|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 19:37:56 GMT 1
Hej!
Varför överdriver nästan alla hockeyspelare sin vikt med gott och väl 10kg? Tycker att det nästan börjar bli löjligt att se vilka vikter vissa spelare ska väga enligt dem själva. Har själv hållit på med bodybuilding och kraftsport i 10 år, därför är undertecknad en självutnämnd expert när det gäller fysik.
Hockey är en väldigt trevlig sport att titta på, men att höra allt snack hur stor och starka spelarna är, är bara för mycket.
Vänligen,
Tobbe
|
|
|
Post by Gudfadern on Dec 14, 2009 19:53:20 GMT 1
Hej! Varför överdriver nästan alla hockeyspelare sin vikt med gott och väl 10kg? Tycker att det nästan börjar bli löjligt att se vilka vikter vissa spelare ska väga enligt dem själva. Har själv hållit på med bodybuilding och kraftsport i 10 år, därför är undertecknad en självutnämnd expert när det gäller fysik. Hockey är en väldigt trevlig sport att titta på, men att höra allt snack hur stor och starka spelarna är, är bara för mycket. Vänligen, Tobbe harru komplex människa? Det finns hockey spelare som fördriver mycket tid på gymet...så tagga ner arnold o käka dina happy piller
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 20:43:15 GMT 1
Haha, kunde vänta sig detta svar! Ingen annan som har något vettigt att tillägga?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 14, 2009 20:54:47 GMT 1
Som sagt så finns det spelare som fördriver mycket tid på gymmet, så att dom överdriver sin vikt håller jag väl inte med om..
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:07:23 GMT 1
Bara för att man fördriver lite tid i gymmet betyder det inte att man får sådan resultat som många säger sig ha fått. För de som inte ha läst medicin, kan jag säga att det handlar om stimuli på cellnivå. Kör man så pass mycket konditionsträning och matcher som ishockeyspelare gör, blir själva stimulansen som hård styrketräning ger på cellnivå starkt dämpad.
Har man sett bilder på spelare som sägs väga över 100kg och jämför dessa med aktiva inom AF, BB,OL och SL (som är lika lång och väger över 100kg), är skillnaden som natt och dag! Visst, det finns personer inom styrkegrenar som också överdriver sina vikter. Ett exempel på detta är Samuelsson, som säger att han väger 150kg, men väger egentligen inte mer än 135kg...
|
|
|
Post by Zäta on Dec 14, 2009 21:11:17 GMT 1
Viktig tråd
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:15:04 GMT 1
Den är av sin yttersta vikt! ;D
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Dec 14, 2009 21:24:18 GMT 1
Varför bry sig om detta?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 14, 2009 21:25:19 GMT 1
I-lands problem... Vad är syftet?
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:27:12 GMT 1
Varför bryr man sig om någonting överhuvudtaget? Kanske just för att man besitter vissa preferenser...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 14, 2009 21:30:10 GMT 1
Vi är inga hockeyspelare, ta det med spelarna? Ja du är jättestark, vi har förstått det nu.
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:33:37 GMT 1
Vill bara påminna Jacob om att ämnet avhandlar spelarnas vikter, inte mina resultat, vilka jag helt har utelämnat!
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:46:32 GMT 1
Då får jag ytterligare göra en ny erinran om att vi inte avhandlar enskilda personer utan hockeyspelare i allmänhet och då inbegriper detta även KHK:s spelare.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 14, 2009 21:50:19 GMT 1
Ingen verkar ha svar på frågan, jag har tänkt och tänkt, men kommer inte på lösningen! Case closed?
|
|
|
Post by bodybuilder on Dec 14, 2009 21:56:24 GMT 1
Om vi väntar en stund till så kan det säkert dyka upp någon, som har den adekvata förmågan att lista ut varför... Tråden har ju bara varit uppe i drygt 2 timmar och lite mer tålamod än så har vi väl?
EDIT: Praktik på VC imorgon därför måste jag lägga mig nu, men skriv ni mer så kontrar jag imorgon. Godnatt!
|
|