|
Post by sheriff on Dec 8, 2009 10:17:26 GMT 1
Det är ju därför man undrar, när målet var allettan, varför tog man inte in ersättare för Fahlqvist och Jimmy. Det är detta som retar en stor massa. Att ta in spelare av deras kaliber ville nog alla, men detta kostar mer än det smakar då många redan har klubbar. Att satsa alla pengar på ett kort tycker jag inte är bra, hellre att jobba långsiktigt, det är ju inte så att vi bara har detta året på oss. Förhoppningsvis skall vi ha många sköna år i hallen. Vi som varit med ett tag vet att ibland går det bra och ibland sämre, Tålamod och uppskatta det vi har för tillfället. Vid den perioden tycker jag det togs in spelare från både höger och vänster till andra lag. Med facit i hand borde vi nog satsat någon extra krona vid just det tillfället. Nu kanske vi går till Allettan ändå och då har vi snålat oss till succé vilket är kanon ur en kortare ekonomisk synvinkel. Bad will kan ta längre tid att reparera dock.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 8, 2009 10:20:37 GMT 1
Glöm inte att vi har mindre pengar än andra...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 8, 2009 10:41:17 GMT 1
Eller så är det så att de som håller i pengarna är livrädda att det ska bli ett nytt KIK, så man hellre sitter på pengarna än spenderar, för man vet att då kommer man bara att fortsätta att köpa nytt. Låter lite B, men det verkar ju så.
Antingen det eller så har vi knappt några pengar, även om lag som Pantern och Gislaved klarar av att ha ett lag, även fast man knappt har någon publik alls på matcherna.
|
|
|
Post by johnnypuma on Dec 8, 2009 10:54:29 GMT 1
Eller så är det så att de som håller i pengarna är livrädda att det ska bli ett nytt KIK, så man hellre sitter på pengarna än spenderar, för man vet att då kommer man bara att fortsätta att köpa nytt. Låter lite B, men det verkar ju så. Antingen det eller så har vi knappt några pengar, även om lag som Pantern och Gislaved klarar av att ha ett lag, även fast man knappt har någon publik alls på matcherna. Att spekulera om KHK ekonomi eller hur de har sin budget upplagt skall vi nog inte lägga oss i. man har demokratiskt valt en styrelse som har fått förtroendet att sköta detta. Är man inte nöjd med hur detta sköts så är det vid nästa årsmöte och val man har möjlighet att göra något åt detta. Det är INTE supportrarnas uppgift att styra över ekonomin, hur andra klubbar sköter sin ekonomi är deras sak och skall inte jämnföras med KHk. Vi sitter här och tycker en djävla massa utan att veta ett skit.....
|
|
|
Post by happygilmore on Dec 8, 2009 11:01:34 GMT 1
Glöm inte att vi har mindre pengar än andra... Glöm inte att många andra föreningar har stora skulder som gör att de kan gå illa när som, det har inte vi. Tex. Mörrum har i många år skaffat spelare till höger och vänster man man har haft så dålig ekonomi att man struntat att betala ut löner. Idag är det inte många spelare som vill till mörrum.
|
|
|
Post by johnnypuma on Dec 8, 2009 11:06:33 GMT 1
Glöm inte att vi har mindre pengar än andra... Glöm inte att många andra föreningar har stora skulder som gör att de kan gå illa när som, det har inte vi. Tex. Mörrum har i många år skaffat spelare till höger och vänster man man har haft så dålig ekonomi att man struntat att betala ut löner. Idag är det inte många spelare som vill till mörrum. Ja, men vi har ju några supportrar som inte kan tänka så långt, bara dom för som dom själva vill, så skiter dom i hur man löser detta.
|
|
|
Post by hoxha on Dec 8, 2009 11:41:28 GMT 1
OT!!!
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2009 11:52:25 GMT 1
Glöm inte att många andra föreningar har stora skulder som gör att de kan gå illa när som, det har inte vi. Tex. Mörrum har i många år skaffat spelare till höger och vänster man man har haft så dålig ekonomi att man struntat att betala ut löner. Idag är det inte många spelare som vill till mörrum. Ja, men vi har ju några supportrar som inte kan tänka så långt, bara dom för som dom själva vill, så skiter dom i hur man löser detta. Jag tycker nog att många just påpekat en lösning kring det här, nämligen: ATT INTE gå till All-ettan kommer att "kosta" ca 500-800 åskådare mindre per match, vilket gör ca 50.000--100.000:- mindre i intäkter per hemmamatch. (uppskattning inräknad ev parkering, kioskbesök, programblad osv utöver entré) Summan det blir TOTALT med alla hemmamatcher i All-ettan. Den finansieringen hade med råge räckt till ett par nyförv för att GARANTERA All-ettan plats. På köpet kanske också ett bätte spel som lockat ännu fler åskådare. Kanske förmodligen också till en bra placering i den serien. Nu kan vi iofs ändå gå dit ändå, som Sheriff mycket riktigt anlyserade. Utan extra förstärkning, men VARFÖR CHANSA? Nedsidan är för mig avgrundsdjup
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 12:24:00 GMT 1
När Thomas blev skadad var prognosen bättre och man trodde han skulle vara tillbaka rätt snabbt. När det inte blev så agerade man och tog in Yetman.
