|
Post by kraftwerk on Mar 2, 2006 11:31:03 GMT 1
klippt fr khk.se ---------------------
"Hockeymål
Det är viktigt att sätta mål med balans och verklighetsförankring, särskilt när vi kommer till våra ungdomar. Vi har idag en sportslig verksamhet som presterar maximalt i alla situationer och helt klart är att KHK redan idag har flera lovande trupper igång.
Nu höjer vi ribban, ger lagen ännu bättre förutsättningar och stöd!
Här är våra sportsliga målsättningar!
KHK skall vara representerat i alla åldersklasser
KHK skall bedriva Blekinges bästa ungdomsverksamhet
U-16 ska 2010 spela i U-16 Elit.
J-18 startar om 2007 och etablerar sig till 2010 i division 1.
J-20 ska befinna sig i J-20 Elit eller som sämst i den absoluta toppen av division 1. En målsättning liknande A-lagets.
Vårt A-lag ska inom 5 år minst tillhöra den absoluta toppen av division ett för att sedan ta ny sats – i första läget mot allsvenskan. Målet 302010 innebär att vi ska tillhöra Sveriges 30 bästa ishockeylag 2010."
|
|
|
Post by pirre on Mar 2, 2006 11:39:03 GMT 1
klippt fr khk.se --------------------- "Hockeymål Det är viktigt att sätta mål med balans och verklighetsförankring, särskilt när vi kommer till våra ungdomar. Vi har idag en sportslig verksamhet som presterar maximalt i alla situationer och helt klart är att KHK redan idag har flera lovande trupper igång. Nu höjer vi ribban, ger lagen ännu bättre förutsättningar och stöd! Här är våra sportsliga målsättningar! KHK skall vara representerat i alla åldersklasser KHK skall bedriva Blekinges bästa ungdomsverksamhet U-16 ska 2010 spela i U-16 Elit. J-18 startar om 2007 och etablerar sig till 2010 i division 1. J-20 ska befinna sig i J-20 Elit eller som sämst i den absoluta toppen av division 1. En målsättning liknande A-lagets. Vårt A-lag ska inom 5 år minst tillhöra den absoluta toppen av division ett för att sedan ta ny sats – i första läget mot allsvenskan. Målet 302010 innebär att vi ska tillhöra Sveriges 30 bästa ishockeylag 2010." Läste oxå detta bra mål uppsatta
|
|
|
Post by tanstari on Mar 2, 2006 11:46:04 GMT 1
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 2, 2006 11:46:57 GMT 1
Hela dokut finns på khk.se startsidan
Ska denna tidplan hålla( toppen div 1 2010 så är det nog säkrast att ta klivet upp nu. Annars kan man nog behöva editera denna tidsplan ....
Men visst känns den mer realistisk än den 5-årsplan till div1 som fanns att läsa i pgmbladet KHK's första säsong.
Nu finns arenan, spelarmaterialet och förhoppningsvis ekonomin.
Men finns organisationen för att genomföra detta ?
|
|
|
Post by OFFENSIVE on Mar 2, 2006 11:58:01 GMT 1
Jag tycker att detta dokument ser mycket spännande ut. Det är jätteviktigt att KHK har en tydlig målsättning och ett Supermål att bli bland de 30 bästa lagen i landet. Kanon. Vi har nog de bästa förutsättningarna i landet att lyckas med målen i detta dokument.
Nu är det upp till alla att göra detta till en gemensam resa för hockeyn i Karlskrona. Jag hoppas att den resan börjar med att a-laget tar ett steg upp redan i år.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 2, 2006 12:27:22 GMT 1
Det är inte utan att det börja dra lite i mungipan och att man får något fuktigt och drömande i blicken när man läser detta.... Men man har läst saker förut och vat att "nypa salt" är ett bra uttryck.... Man är ju luttrad efter 30 år i ladan... 302010... mumma....plattform mot de 15... mumma DET ÄR FÖR DÅLIGT! Det är bara SM-Guld som räknas!
