|
Post by dockan on Nov 6, 2009 12:20:25 GMT 1
Och är Altman bra, så får vi inte behålla honom. Ju bättre han är, desto större risk att vi blir av med honom igen. Visst är det en knasig situation? Ska han spela halvbra, för att sedan bli kung, när Örebro bestämt att de inte vill ha honom tillbaka? Det avgör nog Fahlander.. vad han ska spela osv.. Han har ju kontrakt med en klubben. han har lovat att hjälpa till med att sätta käppar i hjulet för tejf, så han blir nog kvar om vi vill.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 13:02:57 GMT 1
Haha...jo, men du fattar min frågeställning!? Fahlander vill ha igång honom till Örebro, det säger han ju egentligen. Och att sätta käppar i TAIFs hjul nu? Då krävs det nog fan så mycket mer än Altmann...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 13:31:43 GMT 1
Känns som att det är för Altmanns skull han bli utlånad till oss, inte för KHKs skull. Fahlander vill nog ha igång honom? Och KHK är ett bra alternativ, då vi har det tunt på backsidan. Tror knappast det blir sämre med Altmann? Eller?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 13:33:32 GMT 1
Klart jag tror det blir bättre, för stunden....men när vi ska vara bäst, efter jul, vad har vi då? ;D
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Nov 6, 2009 14:20:51 GMT 1
Altmann, en spelare med bra meritlista med spel i VM-turneringen. Men han spelade aldrig en minut i turneringen med B-landslaget Österrike. Det förringar inte hans bedrift, men han är inte en stjärna och det verkar det som att ni inte tror heller. Anledningen till att man från Örebros håll lånar ut honom är ju för att han, ja han är helt enkelt för dålig för allsvenskan. Han kan säkert göra bra ifrån sig i Div.1, det tror jag! Men han är absolut inte så bra som Fahlander vill framställa det som.
Som sagt, han är bra för Div.1 men håller inte för allsvenskan, det är bevisat och så är det just nu. Han överbevisar mig säkert bara för det =)
|
|
|
Post by HF on Nov 6, 2009 14:59:48 GMT 1
Klart jag tror det blir bättre, för stunden....men när vi ska vara bäst, efter jul, vad har vi då? ;D Antagligen minst en spelare till i truppen, kanske 2. Tobbe har ju bevisat gång på gång att han är glad för att ta in spelare vid jul och spetsa till truppen. Tror det är det minsta du behöver oroa dig för.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 15:19:13 GMT 1
Altmann, en spelare med bra meritlista med spel i VM-turneringen. Men han spelade aldrig en minut i turneringen med B-landslaget Österrike. Det förringar inte hans bedrift, men han är inte en stjärna och det verkar det som att ni inte tror heller. Anledningen till att man från Örebros håll lånar ut honom är ju för att han, ja han är helt enkelt för dålig för allsvenskan. Han kan säkert göra bra ifrån sig i Div.1, det tror jag! Men han är absolut inte så bra som Fahlander vill framställa det som. Som sagt, han är bra för Div.1 men håller inte för allsvenskan, det är bevisat och så är det just nu. Han överbevisar mig säkert bara för det =) När såg du honom spela i div. 1? Och exakt många gånger har du sett Altmann spela, eftersom du säger att han inte är så bra som Fahlander säger?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 15:20:51 GMT 1
Altmann, en spelare med bra meritlista med spel i VM-turneringen. Men han spelade aldrig en minut i turneringen med B-landslaget Österrike. Det förringar inte hans bedrift, men han är inte en stjärna och det verkar det som att ni inte tror heller. Anledningen till att man från Örebros håll lånar ut honom är ju för att han, ja han är helt enkelt för dålig för allsvenskan. Han kan säkert göra bra ifrån sig i Div.1, det tror jag! Men han är absolut inte så bra som Fahlander vill framställa det som. Som sagt, han är bra för Div.1 men håller inte för allsvenskan, det är bevisat och så är det just nu. Han överbevisar mig säkert bara för det =) När såg du honom spela i div. 1? Och exakt många gånger har du sett Altmann spela, eftersom du säger att han inte är så bra som Fahlander säger? Han är ju ifrån tingsryd, det är tradition med hockey där!! Du får helt enkelt lita på honom
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Nov 6, 2009 15:23:24 GMT 1
När såg du honom spela i div. 1? Och exakt många gånger har du sett Altmann spela, eftersom du säger att han inte är så bra som Fahlander säger? Han är ju ifrån tingsryd, det är tradition med hockey där!! Du får helt enkelt lita på honom Glömde ännu en gång bort att tengsry är Hockeyns metropol
|
|
|
Post by Rocket on Nov 6, 2009 15:30:10 GMT 1
Klart jag tror det blir bättre, för stunden....men när vi ska vara bäst, efter jul, vad har vi då? ;D Antagligen minst en spelare till i truppen, kanske 2. Tobbe har ju bevisat gång på gång att han är glad för att ta in spelare vid jul och spetsa till truppen. Tror det är det minsta du behöver oroa dig för. Om Altman försvinner så blir det garanterat en ersättare för honom.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 6, 2009 15:37:08 GMT 1
Men i så fall, varför LÅNAR man spelare, om man vet att man ska ha någon permanent?
|
|
|
Post by realisten on Nov 6, 2009 15:39:48 GMT 1
Här var det muntert i vanlig ordning=)
|
|
|
Post by time on Nov 6, 2009 16:30:05 GMT 1
Här var det muntert i vanlig ordning=) Ja du behöver inte oroa dig. Här är allt sig likt och kommer så att vara ....
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2009 16:36:42 GMT 1
Här var det muntert i vanlig ordning=) Ja du behöver inte oroa dig. Här är allt sig likt och kommer så att vara .... Är det förbjudet att fråga? Är det förbjudet att undra varför man inte tar in någon på ett kontrakt som sträcker sig lite längre än 20 dagar? Och Örebro kan ju ta hem honom precis när dom vill. Själv ser inte så mycket negativt i detta. Mario får lira i ett topplag ( ) och Örebro får tillbaka denna killen fylld med självförtroende. ...Men jag förstår dom som undrar.
|
|
|
Post by happygilmore on Nov 6, 2009 16:47:50 GMT 1
Ja du behöver inte oroa dig. Här är allt sig likt och kommer så att vara .... Är det förbjudet att fråga? Är det förbjudet att undra varför man inte tar in någon på ett kontrakt som sträcker sig lite längre än 20 dagar? Och Örebro kan ju ta hem honom precis när dom vill. Själv ser inte så mycket negativt i detta. Mario får lira i ett topplag ( ) och Örebro får tillbaka denna killen fylld med självförtroende. ...Men jag förstår dom som undrar. Ni behöver inte gå i taket för minsta lilla, tro mig det ordnar sig med altmann.
|
|