|
Post by Sverker on Feb 11, 2011 9:35:39 GMT 1
Tur man kan hockey ja... Sa detta så sent som igår...när de spelar med rutinerade killar, vågar de inte ta initiativ själva, utan ger helst bort pucken till "de som kan det bättre". Helt logisk förklaring... För 15 och 19 gäller detta absolut. Ser däremot inte det mönstret hos nr 10, han har bättre självförtroende så han vågar ta initiativ vilka han än spelar med.
|
|
|
Post by time on Feb 11, 2011 9:39:49 GMT 1
Tur man kan hockey ja... Sa detta så sent som igår...när de spelar med rutinerade killar, vågar de inte ta initiativ själva, utan ger helst bort pucken till "de som kan det bättre". Helt logisk förklaring... För 15 och 19 gäller detta absolut. Ser däremot inte det mönstret hos nr 10, han har bättre självförtroende så han vågar ta initiativ vilka han än spelar med. I det avseendet påminner 10 och 49 mycket om varandra.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 11, 2011 9:57:39 GMT 1
För 15 och 19 gäller detta absolut. Ser däremot inte det mönstret hos nr 10, han har bättre självförtroende så han vågar ta initiativ vilka han än spelar med. I det avseendet påminner 10 och 49 mycket om varandra. Men skillnaden är att 49 får göra hur många missar som helst, men ändå spela vidare. Det komiska var hemma mot VH, när 49 la pucken på bladet på en VH spelare i PP och dom gör mål. 29-49-10 spelade PP då. I PP som följde, fick inte nr 10 spela, men 49 fick. ;D
|
|
|
Post by Prästen on Apr 4, 2011 6:57:39 GMT 1
Från hockeysverige, lite skillnad på inställning. Hade Sibbejr visat lite hjärta för sina lagkompisar som han spelat hockey med sen han var liten är jag säker på att han inte suttit längst ut på träbritsen...
"The Fasth & Glorious
Visst var det lite fräckt det här med Jesper Fasth och hans medverkan i HV71:s J20 idag? Erkänn.
Lite hjältevarning på killen. Han har ju knappt spelat med J20 under säsongen, utan mestadels matchats i Elitserien med stor framgång och fick också debutera med Tre Kronor i onsdags och lirade förstås även landskampen i Skellefteå igår.
Han blev också uttagen i den trupp som ska spela vidare i Halmstad och Göteborg nästa vecka.
Om han kände att det där med att han råkade spela med Tre Kronor idag och ska spela vidare nästa vecka stoppa honom från att delta i J20-slutspelet? Inte direkt va.
När han ändå hade en ledig lördag tyckte han att det var lika bra att ta sig från Skellefteå och hem till Jönköping för att hjälpa laget vidare till semifinal efter att ha gjort två mål och en assist i 4-3-segern mot Luleå.
Han ringde själv upp tränaren och förmedlade sitt intresse att spela matchen.
Matchen började 15.00. Han kom hem till Jönköping runt 14-snåret, om jag fått korrekta uppgifter. Det innebär alltså att han runt 16 timmar efter att han avslutat landskampen mot Lettland 100 mil från Jönköping är hemma och lirar en avgörande J20-kvartsfinal.
Det är stort och måste givetvis hyllas."
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2011 8:26:23 GMT 1
Här tror han att han är någon sorts stjärna.... men om han inte ens klarar av att hjälpa j20 upp i div1.... vad har han då i a-laget att göra?
|
|
|
Post by stolpeout on Apr 4, 2011 9:34:38 GMT 1
Här tror han att han är någon sorts stjärna.... men om han inte ens klarar av att hjälpa j20 upp i div1.... vad har han då i a-laget att göra? Ja det är för tråkigt att han inte fattar att han slänger bort viktig tid för sin utveckling, men han tror säkert att han skulle få spelat mer om han spelat i en annan klubb. Så kan det vara men då i en klubb som inte har råd eller spelarmaterial typ Mörrum, Krif osv....men jag trodde han ville uppåt med sin hockey och då funkar det inte att gå med näsan rakt upp.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 4, 2011 18:35:10 GMT 1
Jag är faktiskt inte så säker på att det var Sirbäck som inte ville. Jag kan förståss ha fel, men efter J20-matchen (den halva som han spelade) så har han väl knappt fått spela alls i A-laget? Jag har tolkat det som att det var för att han inte prioriterade A-laget (?)
Söder har ju inte blivit straffad för att inte ha spelat med J20 även om han hade kunnat.
Men jag håller med, Sibbe ska VILJA hjälpa sina gamla lagkompisar... Kört nu
|
|
|
Post by player67 on Apr 4, 2011 18:37:33 GMT 1
Jo han är väl på torken verkar det som...!
|
|
|
Post by happygilmore on Apr 4, 2011 19:51:35 GMT 1
Jag är faktiskt inte så säker på att det var Sirbäck som inte ville. Jag kan förståss ha fel, men efter J20-matchen (den halva som han spelade) så har han väl knappt fått spela alls i A-laget? Jag har tolkat det som att det var för att han inte prioriterade A-laget (?) Söder har ju inte blivit straffad för att inte ha spelat med J20 även om han hade kunnat. Men jag håller med, Sibbe ska VILJA hjälpa sina gamla lagkompisar... Kört nu Hur menar du? Att han får sitta på bänken för att han valde att spela med j-20?
|
|
|
Post by Joewson on Apr 4, 2011 19:56:29 GMT 1
Hejdå!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 4, 2011 20:00:41 GMT 1
Så är det nog tyvärr.. men han har sig själv att skylla.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2011 20:02:58 GMT 1
vågar sätta en bra slant på att han går till kallinge inför nästa säsong
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 4, 2011 20:13:34 GMT 1
är säker på att Sibbe inte spelar i KHK nästa säsong.
|
|
|
Post by Joewson on Apr 4, 2011 20:21:52 GMT 1
Så är det nog tyvärr.. men han har sig själv att skylla. Precis, tycker han har skitit bort sina chanser gång på gång på gång. En ständig talang, men kommer inte få det att lossna i Karlskrona HK. Sibbe kan säkerligen bli en riktigt bra hockeyspelare, men alldeles för ojämn i sin inställning för att man ska kunna ge hur många chanser som helst.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 4, 2011 20:55:04 GMT 1
Jag är faktiskt inte så säker på att det var Sirbäck som inte ville. Jag kan förståss ha fel, men efter J20-matchen (den halva som han spelade) så har han väl knappt fått spela alls i A-laget? Jag har tolkat det som att det var för att han inte prioriterade A-laget (?) Söder har ju inte blivit straffad för att inte ha spelat med J20 även om han hade kunnat. Men jag håller med, Sibbe ska VILJA hjälpa sina gamla lagkompisar... Kört nu Hur menar du? Att han får sitta på bänken för att han valde att spela med j-20? Typ... Det var min tolkning, men nu när man läser de senaste kommentarerna så kan det ju finnas en annan anledning...
|
|