|
Post by kraftwerk on Mar 4, 2006 16:43:44 GMT 1
om vi spelar i tvåan
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 4, 2006 16:49:31 GMT 1
satsa på att behålla nr 30 nr 13, 26 , 14, 20, 4 (5 orealistiskt) nr 24,16,17, 85, 9, 18, 21,25, 22, 8, 11 Nyförvärv av div 1 klass 1 mv 2 backar 3 forwards. VIPS har vi et lag som bör hamna run plats 3-6 i tvåan
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Mar 4, 2006 17:12:55 GMT 1
Varför satsa på att hamna 3-6 i tvåan, jag tycker att man skall satsa på att vinna div. 2 (om KHK går upp denna säsong dvs.) nästa säsong och ta sig till div. 1,
|
|
|
Post by Iceman on Mar 4, 2006 17:24:05 GMT 1
Varför satsa på att hamna 3-6 i tvåan, jag tycker att man skall satsa på att vinna div. 2 (om KHK går upp denna säsong dvs.) nästa säsong och ta sig till div. 1, Låter ok ;D ;D
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 4, 2006 17:40:35 GMT 1
Varför satsa på att hamna 3-6 i tvåan, jag tycker att man skall satsa på att vinna div. 2 (om KHK går upp denna säsong dvs.) nästa säsong och ta sig till div. 1, Det kan nog bara ekonomiansvarig svara på om det går. Visst ska man satsa på att vinna serien så man får lättare motstånd i play off, om det går....
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 4, 2006 17:45:38 GMT 1
satsa på att behålla nr 30 nr 13, 26 , 14, 20, 4 (5 orealistiskt) nr 24,16,17, 85, 9, 18, 21,25, 22, 8, 11 Nyförvärv av div 1 klass 1 mv 2 backar 3 forwards. VIPS har vi et lag som bör hamna run plats 3-6 i tvåan Norberg har #23 numera...
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Mar 4, 2006 18:25:12 GMT 1
Det blir kval mot ettan nästa år ifall vi klarar kvalet i år! Jag tror att det till och med bli avancemang redan nästa år! Nyförvärven kommer INTE bara innehålla spelare som har div ett kvaliteer snarare allsvenskan (eller motsvarande)! Man kan inte ha allvenska ambitioner med div ett spelare, Det blir etablerade allsvenska (& elitserie) spelare som ska vara med på resan uppåt!
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 4, 2006 19:15:14 GMT 1
Varför satsa på att hamna 3-6 i tvåan, jag tycker att man skall satsa på att vinna div. 2 (om KHK går upp denna säsong dvs.) nästa säsong och ta sig till div. 1, Med tanke på projekt 2010, som innebär att år 2010 tillhöra landets 30 bästa klubbar, så håller jag med dig fullständigt. Nästa säsong är 2006/07 då är det tänkt att vi ska spela i tvåan. Går vi inte upp den säsongen till ettan så får vi spela även säsongen 2007/08 i tvåan. Går vi upp då så spelar vi säsongen 2008/09 i ettan och får max två säsonger på oss att hamna i topp två position för att projekt 2010 ska infrias. Detta kan nog bli besvärligt, så ta oss till ettan med en gång så har vi i allafall tre säsonger på oss.
|
|
|
Post by HF on Mar 4, 2006 23:05:36 GMT 1
Som jag har förstått det är det bara divisionen som hindrat KHK från att få väldigt bra spelare. Som det sagts har spelare velat komma men khk har legat i fel division. Jag tror vi har ett kanonlag om vi går upp.
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 4, 2006 23:44:25 GMT 1
Det blir kval mot ettan nästa år ifall vi klarar kvalet i år! Jag tror att det till och med bli avancemang redan nästa år! Nyförvärven kommer INTE bara innehålla spelare som har div ett kvaliteer snarare allsvenskan (eller motsvarande)! Man kan inte ha allvenska ambitioner med div ett spelare, Det blir etablerade allsvenska (& elitserie) spelare som ska vara med på resan uppåt! Någon som har glömt att KHK fortfarande är ett "mediokert" division 3 lag? Samtidigt hör man att det måste finnas en organisation som håller för högre höjder och det tar tid att bygga upp! Tycker att det är patetiskt att snacka om detta när det är långt kvar till tvåan!
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 4, 2006 23:46:41 GMT 1
Det blir kval mot ettan nästa år ifall vi klarar kvalet i år! Jag tror att det till och med bli avancemang redan nästa år! Nyförvärven kommer INTE bara innehålla spelare som har div ett kvaliteer snarare allsvenskan (eller motsvarande)! Man kan inte ha allvenska ambitioner med div ett spelare, Det blir etablerade allsvenska (& elitserie) spelare som ska vara med på resan uppåt! Samtidigt hör man att det måste finnas en organisation som håller för högre höjder och det tar tid att bygga upp! Tycker att det är patetiskt att snacka om detta när det är långt kvar till tvåan! Precis...känns som vi går lite för hårt fram nu...
|
|
|
Post by Teddybear on Mar 4, 2006 23:52:05 GMT 1
Samtidigt hör man att det måste finnas en organisation som håller för högre höjder och det tar tid att bygga upp! Tycker att det är patetiskt att snacka om detta när det är långt kvar till tvåan! Precis...känns som vi går lite för hårt fram nu... Vi är ett "pinsamt" division 3 lag tills vi går upp och det kommer definitivt inte att bli lätt...Trots att många redan stakat ut framtiden!
|
|
|
Post by HF on Mar 4, 2006 23:57:13 GMT 1
Precis...känns som vi går lite för hårt fram nu... Vi är ett "pinsamt" division 3 lag tills vi går upp och det kommer definitivt inte att bli lätt...Trots att många redan stakat ut framtiden! jojo självklart måste vi klara av detta svåra kvalet först, vi har ju missat innan.
|
|
|
Post by kraftwerk on Mar 5, 2006 10:47:21 GMT 1
Som jag har förstått det är det bara divisionen som hindrat KHK från att få väldigt bra spelare. Som det sagts har spelare velat komma men khk har legat i fel division. Jag tror vi har ett kanonlag om vi går upp. Tror också på ett "kanonlag" (med div2-mått mätt) om vi går upp. Dock inte av den dignitet som ultraz pratar om. tror du på det själv att KHK ska värva allsvenska o elitseriespelere ? Bara hoppas att ultraz är en ny percy ;D annars faller detta pladask. Dessutom måste vi ha klart för oss att värva allsvenska spelare till tvåan måsta vara svårt. Men några bra div1-spelare går säkert. Men det kostar. 5 div1-spelare (1 mv, 2 backar, 3 forw) räcker för att bli ett lag för toppen i tvåan. (vi spelar i fel division med nuvarande lag enl Diös tränare) År två kan man ladda mot ettan. Så det krävs inte bara mycket publik utan sponsorer som vill vara med på resan.
|
|
|
Post by pirre on Mar 5, 2006 20:03:56 GMT 1
Så det krävs inte bara mycket publik utan sponsorer som vill vara med på resan. Den resan kommer vi va me på
|
|