|
Post by Rocket on Jun 12, 2009 12:18:45 GMT 1
Mycket självinsikt trots sin ålder, Kommer att bli riktigt stor ! www.khk.se/?id=15949Du gjorde en väldigt bra försäsong, men sedan blev det sparsamt med speltid. Var det svårare än väntat att ta en plats i laget tycker du? - Nej det tycker jag inte faktiskt. Jag visste vad jag gav mig in på och vilka man slogs om platserna med. Det är otroligt rutinerade spelare i laget. Att som jag gjorde, ta steget från KHK J-20 till A-laget är ett stort steg helt klart. Det var trots allt mitt första år ändå och trots lite speltid så var det absolut det mest roligaste året i min hockeykarriär. Bara att träna med A-laget och vara en spelare i laget på matcherna har utvecklat mig själv som spelare väldigt mycket både på och vid sidan om isen. Det var ett riktigt läroår. Sedan blir väl alla frustrerade när man inte få mer speltid samtidigt som det gäller att ta chansen när man får den. Förr eller senare så kommer den där chansen och då gäller det att vara förberedd och göra sitt allra bästa.
|
|
|
Post by Teddybear on Jun 12, 2009 23:14:58 GMT 1
Mycket självinsikt trots sin ålder, Kommer att bli riktigt stor ! www.khk.se/?id=15949Du gjorde en väldigt bra försäsong, men sedan blev det sparsamt med speltid. Var det svårare än väntat att ta en plats i laget tycker du? - Nej det tycker jag inte faktiskt. Jag visste vad jag gav mig in på och vilka man slogs om platserna med. Det är otroligt rutinerade spelare i laget. Att som jag gjorde, ta steget från KHK J-20 till A-laget är ett stort steg helt klart. Det var trots allt mitt första år ändå och trots lite speltid så var det absolut det mest roligaste året i min hockeykarriär. Bara att träna med A-laget och vara en spelare i laget på matcherna har utvecklat mig själv som spelare väldigt mycket både på och vid sidan om isen. Det var ett riktigt läroår. Sedan blir väl alla frustrerade när man inte få mer speltid samtidigt som det gäller att ta chansen när man får den. Förr eller senare så kommer den där chansen och då gäller det att vara förberedd och göra sitt allra bästa. Han var ju knappast lika ödmjuk i tidigare intervjuer.
|
|
|
Post by kex on Jun 13, 2009 12:34:21 GMT 1
Blivit mediatränad ? Ne han är alltid kaxig
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 13, 2009 22:33:47 GMT 1
Tycker att Sibbe blir bättre och bättre, tar för sig rejält i förstafemman. Fick in minst en rejäl tackling på en Pantern spelare idag och han har alltid bra fart på grillorna. Lite mer rutin och han kommer att utvecklas till en mycket vikitgt spelare i KHK.
Bra jobbat Sibbe !
Sibbe´s utveckling är väl det mest positiva i KHK denna säsong (hittills i alla fall).
|
|
|
Post by realisten on Dec 13, 2009 22:38:28 GMT 1
Han kanske har förtroende för MN . Därför spelar han bra :-) Resten kan ni ju räkna ut
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 18, 2010 15:15:09 GMT 1
Skriver han på eller inte? Enligt skarpis har han bara veckan på sig, andra klubbar verkar väldigt intresserade...
Tror det är ren bullshit att han begär mer speltid, det är tagit ur luften utan någon som helst substans. Likaså hans attityd, kanske inte var den bästa innan han klev in i A-laget men hur länge skall den stämpeln få hänga kvar?
Motbevis mot mer begärd speltid:
1.Som sagt blir man erbjuden mer än ett år säger ju det lite vad klubben tror på spelaren. 2. Ny tränare dvs Alla börjar om från noll oavsett tidigare prestationer.
Hoppas verkligen Sibbe skriver på. Jag som verkligen ser fram emot att fortfarande få ta del av hans utveckling ifrån läktarplats som jag tror kan ta en sjuhelvetes fart med den nya tränaren.
Sibbe - En stor idol i KHK-tröjan!
|
|
|
Post by kex on Mar 18, 2010 15:25:22 GMT 1
Han vill ha mer speltid och jämförde med andra spelare som spelade i khk denna säsong, som fick MYCKET speltid fast de förvaltade de mycket sämre än han själv.
