|
Post by Sir Ironpants on Apr 16, 2009 9:02:15 GMT 1
Men han är jävligt snabb när det väl gäller att skriva kontrakt. Kan det var så att Tobbe inte skriver kontrakt med först bäste spelare som knallar upp på kansliet. Min gissning är att han sonderar spelare markanden ordentligt tills han hittar någon han vi ha, han för nog samtal med flertalet spelare. Tror vi skall vara lite försiktiga med att såga Tobbes scouting för det kanske är något vi får äta upp när väl publiklyftet spelaren presenteras.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 16, 2009 9:10:41 GMT 1
Kanske Thomas ÄR publiklyftet? Jag skulle iaf inte bli besviken om så är fallet.
|
|
|
Post by time on Apr 16, 2009 9:12:42 GMT 1
Jag tog upp samma sak när det gällde kritken mot Tobbe för att han inte själv scoutat målvakten från HV helt på egen hand.
Jag tycker ni ska lyfta blicken och se hur det funkar i hockeyvärlden.
Självklart får ex en elitserieklubbs sportchef inte ett enda tips varken från andra tränare, sportchefer, agenter o dyl. De sitter själva på sin kammare med öronproppar o letar o scoautar. NOT
Nej , självkart blir de nedringda, nedmailade, nedfaxade med tips.
Att sedan Tobbe precis som alla andra seriösa sportchefer tar hjälp utifrån och internt i klubben ser jag som en självklarhet och allt annat vore konstigt.
Jonas Gustavsson monstret i fbk-målet scoutades inte av fbk's sportchef utan av deras mv-tränare (precis som Pontus Hansson i KHK's fall)
Men det är ju som någon annan skrev. Vissa (ett fåtal som tur är) ska vända alla trådar till ANTI-KHK trådar.
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Apr 16, 2009 9:14:18 GMT 1
Äntligen lite spetskompetens. Precis vad vi behöver. Hjärtligt välkommen Thomas till Blekinges stolthet och det bästa laget i länet..
DET ÄR VI SOM ÄR KHK
|
|
|
Post by mace on Apr 16, 2009 9:16:24 GMT 1
Kanske Thomas ÄR publiklyftet? Jag skulle iaf inte bli besviken om så är fallet. Delar av pengarna i lyftet går till våra nyförvärv.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 16, 2009 9:30:03 GMT 1
Jag tog upp samma sak när det gällde kritken mot Tobbe för att han inte själv scoutat målvakten från HV helt på egen hand. Jag tycker ni ska lyfta blicken och se hur det funkar i hockeyvärlden.Självklart får ex en elitserieklubbs sportchef inte ett enda tips varken från andra tränare, sportchefer, agenter o dyl. De sitter själva på sin kammare med öronproppar o letar o scoautar. NOTNej , självkart blir de nedringda, nedmailade, nedfaxade med tips. Att sedan Tobbe precis som alla andra seriösa sportchefer tar hjälp utifrån och internt i klubben ser jag som en självklarhet och allt annat vore konstigt. Jonas Gustavsson monstret i fbk-målet scoutades inte av fbk's sportchef utan av deras mv-tränare (precis som Pontus Hansson i KHK's fall) Men det är ju som någon annan skrev. Vissa (ett fåtal som tur är) ska vända alla trådar till ANTI-KHK trådar. time (hts, jens kraftwerk osv.) har rätt här. Vill bara tillägga en sak att efter läst intervjun med Fahlqvist så känns det som om Tobbe sitter i en sits som ingen annan div.1 sportchef gör. Ofta hör man från närliggandes klubbar supportrar att vi har fått för oss här borta i öst att "alla spelare vill lira i KHK". Men faktum är att KHK har gjort sig ett namn i hockeysverige. Kanske inte alla spelare vill hit men de vet att det finns en attraktiv klubb att spela i som heter KHK.
|
|
|
Post by Sir Wankalot on Apr 16, 2009 9:53:25 GMT 1
Jag tog upp samma sak när det gällde kritken mot Tobbe för att han inte själv scoutat målvakten från HV helt på egen hand. Jag tycker ni ska lyfta blicken och se hur det funkar i hockeyvärlden.Självklart får ex en elitserieklubbs sportchef inte ett enda tips varken från andra tränare, sportchefer, agenter o dyl. De sitter själva på sin kammare med öronproppar o letar o scoautar. NOTNej , självkart blir de nedringda, nedmailade, nedfaxade med tips. Att sedan Tobbe precis som alla andra seriösa sportchefer tar hjälp utifrån och internt i klubben ser jag som en självklarhet och allt annat vore konstigt. Jonas Gustavsson monstret i fbk-målet scoutades inte av fbk's sportchef utan av deras mv-tränare (precis som Pontus Hansson i KHK's fall) Men det är ju som någon annan skrev. Vissa (ett fåtal som tur är) ska vända alla trådar till ANTI-KHK trådar. time (hts, jens kraftwerk osv.) har rätt här. Vill bara tillägga en sak att efter läst intervjun med Fahlqvist så känns det som om Tobbe sitter i en sits som ingen annan div.1 sportchef gör. Ofta hör man från närliggandes klubbar supportrar att vi har fått för oss här borta i öst att "alla spelare vill lira i KHK". Men faktum är att KHK har gjort sig ett namn i hockeysverige. Kanske inte alla spelare vill hit men de vet att det finns en attraktiv klubb att spela i som heter KHK. Helt rätt järnbyxan Undrar om icebreaker har kul på nätterna nu
|
|
|
