|
Post by Gudfadern on Feb 11, 2010 19:04:45 GMT 1
tänkte mer för denna säsong!!!!
|
|
|
Post by scarpino on Feb 11, 2010 20:17:25 GMT 1
tänkte mer för denna säsong!!!! I en ev PO match tror jag vi tar er!
|
|
|
Post by koffus on Feb 11, 2010 20:51:36 GMT 1
jag tror OIK skulle sopa banan med KHK i ett ev playoff. det enda som skulle kunna ställa till besvär är nerverna i en kokande telenor arena.. annars har inte KHK nåt alls att hämta.. det tempot som OIK har i kroppen, de saknar KHK kraftigt.
|
|
|
Post by sheriff on Feb 11, 2010 21:03:26 GMT 1
jag tror OIK skulle sopa banan med KHK i ett ev playoff. det enda som skulle kunna ställa till besvär är nerverna i en kokande telenor arena.. annars har inte KHK nåt alls att hämta.. det tempot som OIK har i kroppen, de saknar KHK kraftigt. Är det nånstans Oik skulle vinna så är det i arenan.
|
|
|
Post by scarpino on Feb 11, 2010 21:12:41 GMT 1
jag tror OIK skulle sopa banan med KHK i ett ev playoff. det enda som skulle kunna ställa till besvär är nerverna i en kokande telenor arena.. annars har inte KHK nåt alls att hämta.. det tempot som OIK har i kroppen, de saknar KHK kraftigt. Håller inte alls med, i två säsonger tycker jag vi spelar riktigt bra nästan varenda gång vi möter ett topplag! Med bra träning o fokus utan alkohol till den 27e så tar vi OIK i två raka...
|
|
|
Post by Gudfadern on Feb 11, 2010 23:33:56 GMT 1
jag tror OIK skulle sopa banan med KHK i ett ev playoff. det enda som skulle kunna ställa till besvär är nerverna i en kokande telenor arena.. annars har inte KHK nåt alls att hämta.. det tempot som OIK har i kroppen, de saknar KHK kraftigt. Håller inte alls med, i två säsonger tycker jag vi spelar riktigt bra nästan varenda gång vi möter ett topplag! Med bra träning o fokus utan alkohol till den 27e så tar vi OIK i två raka... Jag vill inte skryta, men du ger mig inget val. Jag håller med koffus. OIK har högre tempo nu än i grundserien....Khk kanske tar 1 pinne av 2-3 matcher eventuellt i ett PO....Det ni skall hoppas på att är att OIK tar 3:e platsen!
|
|
|
Post by koffus on Feb 11, 2010 23:35:12 GMT 1
det återstår att se. jag tror dock ändå inte KHK skulle kunna slå OIK på näsan just nu.. den som lever får se.. (om de nu blir KHK-OIK i playoff såklart)
|
|
|
Post by sheriff on Feb 12, 2010 0:11:16 GMT 1
det återstår att se. jag tror dock ändå inte KHK skulle kunna slå OIK på näsan just nu.. den som lever får se.. (om de nu blir KHK-OIK i playoff såklart) Vi har lättare för Nybro och KIK som är spelande lag.
|
|
|
Post by Gudfadern on Feb 12, 2010 0:37:41 GMT 1
det återstår att se. jag tror dock ändå inte KHK skulle kunna slå OIK på näsan just nu.. den som lever får se.. (om de nu blir KHK-OIK i playoff såklart) Vi har lättare för Nybro och KIK som är spelande lag. Vad ska det betyda? ....
|
|
|
Post by sheriff on Feb 12, 2010 0:46:31 GMT 1
Vi har lättare för Nybro och KIK som är spelande lag. Vad ska det betyda? .... Det betyder att dessa lag varken kan, vill eller har förmågan att spela smart mot KHK. Oik vet exakt hur man ska spela mot KHK på bortaplan och tillsammans med Jante så blir ni mer eller mindre oslagbara i arenan. Sen får ni ibland KHK-hybris och blir för slarviga och optimistiska i Stålladan.
|
|
|
Post by oneandonly on Feb 12, 2010 0:48:34 GMT 1
OIK har gjort en kanonsäsong. Därom råder inga tvivel !
Ändå sticker jag ut hakan. Potentialen att besegra Olofström finns utan tvekan i KHK. Skulle de bägge lagen mötas i en första Play Off omgång (jag hoppas inte Vi isf möts redan där...) så tror jag KHK vinner med 2-1 i matcher.
Varför ?
1. Som jag nämnde innan. Potential finns så det räcker och blir över.
2. Cupspel är något jag är säker passar detta KHK-laget alldeles förträfligt.
3. All press ligger då på Olofström. Något som också ger klara + till KHK.
4. Incidenterna som hänt på slutet tror jag har fått gruppen att gå ihop som en mussla. Man har svetsats samman än mer och gett sig tusan på att alla belackare ska få svar på tal. (Har Ni någon gång innan denna säsongen sett spelarna så laddade i båset som mot Halmstad senast ? Stod upp hela tiden och VILLE in på isen...)
5. Även i Stålhallen kommer KHK supportrar att höras och synas mest. Stödet i ryggen ger ännu mera bränsle.
|
|
|
Post by koffus on Feb 12, 2010 11:28:46 GMT 1
onenadonly du har rätt i många punkter och dem kan mycket väl stämma men jag tror faktiskt inte det spelar någon som helst roll. när hurubise o co kör igång och får flyt så vete fan om nåt lag kan stoppa dem.. jag tror oik vinner mot tingsryd den 21/2. men vi får se.
ett playoff mot khk hade säkert blivit jämnt men att khk skulle vinna et sådant... nä de tror jag inte. (jag är ju nybrosupporter.. bara så de inte blir några missuppfattningar)
|
|
|
Post by Gudfadern on Feb 12, 2010 12:47:13 GMT 1
jag har svårt att se hur khk skall klara all press i egen zon t.ex nör oik parkerar där? Er målvakt har inga siffror att skryta med just nu....OIK´s spelare har inte bara blivit bättre sen säsongen har börjat de har bättre lag moral som individualister....även om khk skulle sätta 1-0...2-0 tro inte att OIK skulle vika ner sig för det....Vunnit en hel del matcher där vi vänt resultat...borde väl ni veta!!!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 12, 2010 13:16:41 GMT 1
Har skrivit det innan och gör det igen, ber till gud att vi inte får möta OIK i ett eventuellt play-off!
|
|
|
Post by time on Feb 12, 2010 13:25:40 GMT 1
jag har svårt att se hur khk skall klara all press i egen zon t.ex nör oik parkerar där? Er målvakt har inga siffror att skryta med just nu....OIK´s spelare har inte bara blivit bättre sen säsongen har börjat de har bättre lag moral som individualister....även om khk skulle sätta 1-0...2-0 tro inte att OIK skulle vika ner sig för det....Vunnit en hel del matcher där vi vänt resultat...borde väl ni veta!!! Kanns bara positivt att ni är dunderfavoriter även enl OIKare
|
|