|
Post by Mr Hockey on Feb 9, 2010 17:33:56 GMT 1
Martin, efter att KHK åter kommit tillbaka till div 1 finns det ett lags supportrar som konstant bara spytt galla. Som konstant "hatar" KHK, och det är inte med glimten i ögat... Är man inne och läser på Brigadens forum så blir man ju mörkrädd, vad är det här för människor? ?? Hata tycks vara ett nyckelbeetende där............ GB:s ordförande kallar ju oss för "Asen ifrån öst" officiellt......... Vad sänder det för signaler? Mellan blekinge lagen finns det en hat/kärlek som ibland tyvärr går överstyr, men oftast finns det någon slags "Gentlemans agreement" över känslorna oss emellan...... Tyvärr finner jag inget sådant hos Er... Ser man dessutom hur ni behandlar andra lags supportar tex Lakers, förr Trojas , KHK mm så inser man att ni inte vill ha en god stämning med andra lags supportrar..... Ni håller en slags "von ober" mentalitet som för oss andra är svår att smälta, tyvärr. Det tycks finnas en gränslös avundsjuka på klubbar som Lakers, KHK mm som lyckas på kort tid att skaffa sig goda förutsättningar att lyckas......... Varför? Naturligtvis finns det undantag även bland era supportrar, kanske du själv är en sådan? Vem vet....... Vilka ER?? Jag gillar inte när man generaliserar som du gör, man kan inte dra alla över samma kam. Jag kan lova dig att dom "riktiga" fansen i Tingsryd är inga undantag, men som jag sa innan så finns rötägg precis överallt. Hatet du skriver om på brigadens forum tycker jag är väldigt litet om man jämför hur det många ggr ser ut här. Jag vet att det stora flertalet KHK supportrar är bra killar och tjejer, sen finns det ett litet gäng som gör allt för att förstöra. Bra skrivet HF!!! Jag generaliserar faktiskt inte, utan det är baserat på dem jag träffat samt de olika inlägg jag själv bevittnat på tex SMP, BLT, Sydöstran, olika bloggar mm Du kan väl inte jämföra det här forumet med brigadens, det är ju himmelsvida skillnader........... Den jämförelsen kan ju vem som helst som varit på båda forumen se igenom................
|
|
|
Post by martin9 on Feb 9, 2010 19:28:20 GMT 1
Jag är ledsen men den skillnaden kan faktiskt inte jag se. Sen finns det vad jag vet ingen blogg som har som uppgift att smutskasta KHK, men det finns åtminstone 1 sån som sprider skit om TAIF och som drivs av en KHKare.
Jo du generaliserar, om det nu inte är så att du faktiskt träffat ALLA TAIFare men det betvivlar jag starkt. =)
|
|
|
Post by koffus on Feb 9, 2010 20:35:14 GMT 1
denna tråden heter "allettan".. kan vi inte komma tillbaka någorlunda till topic? vore skönt att slippa bläddra 30 inlägg om khk och taifs fans varenda gång man vill läsa om ämnet.
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 9, 2010 23:10:18 GMT 1
Edit: Frost blogg var väl rätt vass, t.om styrman röt till..
|
|
|
Post by HF on Feb 10, 2010 10:18:59 GMT 1
Edit: Frost blogg var väl rätt vass, t.om styrman röt till.. Och du är ju precis likadan, skämmer ut din egna klubb.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 10, 2010 15:26:50 GMT 1
Jag är ledsen men den skillnaden kan faktiskt inte jag se. Sen finns det vad jag vet ingen blogg som har som uppgift att smutskasta KHK, men det finns åtminstone 1 sån som sprider skit om TAIF och som drivs av en KHKare. Jo du generaliserar, om det nu inte är så att du faktiskt träffat ALLA TAIFare men det betvivlar jag starkt. =) Jaaa du, då generaliserar väl hela världen då! Såvida man inte träffat alla personligen vars grupp/ideologi man kritiserar......... Det räcker alltså inte med ett 100-tal bevis, utan det räcker med att det sitter någon stackare i en stuga någonstans. För honom har jag ju inte träffat personligen.......... Jag tror du blandar ihop korten lite grand här................
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 10, 2010 15:45:20 GMT 1
Edit: Frost blogg var väl rätt vass, t.om styrman röt till.. Och du är ju precis likadan, skämmer ut din egna klubb. Va inte såå himla "lagom" och präktig nu!
|
|
|
Post by maartiinoo on Feb 10, 2010 22:16:44 GMT 1
Riktigt starkt återigen av steelers. grymt imponerad av dom, vilket lag de har just nu.
|
|
|
Post by dragkrok on Feb 10, 2010 23:40:06 GMT 1
OIK är inne i en riktigt het period nu.....starkt jobbat Steelers
|
|
|
Post by jipe on Feb 11, 2010 0:05:08 GMT 1
Och man kan väl hittills säga att lagen från div1F dominerar Allettan Södra: Div1F: 71 poäng Div 1E: 53 poäng
|
|
|
Post by koffus on Feb 11, 2010 12:03:36 GMT 1
Och man kan väl hittills säga att lagen från div1F dominerar Allettan Södra: Div1F: 71 poäng Div 1E: 53 poäng precis.. det enda laget osm imponerat på mig från 1E är hästen.. resten har inte varit sådär jättebra vill jag inte påstå. inte skåre heller.
|
|
|
Post by Gudfadern on Feb 11, 2010 18:29:35 GMT 1
OIK gör det igen...blev sågade innan AE men att underskatta är ens egen fall/död....Jag vill att Oik ska bli 4:a för då väntar sista slaget och het derby igen!!!!
|
|
|
Post by HF on Feb 11, 2010 18:37:01 GMT 1
OIK gör det igen...blev sågade innan AE men att underskatta är ens egen fall/död....Jag vill att Oik ska bli 4:a för då väntar sista slaget och het derby igen!!!! Vilka sågade OIK?
|
|
|
Post by sheriff on Feb 11, 2010 18:41:46 GMT 1
OIK gör det igen...blev sågade innan AE men att underskatta är ens egen fall/död....Jag vill att Oik ska bli 4:a för då väntar sista slaget och het derby igen!!!! Vilka sågade OIK? Oftast är det underdogs som presterar bättre än förväntat. Hade Oik setts som favoriter tror jag att de spelat sämre och kanske t.o.missat Allettan. De flesta fansen i Olofström trodde också att Oik skulle få det svårt och att KHK skulle vara blans se fyra. Psykologi är avgörande i idrott.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 11, 2010 18:42:56 GMT 1
OIK gör det igen...blev sågade innan AE men att underskatta är ens egen fall/död....Jag vill att Oik ska bli 4:a för då väntar sista slaget och het derby igen!!!! Vadå sista slaget? Det lär ju bli fler drabbningar nästa säsong.
|
|