Post by pekka on Apr 16, 2009 16:13:52 GMT 1
Jag tog upp samma sak när det gällde kritken mot Tobbe för att han inte själv scoutat målvakten från HV helt på egen hand. Jag tycker ni ska lyfta blicken och se hur det funkar i hockeyvärlden.Självklart får ex en elitserieklubbs sportchef inte ett enda tips varken från andra tränare, sportchefer, agenter o dyl. De sitter själva på sin kammare med öronproppar o letar o scoautar. NOTNej , självkart blir de nedringda, nedmailade, nedfaxade med tips. Att sedan Tobbe precis som alla andra seriösa sportchefer tar hjälp utifrån och internt i klubben ser jag som en självklarhet och allt annat vore konstigt. Jonas Gustavsson monstret i fbk-målet scoutades inte av fbk's sportchef utan av deras mv-tränare (precis som Pontus Hansson i KHK's fall) Men det är ju som någon annan skrev. Vissa (ett fåtal som tur är) ska vända alla trådar till ANTI-KHK trådar. time (hts, jens kraftwerk osv.) har rätt här. Vill bara tillägga en sak att efter läst intervjun med Fahlqvist så känns det som om Tobbe sitter i en sits som ingen annan div.1 sportchef gör. Ofta hör man från närliggandes klubbar supportrar att vi har fått för oss här borta i öst att "alla spelare vill lira i KHK". Men faktum är att KHK har gjort sig ett namn i hockeysverige. Kanske inte alla spelare vill hit men de vet att det finns en attraktiv klubb att spela i som heter KHK. Och han har inte varit i taif ;D
|
|
|
Post by HF on Apr 16, 2009 16:17:59 GMT 1
time (hts, jens kraftwerk osv.) har rätt här. Vill bara tillägga en sak att efter läst intervjun med Fahlqvist så känns det som om Tobbe sitter i en sits som ingen annan div.1 sportchef gör. Ofta hör man från närliggandes klubbar supportrar att vi har fått för oss här borta i öst att "alla spelare vill lira i KHK". Men faktum är att KHK har gjort sig ett namn i hockeysverige. Kanske inte alla spelare vill hit men de vet att det finns en attraktiv klubb att spela i som heter KHK. Och han har inte varit i taif ;D Fast här ser jag en glasklar koppling. Jonas Karlsson som spelade med Thomas i vintras kom ju från Taif. Du måste vidga dina infallsvinklar lite mer bara!! ;D
|
|
|
Post by hoxha on Apr 16, 2009 16:32:33 GMT 1
Kanske Thomas ÄR publiklyftet? Jag skulle iaf inte bli besviken om så är fallet. Delar av pengarna i lyftet går till våra nyförvärv. Det är ju fan oxå jag ville att det skulle bli EN/TVÅ specifika spelare, inte att publiklyftet-pengarna skulle gå rakt in i spelarbudgeten, SKANDAL enl. mig. Inga tröjor för mig nästa säs. om det stämmer...
|
|
|
Post by HF on Apr 16, 2009 16:35:26 GMT 1
Delar av pengarna i lyftet går till våra nyförvärv. Det är ju fan oxå jag ville att det skulle bli EN/TVÅ specifika spelare, inte att publiklyftet-pengarna skulle gå rakt in i spelarbudgeten, SKANDAL enl. mig. Inga tröjor för mig nästa säs. om det stämmer... kan verkligen hålla ned dig. Dessa pengar skulle ju vara öron märkta för en "artist". Annars kunde väl dom fråga rakt ut om man vill stoppa in lite flit till alla spelarna.
|
|
|
Post by happygilmore on Apr 16, 2009 17:22:06 GMT 1
Delar av pengarna i lyftet går till våra nyförvärv. Det är ju fan oxå jag ville att det skulle bli EN/TVÅ specifika spelare, inte att publiklyftet-pengarna skulle gå rakt in i spelarbudgeten, SKANDAL enl. mig. Inga tröjor för mig nästa säs. om det stämmer... Pengarna kommer gå till speciella spelare. Spelaren eller spelarna kommer även att ha företagslyftet eller publiklyftet på sig så att man vet vart pengarna gått.
|
|
|
Post by jipe on Apr 16, 2009 17:33:51 GMT 1
Om det kommer två spelare till av Fahlqvist-kaliber som får pengar från Företagslyftet/Publiklyftet så är väl det kanon... Skulle de dessutom spela i samma femma så har ju Micke N fått sin förstafemma han ville ha
|
|
|
Post by #72 Foppa on Apr 16, 2009 19:26:45 GMT 1
Det är nog mer en skrivteknisk fråga, då man inte vill att folk ska veta exakt vad "Lyftet-spelaren" får...
|
|
|
Post by Joewson on Apr 16, 2009 21:01:34 GMT 1
Jag har nu pratat med en del av mina kontakter uppe i Örebro sen tiden jag var där (där jag även såg Fahlqvist på plats) och alla håller med om att detta är en värvning som är helt rätt för KHK. Att Fahlqvist ville hit är inte helt sant, bara så ni vet. Han ville det efter att han hade blivit erbjuden av Tobbe att komma hit, men han kom inte självmant.
Mina kontakter (som alla äger säsongskort uppe i Örebro) säger även att han kan ta en del onödiga utvisningar i offensiv zon ibland. Men när han väl glänser, så är det ordentligt! Lite av en humörspelare. De nämnde, sist men inte minst, att de skulle sakna hans smarta passningar i PP och de tror att det kan ge den spetsen det behövs för att kunna höja tempot i PP-spelet.
Ingen ny info kanske, men jag tänkte ifall någon ville veta. De har ju sett Fahlqvist ett bra antal matcher uppe i Örebro och kan ge en ganska rättvis bild av vad vi kan förvänta oss av #49.
|
|