Ska man hålla sig till budgeten eller spekulera i ökande inkomster så är snart KHK uppblåst likt it-bublan. Det är inte bara mer inkomster om man ligger i allettan utan också mer utgifter. Vad händer om KHK skulle ligga bland de sista i allettan efter halva serien? Inget att spela för de sista hemmamatcherna, knappast någon publik då.
Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 8, 2009 12:29:36 GMT 1
Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar. Dålig fortsättningserie = ännu mindre pengar.
|
|
|
Post by HF on Dec 8, 2009 12:39:28 GMT 1
Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar. Dålig fortsättningserie = ännu mindre pengar. Självklart.
|
|
|
Post by Les Paul on Dec 8, 2009 12:57:43 GMT 1
Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar. Dålig fortsättningserie = ännu mindre pengar. Och med nerverna utanpå göra en "Mörrum"
|
|
|
Post by mikebike on Dec 8, 2009 13:01:15 GMT 1
Glöm inte att vi har mindre pengar än andra... Det handlar inte om att vi har mindre pengar än andra det handlar om att stå rustade med pengar när väl klivet ska ske
|
|
|
Post by Les Paul on Dec 8, 2009 13:02:47 GMT 1
Ja, men vi har ju några supportrar som inte kan tänka så långt, bara dom för som dom själva vill, så skiter dom i hur man löser detta. Jag tycker nog att många just påpekat en lösning kring det här, nämligen: ATT INTE gå till All-ettan kommer att "kosta" ca 500-800 åskådare mindre per match, vilket gör ca 50.000--100.000:- mindre i intäkter per hemmamatch. (uppskattning inräknad ev parkering, kioskbesök, programblad osv utöver entré) Summan det blir TOTALT med alla hemmamatcher i All-ettan. Den finansieringen hade med råge räckt till ett par nyförv för att GARANTERA All-ettan plats. På köpet kanske också ett bätte spel som lockat ännu fler åskådare. Kanske förmodligen också till en bra placering i den serien. Nu kan vi iofs ändå gå dit ändå, som Sheriff mycket riktigt anlyserade. Utan extra förstärkning, men VARFÖR CHANSA? Nedsidan är för mig avgrundsdjup Nu är svendomen gjord, du kunde inte hålla på dig längre.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Dec 8, 2009 13:21:38 GMT 1
När Thomas blev skadad var prognosen bättre och man trodde han skulle vara tillbaka rätt snabbt. När det inte blev så agerade man och tog in Yetman. Ska man hålla sig till budgeten eller spekulera i ökande inkomster så är snart KHK uppblåst likt it-bublan. Det är inte bara mer inkomster om man ligger i allettan utan också mer utgifter. Vad händer om KHK skulle ligga bland de sista i allettan efter halva serien? Inget att spela för de sista hemmamatcherna, knappast någon publik då. Nu kan det låta som om jag inte vill till allettan, men det vill jag givetvis men jag vill inte att det ska äventyra årets ekonomiska resultat. FÖR det kan gå åt helvete där också om skadorna fortsätter eller att vi inte räcker till. Dålig alletta, dåliga pengar. OM det skall liknas vid en it-bubbla, att antaga åskådartapp vid en ev fortsättningsserie. Ja då hänger inte jag med i varje fall. Med ett så uttalat mål för säsongen med All-ettan och efterföljande kval, kan nog ingen vara nöjd med annat. Det finns nog inte EN ENDA KHK-are som trodde innan serien började att vi inte åtminstonde skulle ta oss till All-ettan med vår trupp. Vilka de utökade utgifterna skulle vara är väl i så fall några mil extra på landsvägarna. Dock tror jag skillnaderna mellan tex Gislaved--Norrköping tex är försumbara. Däremot så, om jag inte tagit fel, ingår en EXTRA hemmamatch i A1 jämfört med fortsättningsserien. Så det är inga "spåkulepengar" vi pratar om här, bara ordinär ekonomisk fakta. Vänder vi däremot på steken, känner jag Les Pauls oro som en möjlig utgång. Att nerverna ibland sitter utanpå tröjorna har vi väl alla sett, även om det skall mycket till för oss att göra en "Mörrum"! Sedan kan vi antaga att det blir aningen svårare att köra ett nytt "T-shirt" projekt, företagslyft osv om säsongen slutar med en fortsättningsserie..... Som sagt, det finns inte EN ENDA supporter jag pratat med i verkliga livet (motsats nätet då alltså) som inte skulle vara RIKTIGT MISSNÖJD om vi inte når A1. Det återstår ju trots allt 3 matcher och vi har allt i våra egna händer.......
|
|