|
Post by Teddybear on Dec 14, 2006 22:51:25 GMT 1
Läste i dagens Blt om en IFK spelare som åkt dit för ratt fylla och så klart var det Connie som skrivit artiklen(vem annars).Tror inte karln har nått emot bara Khk utan det är nog alla Blekinges idrotts klubbar! Partetiskt att han gör allt för att hitta negativa saker hos allt och alla! Han borde fan bli portad från arenan,de e ju bättre att ta dit nån som är intereserad och som vill skriva nått bra om våran stolthet! Jo, men den artikeln var ju ganska befogad, är ju en stor nyhet om man säger så. Dessutom så stämde iaf faktan den här gången.
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 15, 2006 11:00:21 GMT 1
Tror snarare att det är Karlskrona-idrott han har något emot.
Kan inte dra mig till minnes att att han haft svarta rubriker om ex. Mjällby AIF, Mörrums GOIS, OIK etc. Eller har jag missat detta ?
Var det inte någon annan som skrev om Mjällbys firande förra säsongen efter att man klara sig kvar i superettan ?
|
|
|
Post by sektiong on Dec 15, 2006 11:53:58 GMT 1
Connie!
Nu har det gått två dagar sen jag mailade dig om din artikel! Du har fortfarande inte svarat. Ynkligt! Det är ett tecken på att du har tagit detta i luften om du inte vågar stå till svars för det du skriver.
|
|
|
Post by neverendingstory on Dec 15, 2006 12:15:33 GMT 1
Jag tycker vi släpper Connie och fokusera på KHK och framtiden. När det gäller artiklarna om handbollen så vore det konstigt om man inte skrev om detta, eller hur. Det finns ett mycket stort ansvar hos spelare i hur man sköter sig på stan oavsett vilken sport man håller på med.
Jag hoppas att detta var en engångshändelse för Karlskrona idrotten.
|
|
|
Post by orgasmatron on Dec 16, 2006 1:09:56 GMT 1
Connie? Ja ,med den manliga stavningen antar jag att den som skrev innan att hans föräldrar önskade sig en flicka inte hade helt fel. Men det är ju ändå det minsta felet på denna motbjudande person. Om man skulle ha någon som helst nytta av honom föreslår jag att man limmar fast honom i plexit och låter grabbarna öva på sina slagskott. Det har ju varit lite si och så med siktet ibland och detta skulle ju kunna motivera alla att höja träffprocenten.
|
|
atea
Björnligan
|
Post by atea on Dec 16, 2006 10:08:23 GMT 1
Connie brukar inte vara särskillt snäll när han sitter med sin penna i näven, kan han lägga till lite egna påståenden gör han gärna det. Tycker därför inte det behöver sparas på krutet när han nu har gjort bort sig rejält. Det känns mer nödvändigt att slå tillbaka på samma sätt och låta honom smaka på sin egna ljuva medicin. Jag menar då INTE artiklarna som handlar om handbollsfyllan, utan den ständiga nerskrivningen av hockeyn i Karlskrona. Vidare tror jag det blir svårt att få en bra harmoni mellan KHK, supportrar och media, så länge Connie Nilsson skall finnas med i bilden, han verkar hata alla framgångar för Karlskrona hockeyn.
|
|
|
Post by sektiong on Dec 16, 2006 10:21:04 GMT 1
En bra journalist är saklig i det den skriver/säger. En bra journalist kan stå till svar för det den skriver/säger. En bra journalist lyssnar på sina läsare/åhörare. En bra journalist svarar sina läsare/åhörare.
Något utav dessa faller ju inte in på C.
|
|
|
Post by lawless on Dec 30, 2006 18:55:10 GMT 1
Läs Jonny Samuelssons ledare i BLT-sporten idag lördag 30/12.... intressant sätt att se på saken om Connie....