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 2, 2006 15:04:02 GMT 1
Det är inte utan att det börja dra lite i mungipan och att man får något fuktigt och drömande i blicken när man läser detta.... Men man har läst saker förut och vat att "nypa salt" är ett bra uttryck.... Man är ju luttrad efter 30 år i ladan... 302010... mumma....plattform mot de 15... mumma DET ÄR FÖR DÅLIGT! Det är bara SM-Guld som räknas! 16 ska det vara egentligen
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Mar 2, 2006 16:46:23 GMT 1
Ifall vi går upp i tvåan detta året räknar jag med att det blir div ett hockey redan säsongen 2007-2008! Planen att vara ett topplag i ettan 2010 är realistisk , men jag spänner bågen lite högre än så! Säsongen 2012-2013 så kommer Karlskrona HK att spela SM-slutspel! SM -guldet kommer om 9-10 år!
Laget nästa år blir grymt! Jag vet! Vi kommer att ha en besättning som skulle klara av att slåss i toppen av div ett (eller kanske även en mittenplats i allsvenskan).
5 "nyckelmatcher" kvar! Framtiden hänger på dessa!
|
|
|
Post by pirre on Mar 2, 2006 16:50:51 GMT 1
Ifall vi går upp i tvåan detta året räknar jag med att det blir div ett hockey redan säsongen 2007-2008! Planen att vara ett topplag i ettan 2010 är realistisk , men jag spänner bågen lite högre än så! Säsongen 2012-2013 så kommer Karlskrona HK att spela SM-slutspel! SM -guldet kommer om 9-10 år! Laget nästa år blir grymt! Jag vet! Vi kommer att ha en besättning som skulle klara av att slåss i toppen av div ett (eller kanske även en mittenplats i allsvenskan). 5 "nyckelmatcher" kvar! Framtiden hänger på dessa! Då får nog kommunen bygga ut hallen omg om de ska kunna passera serierna i så rask takt så kommer nog publiktrycket öka. Dagens 3500 platser kommer inte att räcka till i div1 om intresset håller i sig.
|
|
|
Post by Iceman on Mar 2, 2006 16:58:39 GMT 1
varför kan man inte se bilderna ifrån Åstorp-KHK ? Finns bara 2 st minibilder.
|
|
|
Post by pirre on Mar 2, 2006 16:59:52 GMT 1
varför kan man inte se bilderna ifrån Åstorp-KHK ? Finns bara 2 st minibilder. Har du inte fotoenlarger inlagt i datorn?
|
|
|
Post by Iceman on Mar 2, 2006 17:04:44 GMT 1
varför kan man inte se bilderna ifrån Åstorp-KHK ? Finns bara 2 st minibilder. Har du inte fotoenlarger inlagt i datorn? Nej jag får komma till dig !!
|
|
|
Post by HF on Mar 2, 2006 20:48:51 GMT 1
låter bra men jag har hört samma sak sen -95
|
|
|
Post by pirre on Mar 3, 2006 8:56:14 GMT 1
Har du inte fotoenlarger inlagt i datorn? Nej jag får komma till dig !! Bara kom du ;D
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 3, 2006 14:05:30 GMT 1
Ifall vi går upp i tvåan detta året räknar jag med att det blir div ett hockey redan säsongen 2007-2008! Planen att vara ett topplag i ettan 2010 är realistisk , men jag spänner bågen lite högre än så! Säsongen 2012-2013 så kommer Karlskrona HK att spela SM-slutspel! SM -guldet kommer om 9-10 år! Laget nästa år blir grymt! Jag vet! Vi kommer att ha en besättning som skulle klara av att slåss i toppen av div ett (eller kanske även en mittenplats i allsvenskan). 5 "nyckelmatcher" kvar! Framtiden hänger på dessa! Hur är vädret där uppe ?
|
|