att lägga av med skitsnacket. Du skrev att det är KHK´s forum, stämmer inte om du hade gjort lite efterforskningar. Det står tydligt och klart att forumet inte tillhör KHK om du hade läst på khk.se. Så snälla Connie kom ur sandlådan och skriv lite vettigt nästa gång du skriver om KHK."
|
|
|
Post by HF on Dec 13, 2006 5:53:54 GMT 1
Har även skickat ett mail till Sportchefen om Connies framfart.
|
|
|
Post by Jason on Dec 13, 2006 6:30:01 GMT 1
Bra gjort!!! Han blev säkert petad från hockeyn i sin ungdom!
|
|
Acki
Ungdomslirare
Enade vi st?, splittrade vi sitta!
|
Post by Acki on Dec 13, 2006 7:25:39 GMT 1
Bra skrivet, HF! Man får hoppas att hans hjärncell är vaken nog att förstå kritiken.
|
|
|
Post by Les Paul on Dec 13, 2006 8:30:19 GMT 1
Connie boy!!!! Journalist ;D ;D ;D. Nu när klacken skött sig både hemma och borta måste han hitta något annat negativt om KHK, och det på ett forum där EN person gjorde ett förhastat utspel. Ett litet gruskorn blir till en artikel, är det det som kallas grävande journalistik .
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 13, 2006 8:43:03 GMT 1
Bra skriviet HF! Vore intressant att se om och vad de svarar. Lägg gärna ut svaret här också! Tycker BLT/Connie ska gå ut med en offentlig ursäkt i tidningen omgående!
Nu blir det snart Sydöstran...
|
|
|
Post by dragskott on Dec 13, 2006 9:50:59 GMT 1
Håller med ovanstående till 100%.
Bra skrivet HF!!
|
|
|
Post by Bennie "Canucken" Sundmark on Dec 13, 2006 9:59:09 GMT 1
Pirre har även mailat Sportchefen på blt ang Hr Connie...
Tycker det är kanon av både HF o Pirre ..
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 13, 2006 10:00:02 GMT 1
Har också skickat ett mail till Connie! Hej Connie!
Ser att du är inne på Hockeyforum och letar skandalrubriker, angående supportrarnas krav på Per Lundströms avgång. Jag är där ofta och både skriver och läser och jag har bara sett en som vill se per avgå och det var också skrivet i stridens hetta skulle jag tro. Så en korrekt rubrik borde sådeles vara supporter vill se tränare avgå!
Trodde faktiskt att Blt var lite bättre än Aftonbladet och Expressen i sin jakt på "nyheter". Funderar allvarligt på att säga upp mitt abonnemang om ni fortsätter i denna stilen!
Mvh Mikael Pålsson
Har även skickat ett till Blts sportchef!
|
|
|
Post by Jason on Dec 13, 2006 10:03:38 GMT 1
Kanske dags att gå till Sydöstran och be dem skriva en artikel om hur det egentligen ligger till? Enligt vad jag har hört blev både Sydöstran och BLT inbjudna till KHK förra året... bara Sydöstran kom. Kanske ska lägga ett mail till KHK också och yttrycka sitt stöd för dem nu med?
|
|
|
Post by dragskott on Dec 13, 2006 10:07:11 GMT 1
Dags att byta tidning!?
|
|
|
Post by Brutus on Dec 13, 2006 10:23:16 GMT 1
Kanske snarare dax för Blt att söka efter någon som vet & kan... Mkt bra gjort HF! Konstigt bara att inte fler reagerar då detta pågått ett bra tag. Liten tuva, stort lass. Soppa på en spik. Helt onödigt utspel av denne Connie.
|
|
|
Post by HF on Dec 13, 2006 12:32:54 GMT 1
Har varit i kontakt med folk i klubben så Per vet nu hur det ligger till!
|
|
|
Post by Jason on Dec 13, 2006 13:09:50 GMT 1
Bra jobbat HF!
|
|
|
Post by neverendingstory on Dec 13, 2006 13:48:15 GMT 1
Connie, jag hoppas att du läser detta för ibland så tror man inte det är sant. Vad har KHK/KIK/något hockeylag i världen gjort dig för ont. Självklart så kan du skriva om vad du vill och när du vill men varför är du så negativ när det gäller hockeyn i Karlskrona? Vad ligger bakom för det här känns konstigt, här är man supporter och kämpar med sitt lag och sedan när det finns lite hopp, tro, framgång och kul ja då kommer Connie och bara tycker att allt är skit. Jag hade hoppats att BLT sporten istället kunde köra race som man gjorde med handbollen med direktrapportering på BLT.se och att man ibland även kunde hitta vinkligen som man gjorde med handbollen när man inte lyckades att gå upp i allsvenskan, då stod det alla fördelar med att inte gå upp och det var bra tycker jag. Connie det känns som att du är oproffsig i din journalistik och att det är något personligt som har hänt dig där KHK har varit dumma mot dig. Red ut saken och var en objektiv journalist istället.
|
|