|
Post by casadoc on Nov 6, 2009 6:08:54 GMT 1
Får detta korta lån våra backar att höja sig, så är jag jättenöjd med lånet :-P
|
|
|
Post by HF on Nov 6, 2009 7:44:22 GMT 1
är väl roligare att prata om ämnen som är rörande ettan nu eller? såvitt jag vet så fick väl supermario röra sig till khk pga att han inte presterat. Ne men för marios del är det nog bra med div 1 hockey! landslaget är skillnad i österike. Nu ska jag inte vara otrevlig men lite koko är du nog. Förstår inte varför du håller på som du gör nu. Får vi inte hälsa Mario välkommen innan du ska börja med ditt skit. Ingen här har skrivit någonting om att han är en bra inlåning eller liknande och ändå så är du igång.
|
|
marie
Ungdomslirare
|
Post by marie on Nov 6, 2009 8:32:57 GMT 1
HF ,skit i honom han har ju ett konstigt namn också"philipg"....Välkommen till KHK,Mario!!!!
|
|
|
Post by raspen on Nov 6, 2009 8:57:29 GMT 1
Welcome Altmann
|
|
|
Post by ristoloob on Nov 6, 2009 9:10:19 GMT 1
Fast är man lite sansad så ser man att Örebro inte har lyckats med denna värvningen och det är väl för oss ett väldigt tacksamt läge att få in en bra deffare eftersom vi uppträder som höns i egen zon ibland. Nu vet jag inte om detta är den rätte tuppen , men jag hoppas det sporrar de som blir åsidosatta nu att ta sig en ordinarie backplats igen. För det intressanta är enligt mig: En frisk Skoog och Valli är alltid med. Wahlqvist och Lindfors och Karlsson..där finns det tre spelare som inte är i nivå som förra året och som måste visa mera. Återstår Almen och Höken..de två som visat mest vilja så här långt. Nu gäller det att ha fingerspitzgefuhl i båset på allvar.
|
|
|
Post by sheriff on Nov 6, 2009 10:07:37 GMT 1
Intressant att vi, enligt BLT, har haft möjlighet att låna Altmann sedan ett bra tag. Varför vänta tills den eventuella deadlinen, för att vara kvar, bara är 20 dagar? Vi hade behövt honom i oktober också enligt mitt sätt att se det. Sen när man läser vidare att Tobbe vill ha mer krig på träningarna, underförstått konkurrens, då föstärker det min förundran av att detta nytillskott inte har kommit tidigare.
Känns som att det är en pengafråga.
|
|
|
Post by ristoloob on Nov 6, 2009 10:18:17 GMT 1
"Känns som att det är en pengafråga" Jo det kan vara så och visst borde man ha agerat direkt när Skoogen hade svårt att få röntgentid..tom min mormor får snabbare röntgentid med sina 88 åriga knän..nåja..sidospår.. Det kan även vara så att man hade hoppats ha kanske 12 poäng mera i tabellen än vad det är just nu, och hade planerat att spetsa till truppen inför december?Bara gissning från mig..
|
|
|
Post by #72 Foppa on Nov 6, 2009 10:18:55 GMT 1
Intressant att vi, enligt BLT, har haft möjlighet att låna Altmann sedan ett bra tag. Varför vänta tills den eventuella deadlinen, för att vara kvar, bara är 20 dagar? Vi hade behövt honom i oktober också enligt mitt sätt att se det. Sen när man läser vidare att Tobbe vill ha mer krig på träningarna, underförstått konkurrens, då föstärker det min förundran av att detta nytillskott inte har kommit tidigare. Känns som att det är en pengafråga. Är du verkligen förvånad att BLT vill vinkla det denna och samtliga andra artiklar om KHK på ett negativt sätt? Fast iofs, de är väl som alla vi andra karlskroniter, "dé gaur ba änte"...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 10:20:22 GMT 1
Du vet väl att vi är fattigast....snålast...eller sparsammast, vilket du nu vill kalla det....
Och jag frågar igen, är det bara ett kort lån som behövs??
