|
Post by jipe on Aug 7, 2009 21:12:31 GMT 1
Men starkt att pressa Läjkers till straffar...nån som vet hur spelet såg ut?
|
|
|
Post by Joewson on Aug 7, 2009 23:10:36 GMT 1
Lakers var bra mycket bättre än KHK ikväll, men med lite flyt så fick man in puckarna. En tabbe från Sebbe kändes rätt avgörande, där han har chansen att spela ut pucken men missar helt och Lakers kan retfullt enkelt lägga in 4-4. Findus var nervös och stod för en usel första period men spelade upp sig i andra klart.
Spelaromdömen kommer i sin helhet imorgon, men extra plus för Jocke Ohlsson, Jonas Karlsson och hela linen med Sirbäck, Jönsson och Lönn.
|
|
|
Post by mace on Aug 7, 2009 23:13:44 GMT 1
Det var väl ändå så att Sebbe missade en rensningen så var det en annan som skött in den?
|
|
|
Post by mace on Aug 7, 2009 23:16:07 GMT 1
Jag tycker verkligen inte att Lakers var bättre än oss. Första målet för Lakers kommer i PP, som jag tycker är en felaktig utvisning. Andra eller tredje målet tycker jag Findus ska ha. Fjärde är det Sebbe som missar en rensning. JAG tycker vi var värda att vinna.
|
|
|
Post by Joewson on Aug 7, 2009 23:18:17 GMT 1
De skjuter dubbelt så många skott som vi, har mängder med hetare målchanser och ett högre tempo. Det tycker jag mer än räcker för att de ska anses vara det bättre laget om man ser tillbaka på matchen ikväll.
|
|
|
Post by jipe on Aug 8, 2009 7:44:53 GMT 1
Men då är det ju jäkligt bra att göra nåt vi hade svårt för förra säsongen - mål. Dessutom mot ett lag som kvalade uppåt (i Allsvenskan)
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Aug 8, 2009 8:23:56 GMT 1
De skjuter dubbelt så många skott som vi, har mängder med hetare målchanser och ett högre tempo. Det tycker jag mer än räcker för att de ska anses vara det bättre laget om man ser tillbaka på matchen ikväll. Visst sköt de fler skott. Synd att inte vi vann matcher förra året på den typen av statistik... Jag åkte hem jäkligt imponerad. Vi höll på att fälla ett topplag i allsvenskan och vi gjorde det främst för att vi uppträdde som ett lag. Visst var Växjö bra - och det sänker ju inte betyget på våra gubbar. Roligast av allt: Findus andra period samt att Frasse går in - efter Findus skada - i spel fem mot tre. Efter att vi slår av en klubba, spel fem mot två och killen spikar igen då och resten av matchen. Oskar gjorde ett par-tre plockningar som var av yttersta klass. Bara att beröma killarna. Det är på tok för tidigt för att jämföra Lakers och KHK eller sia om framtiden. Men KHK såg ju bättre ut nu än vad i alla fall jag hade vågat hoppas.
|
|
|
Post by 4ever on Aug 8, 2009 8:32:14 GMT 1
Det som slog mig var att khk hade svårt att vinna teckningar. Lakers var betydligt hetare i dessa situationer.
Nu tror jag att khk kommer bli bättre på teckningarna framöver.
Ja, vad säger man om domaren Martin Brolin.................
|
|
|
Post by Joewson on Aug 8, 2009 8:40:49 GMT 1
Charlie: Självklart är jag imponerad, men jag vågar erkänna att Växjö borde vunnit med både två och tre puckar egentligen om vi inte hade haft en otroligt skicklig Fransson i målet. Rosén brukar inte missa så mycket som han gjorde igår för att ta ett exempel. Men KHK spelade bättre igår än vad de gjorde på hela förra säsongen. Finns en struktur i spelet där man vågar åka på kontringar och ta avslut själv som jag inte såg på hela förra säsongen. Det bådar fruktansvärt gott inför fortsättningen. Sen med en frisk Brasar i laget så vet man aldrig vad som kan hända
|
|
|
Post by mikkel on Aug 8, 2009 9:48:55 GMT 1
Ingen som hört nåt om hur allvarlig skadan på Findus är? Det såg inte bra ut och då känns det lite nervöst med bara Oskar. Som förresten var helt suverän när han kom in.
|
|
|
Post by hoackii on Aug 8, 2009 10:11:59 GMT 1
Ingen som hört nåt om hur allvarlig skadan på Findus är? Det såg inte bra ut och då känns det lite nervöst med bara Oskar. Som förresten var helt suverän när han kom in. Jag tillhör ju dom som alltid sett Oskar som en riktigt bra målvakt om än med en fallenhet för att ibland göra enkla misstag. Problemet ifjol var ju också mycket psykologiskt. Oskar visste att han var tvungen att stå även när han kom lite ur form och aldrig fick vila. Jag tror faktiskt att vi kan få se en helt ny Oskar som inte tänker ge bort förstaspaden utan visa vad han kan. Men jag håller med om att just ljumskskador inte är så kul på målvakter. Det kan bli långvariga, återkommande och trista saker. Men vi håller tummarna.
|
|
|
Post by time on Aug 8, 2009 10:25:36 GMT 1
Ingen som hört nåt om hur allvarlig skadan på Findus är? Det såg inte bra ut och då känns det lite nervöst med bara Oskar. Som förresten var helt suverän när han kom in. Jag tillhör ju dom som alltid sett Oskar som en riktigt bra målvakt om än med en fallenhet för att ibland göra enkla misstag. Problemet ifjol var ju också mycket psykologiskt. Oskar visste att han var tvungen att stå även när han kom lite ur form och aldrig fick vila. Jag tror faktiskt att vi kan få se en helt ny Oskar som inte tänker ge bort förstaspaden utan visa vad han kan. Men jag håller med om att just ljumskskador inte är så kul på målvakter. Det kan bli långvariga, återkommande och trista saker. Men vi håller tummarna. Instämmer helt o hållet ang Oskar Sedan får vi väl avvakta och se OM det var en ljumskskada på Findus
|
|
|
Post by dragskott on Aug 8, 2009 18:49:10 GMT 1
|
|
|
Post by dragskott on Aug 8, 2009 18:52:21 GMT 1
3-2 60.00 22. D. Åhsberg Straff Daniel åsberg avgör för Lakers! Simon Stark skjuter i stolpen! Johan Anderssons straff räddas! David Jonsson straff räddas av lakers keepern! Peter Tsimikalis gör mål för Lakers! David Laudius gör mäl för TAIF! Daniel Åsberg gör mål på straff för Lakers! Fredrik Hansson gör mål för TAIF! Ordinarie speltid är över, och straffläggning!
Växjö vinner!
|
|
|
Post by Back to Front on Aug 8, 2009 19:08:33 GMT 1
Oskar f i all star team!
|
|