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 31, 2006 1:35:41 GMT 1
Läs Jonny Samuelssons ledare i BLT-sporten idag lördag 30/12.... intressant sätt att se på saken om Connie.... Kul läsning, lägger in texten: Men gud nåde oss om vi skriver något negativt om någon av de stora klubbarna. Då reagerar det omskrivna lagets supportrar våldsamt. Ta bara Karlskrona HK. När någon supporter (?) på något forum krävde tränarens avgång efter en oavgjord match - och vi skrev en artikel där vi frågade tränaren vad han tyckte om det - då blev det en herrans liv! Mailen som krävde att reportern skulle sparkas/be om ursäkt/skriva en dementi bara drösade in. Till sporten, till mig, till BLT:s chefredaktör eller till reportern personligen. Och jag vet inte hur många det var som skulle säga upp sin prenumeration på grund av artikeln. Det är vad jag kallar engagemang!
|
|
|
Post by kraftwerk on Dec 31, 2006 13:17:03 GMT 1
Läs Jonny Samuelssons ledare i BLT-sporten idag lördag 30/12.... intressant sätt att se på saken om Connie.... Ärligt talat tror jag Connie gillar att det blir uppståndelse om hans artiklar. Tror snarare det sporrar han att skriva nya. Bara en teori (jag känner honom ej). Det enda som biter om man vill påverka är att inte köpa/prenumerera.Man har ju samma rätt att byta tidning som att byta elbolag Många journalister (speciellt kvällspress) vinklar ju artiklar enormt. Skulle ex. 300 supportrar som prenumererar på BLT vid ett ök klockslag ställa sig på kö till BLT's expedition och en efter en säga upp sin prenumeration så tror jag det skulle låta annorlunda från Jonny
|
|
|
Post by dragskott on Dec 31, 2006 14:36:06 GMT 1
Läs Jonny Samuelssons ledare i BLT-sporten idag lördag 30/12.... intressant sätt att se på saken om Connie.... Kul läsning, lägger in texten: Men gud nåde oss om vi skriver något negativt om någon av de stora klubbarna. Då reagerar det omskrivna lagets supportrar våldsamt. Ta bara Karlskrona HK. När någon supporter (?) på något forum krävde tränarens avgång efter en oavgjord match - och vi skrev en artikel där vi frågade tränaren vad han tyckte om det - då blev det en herrans liv! Mailen som krävde att reportern skulle sparkas/be om ursäkt/skriva en dementi bara drösade in. Till sporten, till mig, till BLT:s chefredaktör eller till reportern personligen. Och jag vet inte hur många det var som skulle säga upp sin prenumeration på grund av artikeln. Det är vad jag kallar engagemang!Connie skrev inte supporter i singularis utan ni körde det i pluralis och ställde detta mot en helt ovetande tränare. Mycket dålig journalistik. Därav reaktionen!
|
|
|
Post by lawless on Dec 31, 2006 14:36:56 GMT 1
Han vänder verkligen den negativa kritiken om Connie till något positivt. Engagemang.... Frågan e om rena lögner kan vändas på det sättet... Kanske...?? Kan ren ilska o irritation räknas som engagemang i positiv bemärkelse...? Det kanske är ett journalistiskt sätt artt se på saker... Hellre ökänd än okänd kanske....
|
|
|
Post by Sudden on Jan 1, 2007 2:51:34 GMT 1
Har aldrig ens funderat på prenumeration på BLT.... BLT Blekinges sämsta sportsidor.... Många ursäktar sin prenumeration med att det är "så många annonser i BLT" Vad f*n spelar det för roll när Blocket finns mm,mm på nätet
|
|
|
Post by charlie on Jan 2, 2007 17:02:16 GMT 1
Är det någon som känner till hela "framgångssagan" med Connie i Jämjö? Har bara hört att det inte gick något vidare och han skulle väl vara på ledande nivå. Var det inom fotbollen? Kan vara skitsnack naturligtvis. Men inte sällan leder ju egna tillkortakommanden till att man blir lite räv på rönnbärsjakt och det man inte själv kan nå kan ju smaka lite syrligt....
|
|
|
Post by crosschecking on Jan 2, 2007 19:14:57 GMT 1
Tycker inte vi ska kasta för mycket sten på Connie.... Han gör sitt jobb som vi andra, så gott vi kan.
|
|