|
|
|
Post by sheriff on Nov 6, 2009 10:41:16 GMT 1
Intressant att vi, enligt BLT, har haft möjlighet att låna Altmann sedan ett bra tag. Varför vänta tills den eventuella deadlinen, för att vara kvar, bara är 20 dagar? Vi hade behövt honom i oktober också enligt mitt sätt att se det. Sen när man läser vidare att Tobbe vill ha mer krig på träningarna, underförstått konkurrens, då föstärker det min förundran av att detta nytillskott inte har kommit tidigare. Känns som att det är en pengafråga. Är du verkligen förvånad att BLT vill vinkla det denna och samtliga andra artiklar om KHK på ett negativt sätt? Fast iofs, de är väl som alla vi andra karlskroniter, "dé gaur ba änte"... Det kändes inte så vinklat denna gången faktiskt. Kanske den här journalisten är mer subtil is sitt framläggande än vad vi är vana vid. Kan egentligen inte ge någon kritik till de förstärkningar som gjorts. Jag undrar bara varför det, enligt mig, har tagit lite tid och den största nämnaren för det måste vara ekonomisk. Som Risto Loob säger att förhoppningen var säkert att vi hade haft ett antal poäng mer vid denna tiden för att kunna förstärka senare. Men att förstärka senare bygger förmodligen också på ekonomiska grunder. Som sagt, jag förstår om klubben vill spara denna säsongen men ändå komma så pass långt att det ger erfarenhet inför nästa säsong då säkerligen den största satsningen mot Allsvenskan lär komma. Men jag vet inte om det är så. Därav spekuleringen.
|
|
|
Post by Rocket on Nov 6, 2009 10:41:50 GMT 1
Nu tränar man ju inte i landslaget om man inte är bra. Men visst kan man undra varför han inte tar en plats i Örebro. Det är ju inget superlag precis... Jag var i hallen igår och kollade på Yetmans träning med J-20 och fick höra en del av lite folk från som var på plats Tydligen så värvades han till Örebro som en förstaback. Tyvärr så har han inte kunnat ta det ansvaret utan blev istället rankad som 5:e back. Örebro ska tydligen satt press på honom och bänkat honom för att få en reaktion. Altmann behöver få en nystart och ska vara i KHK minst 1 månad eller tom. kanske längre beroende på hur ev. skadelägen ser ut i Örebro. Förövrigt så tog Yetman det väldigt lugnt igår på J-20 träning och körde inte 100% vilket väl är självklart. Jetlagen efter resan sitter tydligen i fortffarande. Sov tydligen 14 timmar natten mellan onsdag till torsdag enligt källor Han blixtrade till ibland och la helt grymma passningar så när han kör för fullt 100% så är jag övertygad om att han bli en ordentlig tillgång för KHK Läst på Fahlanders blogg angående Altmann idag ; Karlskrona har haft det lite knackigt och saknaden av friska spelare i form av Skoog och Fahlqvist har varit stor. Trots det ligger de på Alletta-plats, vilket kanske är en styrka i sig.
Uppehållet kom lägligt och dessutom kommer laget stärkas upp ordentligt inom kort. Fyra spelare som håller bra klass kommer in i truppen och det ökar både spetsen och bredden. Igår blev det klart att Karlskrona lånar Mario Altmann från Örebro, och om han får tillbaka självförtroendet så kommer det vara en riktigt bra förstärkning. Finns inte många backar i ettan som ens skulle få lukta på en plats i Österrikiska landslaget (om någon ens tänker tanken att ex. Åkesson eller Sirén skulle få det så får ni söka plats på SSS i Växjö). Altmann ÄR bra, den som tror något annat är rätt korkad. Fem år i Österrikiska högstaligan i Vienna och J- och A-laget i Österrike får du inte spela i om du inte har kvaliteer. Sen fungerar det inte i alla klubbar, finns ju ett bra exempel i Rollin-Carlsson i Tengsry som inte direkt rosat marknaden. Altmann var inte på topp hos oss, men om han kommer upp i nivå i Karlskrona så har de en kanonspelare, som dessutom är ödmjuk och mycket bra att ha i ett omklädningsrum.
Utöver Altmann så kommer skadade Skoog och Fahlqvist tillbaka inom en hyfsat snar framtid. En frisk Skoog tror jag alla vet vad han kan, och Fahlqvist är en poängmaskin med tre säsonger med över 60 poäng i ettan i bagaget. Yetman var riktigt bra för några år sen och är han lika bra nu kommer han ösa in poäng han också. Att dessa fyra herrar höjer nivån är det inget inget snack om, och är de på topp så kommer Karlskrona komma upp till en helt ny nivå. Och tar man sig till Allettan börjar alla om på noll =)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 10:47:02 GMT 1
Och är Altman bra, så får vi inte behålla honom. Ju bättre han är, desto större risk att vi blir av med honom igen. Visst är det en knasig situation? Ska han spela halvbra, för att sedan bli kung, när Örebro bestämt att de inte vill ha honom tillbaka?
|
|
|
Post by sheriff on Nov 6, 2009 11:16:20 GMT 1
KHK:s hemsida: "det är inte i dagsläget inte klart om Altmann kommer bli klar till hemmamatchen mot Nybro IF" YES, han e klar för Nybromatchen står det.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 11:24:03 GMT 1
- - = +
|
|
|
Post by Pitbull on Nov 6, 2009 11:55:06 GMT 1
välkommen till glada gänget
|
|