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 18, 2010 15:25:52 GMT 1
Missnöjd, JA. Men jag köper inte att han BEGÄRDE mer speltid.
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 18, 2010 15:27:13 GMT 1
Skriver han på eller inte? Enligt skarpis har han bara veckan på sig, andra klubbar verkar väldigt intresserade... Tror det är ren bullshit att han begär mer speltid, det är tagit ur luften utan någon som helst substans. Likaså hans attityd, kanske inte var den bästa innan han klev in i A-laget men hur länge skall den stämpeln få hänga kvar? Motbevis mot mer begärd speltid: 1.Som sagt blir man erbjuden mer än ett år säger ju det lite vad klubben tror på spelaren. 2. Ny tränare dvs Alla börjar om från noll oavsett tidigare prestationer. Hoppas verkligen Sibbe skriver på. Jag som verkligen ser fram emot att fortfarande få ta del av hans utveckling ifrån läktarplats som jag tror kan ta en sjuhelvetes fart med den nya tränaren. Sibbe - En stor idol i KHK-tröjan! Jo han var missnöjd med speltiden och ville ha mer speltid, jämförde tex med vissa andra spelare som fick spela hela tiden fast de spelade MYCKET sämre än han själv. Det är väl en viss skillnad på att vara missnöjd över sin speltid mot att KRÄVA mer speltid för att krita på för en ny säsong. Får man inte spela så ska man ALLTID, som hockeyspelare vara missnöjd med speltiden, är man inte det är det dags att lägga av. Tror och hoppas att Sibbe har mer förstånd än att ställa ett ultimatum rörande speltiden för att signa.
|
|
|
Post by kex on Mar 18, 2010 15:28:33 GMT 1
Tolka de som ni vill... men frågan är ju då varför han inte signar?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 18, 2010 15:42:20 GMT 1
Tolka de som ni vill... men frågan är ju då varför han inte signar? Något har han att fundera på. Kanske ett annat erbjudande...?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 18, 2010 15:45:48 GMT 1
Det är väl roligare att spela för sin moderklubb inför fullsatta läktare än spela för 100 pers i en annars öde ishall?
|
|
|
Post by sittplats on Mar 18, 2010 16:00:58 GMT 1
Presterar han som igår ,eller med andra ord visar den j-la attityden kan han lika gärna dra.Trodde att alla matcher i KHK-stället oavsett om det är J-20 eller A-lag skulle betyda lika mycket och speciellt nu när det är viktigt för honom själv att visa.Om man därtill funderar på vad J20 div1 istället för 2 betyder för klubben så......Vet ej vad det var med honom men han dog på blå oftast tråkigt att se.
|
|
|
Post by hoxha on Mar 18, 2010 17:30:04 GMT 1
Presterar han som igår ,eller med andra ord visar den j-la attityden kan han lika gärna dra.Trodde att alla matcher i KHK-stället oavsett om det är J-20 eller A-lag skulle betyda lika mycket och speciellt nu när det är viktigt för honom själv att visa.Om man därtill funderar på vad J20 div1 istället för 2 betyder för klubben så......Vet ej vad det var med honom men han dog på blå oftast tråkigt att se. Ja fy fan vilken usel inställning han visade, vilka divalater! Forza Joel Kellman - 15år o outstanding i ett blekt J20!!
|
|
|
Post by HF on Mar 18, 2010 20:48:10 GMT 1
Presterar han som igår ,eller med andra ord visar den j-la attityden kan han lika gärna dra.Trodde att alla matcher i KHK-stället oavsett om det är J-20 eller A-lag skulle betyda lika mycket och speciellt nu när det är viktigt för honom själv att visa.Om man därtill funderar på vad J20 div1 istället för 2 betyder för klubben så......Vet ej vad det var med honom men han dog på blå oftast tråkigt att se. Efter igår och alla andra j matcher jag sett i vinter struntar jag fullständigt var Sibbe hamnar nästa säsong. Vilken jävla diva och dålig lagkamrat. Ett under att tränaren inte skickade ut honom ur hallen. Sibbe skulle nog behöva läsa Kempes rader några gånger.
|
|