|
Post by aloviak on Jan 7, 2011 10:18:28 GMT 1
Var är Sirbäck? Skadad eller platsar han inte? skadad knäet tror jag
|
|
|
Post by chriande on Jan 7, 2011 11:16:09 GMT 1
Var är Sirbäck? Skadad eller platsar han inte? skadad knäet tror jag Stämmer.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 8, 2011 15:29:59 GMT 1
Inflammation i knät. Spelar imorgon om jag förstod det rätt.
|
|
|
Post by time on Jan 24, 2011 20:29:52 GMT 1
Kul att se att målen börjar komma från Sibbe. Lovar gott för framtiden.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 26, 2011 13:25:11 GMT 1
Fler hade det kanske kunnat bli om han hade fått lika mycket istid som de flesta andra forwards i laget.
|
|
|
Post by happygilmore on Jan 26, 2011 14:18:35 GMT 1
Fler hade det kanske kunnat bli om han hade fått lika mycket istid som de flesta andra forwards i laget. Lagom med speltid, fortfarande omogen i sitt spel.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 26, 2011 14:30:33 GMT 1
Håller med. Lite valpig fortfarande men det är helt klart bättre. Tror Kempe jobbar med det.
|
|
|
Post by cykeltjuven on Jan 26, 2011 17:43:09 GMT 1
Fler hade det kanske kunnat bli om han hade fått lika mycket istid som de flesta andra forwards i laget. Lagom med speltid, fortfarande omogen i sitt spel. Ha, ha, precis det ordet "omogen" tänkte jag om Sibbe i senaste matchen. Fem sekunder senare gör han mål.... Men jag tycker fortfarande så (och jag ska tänka så hela matchen igenom ikväll), men han är ännu ung och växer nästan varje match.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 26, 2011 18:04:15 GMT 1
Han har gjort mest mål hittills i Allettan, trots minst speltid av ALLA forwards. Ändå hör man han är: omogen, valpig, borde prestera m.m.
Hur ska man kunna arbeta bort sånt? Lite speltid åt spelaren ifråga alt ge spelaren mer förtroende? Hur utvecklas en spelare via förtroende (spela mycket)? eller att bänkas så fort det drar ihop sig och i stort sett aldrig få spela PP alt BP? Om ni är några här som spelat hockey, så vet ni svaret.
PS en eloge till Kempes coachande mot OIK när han satte in Fahla som tekare i sudden när KHK fick utv. Fahla är lagets bästa tekare och han vann den och åkte sen och bytte med 77 DS
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 26, 2011 22:43:46 GMT 1
Han har gjort mest mål hittills i Allettan, trots minst speltid av ALLA forwards. Ändå hör man han är: omogen, valpig, borde prestera m.m. Hur ska man kunna arbeta bort sånt? Lite speltid åt spelaren ifråga alt ge spelaren mer förtroende? Hur utvecklas en spelare via förtroende (spela mycket)? eller att bänkas så fort det drar ihop sig och i stort sett aldrig få spela PP alt BP? Om ni är några här som spelat hockey, så vet ni svaret. PS en eloge till Kempes coachande mot OIK när han satte in Fahla som tekare i sudden när KHK fick utv. Fahla är lagets bästa tekare och han vann den och åkte sen och bytte med 77 DS med valpig menar jag, att han tex inte alltid åker rätt eller släpper pucken i ett speciellt skedemsom tex en mer "skolad" junior hade gjort. Tycker Sibbe har varit riktigt bra i allettan och ser gärna att han får mer speltid än vissa andra.
|
|
|
Post by matse on Feb 10, 2011 17:56:01 GMT 1
Tycker Sirbäck visade igår, att han är på god väg att bli vår bästa fw. Känns som det börjar hända lite med honom, äntligen!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 10, 2011 18:18:47 GMT 1
Han blir bara bättre och bättre, han är bäst när han lirar med dom andra junisarna.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 10, 2011 18:39:01 GMT 1
Jag tycker att alla i den kedjan blir bättre när de spelar tillsammans. Någon som förstår sig på hockey kan gärna förklara varför det blir så?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 10, 2011 18:45:32 GMT 1
Jag tycker att alla i den kedjan blir bättre när de spelar tillsammans. Någon som förstår sig på hockey kan gärna förklara varför det blir så? Kan ju vara så enkelt som att de måste lita på sej själva. Jag tror pressen för Dahlgren blir för stor när han spelar med 11 och 16. När det går dåligt för dom (dvs de inte gör mål), tycker han det är hans fel. Nu har ju nr 10 spelat med många andra i allettan och enligt mej varit en av våra bästa forwards även då.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 11, 2011 9:16:55 GMT 1
Tur man kan hockey ja... Sa detta så sent som igår...när de spelar med rutinerade killar, vågar de inte ta initiativ själva, utan ger helst bort pucken till "de som kan det bättre". Helt logisk förklaring...
|
|