|
Post by Les Paul on Dec 19, 2009 14:14:09 GMT 1
Var det inte de som sa du ville hålla en god ton i detta forum. Men fasaden sprack och din självgodhet och aversion mot KHK fick fritt spelrum Jag förstår att många har roligt nu. På tal om självgodhet så räcker det med att läsa på khk.se.
|
|
|
Post by HF on Dec 19, 2009 14:51:21 GMT 1
Taif vinner givetvis. Sen hoppas jag mycket på OIK.
|
|
rakskott
Björnligan
Forumet måste komma igång!
|
Post by rakskott on Dec 19, 2009 15:35:22 GMT 1
Att vi (KHK) ej är där beror på taskig inställning.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 19, 2009 19:42:49 GMT 1
Här håller jag på OIK, hoppas Roger Jönsson hittar en bra ersättare till Doucet.
|
|
|
Post by Joewson on Dec 19, 2009 20:15:09 GMT 1
Skövde, Skåre och Taif är på PAPPRET en klass för sig. Mariestad och Nybro tätt efter. Vita hästen, OIK, Pantern är de lag som verkligen kan överraska men är lite känsliga för skador och det krävs att rätt spelare kliver fram under flera matcher.
Självklart håller jag på OIK, men jag har en känsla att det blir väldigt svårt för dem. På samma sätt som vi hade haft svårt i den här serien.
Det laget som vinner serien är det lag som har bäst PP, oavsett namn. Det lag som lyckas hålla sig utanför utvisningsbåset själva och tar vara på de chanser man får i PP kommer att vinna flest antal matcher. Modern hockey i ett nötskal.
Edit: Fixade till stavfel.
|
|
|
Post by chriande on Dec 19, 2009 21:41:03 GMT 1
Taif har lite av KHK-syndromet nu, alla vill slå dom. Det hade varit smartare och låtit KHK komma med till Allettan, för då hade all press lagts på KHK.
|
|
|
Post by jipe on Dec 19, 2009 22:25:37 GMT 1
Jag tror inte Taif kommer ha några problem med varken press eller Allettan. De vinner den övertygande. Sen blir det intressant...
Den nedre delen i Allsvenskan har varit jämn o det är inget lag som har varit uruselt. IKO är nog inte helt lätta med tanke på att de släpper in väldigt få mål (Rautio är bra) och har bytt tränare för att få positiva vibbar, Sundsvall har bra målvakter o är oberäkneliga. Troja en besvikelse så här långt men har potential att slå topplagen. Björklöven (för bra för att trilla ur) osv...
Men Tisell är rutinerad och det verkar som han förberett truppen för vad som komma skall (med tanke på deras höga träningstempo, deras värvningar, deras matchande av målvakter osv...) Jag tror Taif klarar det.
OIK kommer nog få det tufft tror jag...6:a gissar jag, VH 7:a o Pantern 8:a. Nybro kan nog överraska men i längden håller inte deras målvakter/försvarsspel så jag tror 5:a.
|
|
|
Post by philipg on Dec 20, 2009 19:16:08 GMT 1
roliga tippningar. resterande forum tippar mariestad sist, ni tippar dom högt ^^ roligt o vh i botten =)
|
|
|
Post by HF on Dec 20, 2009 21:25:00 GMT 1
roliga tippningar. resterande forum tippar mariestad sist, ni tippar dom högt ^^ roligt o vh i botten =) Verkligen jätteroligt, jag har skrattat i en timme nu.
|
|
|
Post by Joewson on Dec 20, 2009 23:07:28 GMT 1
roliga tippningar. resterande forum tippar mariestad sist, ni tippar dom högt ^^ roligt o vh i botten =) Verkligen jätteroligt, jag har skrattat i en timme nu. Jag har inte slutat skratta än...
|
|
|
Post by philipg on Dec 21, 2009 8:03:02 GMT 1
jag menar ni var ju så bra på att tippa erat lag i skyarna så någon verklighetsförankring är väl nästintill obefintlig? skratta på ni, men det är inte vi som är i fortsättningsserien
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Dec 21, 2009 10:39:16 GMT 1
Hahaha, har haft så roligt åt tipset till allettan, börja få kramp i magmusklerna nu
|
|
|
Post by adamjivblad on Dec 21, 2009 16:43:09 GMT 1
|
|
|
Post by chriande on Dec 21, 2009 17:49:08 GMT 1
Inga lätta matcher där inte.
|
|
|
Post by adamjivblad on Dec 21, 2009 18:46:26 GMT 1
Inga lätta matcher där inte. Nej, det är det inte. Det är nog den absolut svåraste Allettanserien.
|
|