|
Post by Medgångssupportern on Dec 14, 2009 22:14:29 GMT 1
Som sagts så borde ju spelarna vägas osv under viss träning, så att man överdriver tror jag inte. Kanske att det överdrivs lite på Eliteprospects, men det är nog inte så långt ifrån sanningen.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 14, 2009 22:18:12 GMT 1
Detta var den konstigaste tråden på länge. ;D Vet inte varför någon hockey spelare skulle överdriva sin vikt. Det kanske till och med är en fördel att underdriva sin vikt när det väl är dags att skriva kontrakt efter en varm sommar med mycket slappande på stranden
|
|
Frölunda
Ungdomslirare
Det jag inte vet om hockey , det vet n?gon annan
|
Post by Frölunda on Dec 14, 2009 22:40:28 GMT 1
Hej! Varför överdriver nästan alla hockeyspelare sin vikt med gott och väl 10kg? Tycker att det nästan börjar bli löjligt att se vilka vikter vissa spelare ska väga enligt dem själva. Har själv hållit på med bodybuilding och kraftsport i 10 år, därför är undertecknad en självutnämnd expert när det gäller fysik. Hockey är en väldigt trevlig sport att titta på, men att höra allt snack hur stor och starka spelarna är, är bara för mycket. Vänligen, Tobbe För det första förstår jag inte riktigt meningen med tråden, men ska likväl svara. Tror att du har fel i påståendet att nästan alla överdriver sin vikt. Ditt resonemang skulle innebära att tex. en målvakt i ett östblekingelag skulle vara 185cm i längd och endast väga 69kg(ingen spelare nämnd här inte), det skulle också innebära att i ett annat icke västlag finns en back som bara skulle väga 68kg. För att inte tala om forwarden i ett icke östlag som då skulla ha en verklig vikt på 60kg blankt. Själv är jag som gammal maskiningenjör självutnämnd expert när det gäller fysik, dock ej expert på fysiologi
|
|
|
Post by wolger on Dec 14, 2009 22:42:52 GMT 1
Hmm... Enligt eliteprospects väger Yetman 95kg. Låter lite mycket faktiskt. "Bara" 10 kilo mindre Skoog! Och hela 16kg mer än Fahlqvist!
|
|
Frölunda
Ungdomslirare
Det jag inte vet om hockey , det vet n?gon annan
|
Post by Frölunda on Dec 14, 2009 22:52:04 GMT 1
Hmm... Enligt eliteprospects väger Yetman 95kg. Låter lite mycket faktiskt. "Bara" 10 kilo mindre Skoog! Och hela 16kg mer än Fahlqvist! Fifan, tänk om Yetmans vikt är rätt och Fahla överdrivet sin vikt med 10kg
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 14, 2009 23:03:13 GMT 1
Hmm... Enligt eliteprospects väger Yetman 95kg. Låter lite mycket faktiskt. "Bara" 10 kilo mindre Skoog! Och hela 16kg mer än Fahlqvist! Du vet väl inte hur killen ser ut under khk tröjan? Kort = väga lite?
|
|
|
Post by Les Paul on Dec 14, 2009 23:10:02 GMT 1
Om vi väntar en stund till så kan det säkert dyka upp någon, som har den adekvata förmågan att lista ut varför... Tråden har ju bara varit uppe i drygt 2 timmar och lite mer tålamod än så har vi väl? EDIT: Praktik på VC imorgon därför måste jag lägga mig nu, men skriv ni mer så kontrar jag imorgon. Godnatt! Själv har jag min praktik på WC i morgon och är vaken en stund till. Jag tänkte att det var av stort intresse, så slipper ni undra.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 14, 2009 23:21:19 GMT 1
Hmm... Enligt eliteprospects väger Yetman 95kg. Låter lite mycket faktiskt. "Bara" 10 kilo mindre Skoog! Och hela 16kg mer än Fahlqvist! Fifan, tänk om Yetmans vikt är rätt och Fahla överdrivet sin vikt med 10kg Bara på detta forum. ;D
|
|
|
Post by lawless on Dec 15, 2009 16:27:26 GMT 1
Jag väger nästan hundra pannor o jag har då fan inte lagt en minut i gymet... =)
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 15, 2009 16:40:11 GMT 1
;D
|
|
|
Post by jompa on Dec 15, 2009 17:03:13 GMT 1
Jag väger nästan hundra pannor o jag har då fan inte lagt en minut i gymet... =) ;D ;D ;D
|
|
|
Post by HF on Dec 15, 2009 19:49:13 GMT 1
Alexander Ingemansson är väl bara två skitar hög 162,5cm och han måste ha överdrivit, 97 pannor...nä just det han drog av 10%
Jag önskar att jag hade överdrivit mycket om min vikt.
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 15, 2009 20:15:46 GMT 1
Själv är jag som gammal maskiningenjör självutnämnd expert när det gäller fysik, dock ej expert på fysiologi Den stora fråga är, på vilken nivå vi ska föra denna diskursen på? Du märker ord min vän! Dock har du helt fel när det gäller ordet fysik (ditt vokabulär behöver finslipas). www.synonymer.se/?query=fysik
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 15, 2009 20:19:08 GMT 1
Jag väger nästan hundra pannor o jag har då fan inte lagt en minut i gymet... =) Ni ishockeyspelare behärska inte byggarslang! Panna = kg över 100kg... Vet ej din fysiska status, men hård lär du definitivt inte vara utan att ha köra regelbundet på gym i många år samt en deff på detta.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 15, 2009 20:39:36 GMT 1
En hockeyspelare måste förutom att vara hyfsat stark även ganska smidig och snabb också det går ju inte se ut som man konstant bär omkring på en tjock-tv ute på isen. Och är det inte så att kroppsbyggare är uppumpande och därför ser starkare ut än vad de egentligen är?
|
|