|
Post by hockeyfarsan on Jan 6, 2010 19:56:01 GMT 1
Skönt för Findus, absolut! Han fick dock en väldigt lugn match så när som på den dubbla benparaden i första (där kan han ha räddat matchen, ett GSK-mål hade kunnat ge en helt annan matchbild sedan). Gott!!!
|
|
|
Post by Joewson on Jan 6, 2010 20:00:20 GMT 1
Tycker dock att han ofta är felplacerad i målet och får göra många dumma sidledsförflyttningar helt i onödan. Som någon i tv sa för ett par år sedan, behöver du göra en lång sidledsförflyttning så är du felplacerad. Däremot räddningen på skottet direkt på tekning i andra var grym! Skönt för Findus, han får chansen att spela till sig ett kontrakt till en annan klubb nästa år. Han är ung fortfarande och har hela sin karriär framför sig.
|
|
|
Post by sheriff on Jan 6, 2010 20:56:53 GMT 1
Bra att Findus fick spela och det går inte säga annat än att det var en gedigen insats.
|
|
|
Post by HF on Jan 6, 2010 21:25:21 GMT 1
Bra att Findus fick spela och det går inte säga annat än att det var en gedigen insats. Ja det var det ända som fick det lite intressant idag. Satt och hoppades på lite mer skott på honom bara.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 6, 2010 21:34:04 GMT 1
Enligt khk.se fick han ju bara 15 skott på sig................ Men visst kul att han höll nollan.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 6, 2010 21:37:54 GMT 1
Tycker han var bra idag, dock inte så mycket att göra förvisso, men han kan ju inte göra mer än att hålla nollan, tycker inte ens GSK var nära att hänga ett.
|
|
|
Post by tof on Jan 6, 2010 21:39:24 GMT 1
ja jag såg också att det bara var 15 skott på hela matchen och att han måste varit kall när skotten kom så då tycker jag det är starkt gjort av honom att fixa det.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 7, 2010 0:03:22 GMT 1
Tycker dock att han ofta är felplacerad i målet och får göra många dumma sidledsförflyttningar helt i onödan. Som någon i tv sa för ett par år sedan, behöver du göra en lång sidledsförflyttning så är du felplacerad. Däremot räddningen på skottet direkt på tekning i andra var grym! Skönt för Findus, han får chansen att spela till sig ett kontrakt till en annan klubb nästa år. Han är ung fortfarande och har hela sin karriär framför sig. Tycker han står rätt i dom flesta lägena jag. Lite mer träning med Ankan så kommer detta att bli perfekt.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 7, 2010 0:18:51 GMT 1
Det enda kruxet är att om Findus nu ska utvecklas så måste han få spela. Han är alldeles för orutinerad för att ta en första spade i KHK nästa år när topp fyra är ett krav från alla! Tror KHK är fel klubb att spela i om man måste ha speltid. KHK har inte råd med yttligare en allettanmiss och därmed måste satsa på en matchvinnande målvakt till nästa år. Findus behöver för sin egen skull, om han nu ska få spela regelbundet, söka sig till en klubb där han får chansen att vara deras förstaval.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 7, 2010 0:21:16 GMT 1
Det enda kruxet är att om Findus nu ska utvecklas så måste han få spela. Han är alldeles för orutinerad för att ta en första spade i KHK nästa år när topp fyra är ett krav från alla! Tror KHK är fel klubb att spela i om man måste ha speltid. KHK har inte råd med yttligare en allettanmiss och därmed måste satsa på en matchvinnande målvakt till nästa år. Findus behöver för sin egen skull, om han nu ska få spela regelbundet, söka sig till en klubb där han får chansen att vara deras förstaval. Just därför ska han få skaffa sig mer rutin resten av denna säsongen och låta Oskar vila till ett eventuellt PO.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 7, 2010 0:24:21 GMT 1
Det kommer inte räcka för att ta första spaden nästa år dock, jag vill bara killen väl! Jag vill inte att man förstör en talang genom att låta honom vara tvåa. Han förtjänar bättre än så! Medmänniskan i mig skriker när man låter en så pass ung spelare stå och frysa och utan någon istid match efter match.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 7, 2010 0:34:09 GMT 1
Det kommer inte räcka för att ta första spaden nästa år dock, jag vill bara killen väl! Jag vill inte att man förstör en talang genom att låta honom vara tvåa. Han förtjänar bättre än så! Medmänniskan i mig skriker när man låter en så pass ung spelare stå och frysa och utan någon istid match efter match. Det är i och för sig sant. Och det lär väl, förhoppningsvis komma en bra målis till nästa säsong.. Japp, du har ändrat min åsikt. Även fast jag vill ha Findus kvar så blir det nog bäst för honom själv om han går till en annan klubb som tror på honom.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 7, 2010 0:46:18 GMT 1
Medgångaren, jag visste väl att jag skulle få över dig till rätt sida Skämt o sido, jag tror Findus kan bli riktigt bra och det är för hans eget bästa om han kommer till en klubb där han är uttalad etta. Med självförtroende och en försäsong utan skador så kan det bli en bra målvakt av Findus. Han kanske stannar en säsong till, vem vet. Man ska få stå minst 30% av matcherna för att känna att man uttvecklas. J20-laget skulle legat lite högre upp i divisionerna så hade man kunnat matcha honom där också. Jag vet inte allt, jag vet bara att unga spelare blir inte bättre om det inte får spela. Jag är själv ung och vet själv hur tungt det är i lagsporter när man inte får spela. Man tränar stenhårt och försöker ge allt, men den där äldre mer rutinerade spelaren får alltid förtroende istället för en själv. Man känner sig frustrerad och nästintill värdelös. Något fel måste man ju göra, man får ju inte spela. Så kanske Findus känner och går man och tänker så tillräckligt länge så blir man totalt förstörd. Nu tror jag Ankan har full koll på Findus och låter inte det hända. Findus är 20 år gammal, målvakter är på sin topp när de är ungefär 30. Han har mängder med hockeyår framför sig, är han en tävlingsmänniska och tänker ge sig fan på att bevisa bland annat mig fel så får han stanna och ta första spaden nästa år. Edit: Hur kommer det sig att jag blev så här positiv trots att vi spelar i forstättningsserien? Måste varit något i julsnapsen...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 7, 2010 1:11:38 GMT 1
Haha.. tja, man har väl sina favoriter.. och Findus har blivit en av någon anledning, mest för att man inte vågat spela honom och även fast han ibland kan se rätt flaxig ut ibland så vet jag att han kommer bli väldigt bra. Visst, någon NHL målis lär det ju inte bli direkt, men toppen av allsvenskan iallafall och kanske till och med elitserien om han och andra spelar sina kort rätt. Är fortfarande förbannad över att vi inte spelar i Allettan istället för denna "skitserien" som det faktiskt är. Och en ursäkt hade varit på sin plats istället för en massa bortförklaringar. "Förlåt, vi klantade till det, vi har lärt oss av detta och nu kör vi vidare och försöker få skutan på rätt köl för att ta oss till PO". Men men, nu är det inte det denna tråden handlar om..
|
|
|
Post by HF on Jan 7, 2010 21:19:15 GMT 1
Kanske är fortsättningsserien bäst för Findus. Förhoppningsvis kommer han få stå hälften av matcherna. Oskar tar toppfighterna.
|
|