|
Post by Teddybear on Feb 20, 2007 19:00:33 GMT 1
Det är väl högst sannolikt med tanke på att det är geografisk uppdelning. Men vad händer om KHK, KRIF och HHK blir de tre lag som tar sig vidare genon playoff1 och playoff2 ? Är det då inte minst lika "självklart" att HHK o KRIF hamnar med Tyringe o Jonstorp ? Har också funderat på det scenariot, undrar hur dom löser det då?
|
|
|
Post by lawless on Feb 21, 2007 6:53:16 GMT 1
Enligt BLT idag så spelas kvalserien med 5 lag....
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 21, 2007 8:47:17 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Feb 21, 2007 12:34:54 GMT 1
Enligt BLT idag så spelas kvalserien med 5 lag.... Nja, i Sverige blir det 6 kvalserier mot div 1 med 4 lag i varje utom i en där det blir 5 lag (om nu inte Jonstorp drar sig ur). Detta beroende på att det av nån j-a anledning är 25 lag som ska kvala, 12 från 1:orna och 13 från 2:orna. Det är däremot inte säkert det blir just vår kvalserie som kommer att bestå av 5 lag.
|
|
|
Post by Peter on Feb 22, 2007 10:55:55 GMT 1
Nu har jag stirrat mig skelögd på seriebestämmelserna för P1 och P2 och om jag fattat det rätt så möter vi Kallinge i P2 under förutsättning att vi och kallinge vinner våra första playoffmatcher??
|
|
|
Post by #72 Foppa on Feb 22, 2007 11:08:24 GMT 1
Nu har jag stirrat mig skelögd på seriebestämmelserna för P1 och P2 och om jag fattat det rätt så möter vi Kallinge i P2 under förutsättning att vi och kallinge vinner våra första playoffmatcher?? Nej, det blir enligt ditt scenario Boro/Vetlanda. Om vi vinner PO1 så möter vi i PO2 vinnaren av 3:an i deras serie och 4:an i våran serie.
|
|
|
Post by dragskott on Feb 22, 2007 12:44:27 GMT 1
Biljetterna släpptes på TEAM sportia idag kl.1200. Det var kö från kl.1000.
|
|
|
Post by Peter on Feb 22, 2007 12:57:36 GMT 1
Nu har jag stirrat mig skelögd på seriebestämmelserna för P1 och P2 och om jag fattat det rätt så möter vi Kallinge i P2 under förutsättning att vi och kallinge vinner våra första playoffmatcher?? Nej, det blir enligt ditt scenario Boro/Vetlanda. Om vi vinner PO1 så möter vi i PO2 vinnaren av 3:an i deras serie och 4:an i våran serie. Skelögd dyslektiker...det var väl tur det, hade blivit lite jobbigt för nerverna (skelögt och dyslektiskt nervvrak). De började tydligen sälja biljetterna kl. 11 på teamsportia eftersom det var så mycket folk inne i affären. Har själv säsongsbiljett men skulle köpa till ungarna och trodde jag var ute i någorlunda god tid när jag var där strax innan tolv. Fick biljetter två rader nedanför och det blir lite svårt att sätta en femåring och en treåring själva där så det blir nog två tomma platser därnere :=(. Konstigt att man får köpa hur många biljetter som helst, det var flera framför mig som köpte över tio biljetter var.
|
|
|
Post by anticonnie on Feb 22, 2007 13:16:50 GMT 1
Nej, det blir enligt ditt scenario Boro/Vetlanda. Om vi vinner PO1 så möter vi i PO2 vinnaren av 3:an i deras serie och 4:an i våran serie. Skelögd dyslektiker...det var väl tur det, hade blivit lite jobbigt för nerverna (skelögt och dyslektiskt nervvrak). De började tydligen sälja biljetterna kl. 11 på teamsportia eftersom det var så mycket folk inne i affären. Har själv säsongsbiljett men skulle köpa till ungarna och trodde jag var ute i någorlunda god tid när jag var där strax innan tolv. Fick biljetter två rader nedanför och det blir lite svårt att sätta en femåring och en treåring själva där så det blir nog två tomma platser därnere :=(. Konstigt att man får köpa hur många biljetter som helst, det var flera framför mig som köpte över tio biljetter var. Peter!! du har PM!
|
|
|
Post by Sardaukar on Feb 22, 2007 17:31:54 GMT 1
Nu har jag stirrat mig skelögd på seriebestämmelserna för P1 och P2 och om jag fattat det rätt så möter vi Kallinge i P2 under förutsättning att vi och kallinge vinner våra första playoffmatcher?? Nej, det blir enligt ditt scenario Boro/Vetlanda. Om vi vinner PO1 så möter vi i PO2 vinnaren av 3:an i deras serie och 4:an i våran serie. Bävar för att möta Boro. De har ju ett psykologiskt övertag på KHK
|
|
|
Post by crosschecking on Feb 22, 2007 18:16:30 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Feb 22, 2007 20:25:02 GMT 1
|
|
|
Post by Teddybear on Feb 23, 2007 1:20:49 GMT 1
Saxat från Kållereds hemsida:
Kvällens mest intressanta fråga var däremot vilken plats vi skulle hamna på efter 26 svettiga omgångar i div II södra A. Allt från plats 3 till 7 var teoretiskt möjligt. Att komma på plats 6 och därmed knipa den sista PO platsen var kanske den största nitlotten, "poplaget" Karlskrona med 3500 personer på läktaren varje match och överlägsen segrare i div II södra B.
|
|
|
Post by HF on Feb 23, 2007 9:38:03 GMT 1
Saxat från Kållereds hemsida: Kvällens mest intressanta fråga var däremot vilken plats vi skulle hamna på efter 26 svettiga omgångar i div II södra A. Allt från plats 3 till 7 var teoretiskt möjligt. Att komma på plats 6 och därmed knipa den sista PO platsen var kanske den största nitlotten, "poplaget" Karlskrona med 3500 personer på läktaren varje match och överlägsen segrare i div II södra B. Vissa kan överdriva, nån tränare skrev att vi hade en massa allsvenska spelare...
|
|
|
Post by wilhelmiii on Feb 24, 2007 1:33:55 GMT 1
Hade vi fått spela med relativt full trupp 1-2 månader innan kvalet så hade vi kunnat fixa att ta steget upp till ettan redan i år. Men nu när dom två viktigaste spelarna är borta ( Noberg, Sebbe ) och plus att vi har haft fullt med skador hela vintern, så blir det svårt. Sen är det väldigt väldigt tunt bakåt.
|
|