|
Post by Joewson on Dec 25, 2009 18:04:31 GMT 1
Så du menar att Vita Hästen inte har en uttalad målsättning att gå upp i Allsvenskan? Det är inte lätt att ha koll på sitt egna lag, men du verkar inte ha alla hästar hemma (Och ja, ta det med en nypa salt...) Fler som fått för sig att målsättningen är allsvenskan: www.hockeysverige.se/blogg_show_lagens-onskelistor.html?id=9113437"Vita Hästen... ...önskar sig en stabil defensivback men får sticka svansen mellan benen och erkänna att det där om allsvenskan bara var tomma ord." Direktcitat från artikeln.
|
|
|
Post by time on Dec 25, 2009 18:51:49 GMT 1
joewson: Klart du har rätt! ... i 1 fall av 10 ungefär. Nej, Mariestad kommer INTE ta en top 4. Det blir Tingsryd, Nybro (uppumpade till tusen efter att de klarade 4eplatsen), Skövde och sen står det mellan Skåre, OIK, Hästen, Mariestad och Pantern. Men, jag tror på min darkhorse, OIK! Tror du underskattar Skåre
|
|
|
Post by philipg on Dec 25, 2009 20:54:06 GMT 1
tror du tolkar mig fel, ja skratta till för det är kul att se vad folk tror ja ska bara le för nu, låter tabellen tala för sig. Sen återkommer jag med feedback till era tippningar! he he. Klart hästen har sagt att i år så är siktet allsvenskan.
|
|
|
Post by philipg on Dec 25, 2009 20:54:43 GMT 1
Time tror du överskattar skåre.
|
|
|
Post by philipg on Dec 25, 2009 20:56:11 GMT 1
Blir tufft och möta div1s tungsta trupp
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 25, 2009 22:38:39 GMT 1
Blir tufft och möta div1s tungsta trupp tungsta?
|
|
|
Post by philipg on Dec 26, 2009 3:55:39 GMT 1
vikt mässigt
|
|
|
Post by Joewson on Dec 26, 2009 10:05:29 GMT 1
tror du tolkar mig fel, ja skratta till för det är kul att se vad folk tror ja ska bara le för nu, låter tabellen tala för sig. Sen återkommer jag med feedback till era tippningar! he he. Klart hästen har sagt att i år så är siktet allsvenskan. Och som sagt var, jag skojjar med dig om hela "har inte alla hästar hemma"-delen. Det vet du att jag gör också. Vi får se vad tabellen visar sen men jag har svårt att tro, med det försvarsspelet, att hästen kan komma topp fyra.
|
|
|
Post by philipg on Dec 26, 2009 11:01:14 GMT 1
Om jag säger såhär så, höll sig hästen extremt bra mot LHC i 3 perioder! och kan säga att hästen har bättre försvar än olofström. Dock så tycker vi att hästens svaga sida är försvaret när man lägger upp det i 3 delar.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 26, 2009 11:27:38 GMT 1
vikt mässigt Jahaaaaa, du menade tYngsta..
|
|
|
Post by philipg on Dec 26, 2009 13:40:21 GMT 1
hehe ah tYngsta
|
|
|
Post by HF on Dec 26, 2009 20:02:10 GMT 1
Om jag säger såhär så, höll sig hästen extremt bra mot LHC i 3 perioder! och kan säga att hästen har bättre försvar än olofström. Dock så tycker vi att hästens svaga sida är försvaret när man lägger upp det i 3 delar. 0-7 efter 26 minuter imponerade stort mot fortsättningsserielaget KHK...
|
|
|
Post by philipg on Dec 26, 2009 22:15:29 GMT 1
haha och 5-2 mot bofors vad säger det? att försäsong kan man inte lita på... Hf hoppas det var en riktigt dåligt skämt för om du tror på det så är du ju inte den skarpaste kniven i lådan, hjulet snurrar men hamstern är död etc osv and so on and on jadajada
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Dec 26, 2009 22:35:47 GMT 1
Givetvis så kommer Vita Hästen krossa allt motstånd i allettan. ;D
|
|
|
Post by philipg on Dec 26, 2009 22:48:01 GMT 1
ja men visst vi kör över allt såklart ha ha.
Saxat ifrån Skövdes hemsida av en skövde supporter vid namn Göran strid
"Skinkan är provad, ”snön ligger vit på taken” och julklapparna är öppnade. Tankarna finns där återigen om allettan. En serie som kommer att bli ytterst jämn, tror jag. Ett tips igen då.
Det finns mycket information att ta del av, när det gäller lagen. Jag har läst mycket av den. Jag har inte sett söderlagen denna säsong och all ”kunskap”om dem är inhämtad på nätet. Kan man då tippa? Givetvis. Alla experter i tidningar som tippar elitserien, allsvenskan, allettan, Premier League etc har inte sett alla lagen, så det skall väl gå även här. Siffrorna är i ordning målvakt(er), backar och forwards inklusive centrar. Siffrorna är också satta mot bakgrund av division ett som bedömningsgrund. 4/5 skulle kunna vara allsvensk nivå.
1. Taif 5+5+5=15 I en klass för sig och vinner, men måste gå för fullt 2. Skåre 3+4+4=11 Topplag och kommer att slåss om plats 2-4 2. Skövde 3+4+4 =11 Topplag och kommer att slåss om plats 2-4 2. Vita Hästen 4+3+4=11 Topplag och kommer att slåss om plats 2-4 5. Mariestad 3+3+4=10 Färdigspelat efter allettan 5. Nybro 3+3+4=10 Färdigspelat efter allettan 5. Olofström 3+3+4=10 Färdigspelat efter allettan 8. Pantern 3+3+3=9 Färdigspelat efter allettan
Vad vill jag säga med rankingen då? Jo, att det inte är möjligt att skilja lagen åt när det gäller 2-4 respektive 5-7. Därför satta i bokstavsordning. Poängen visar också att det är större skillnad mellan Tingsryd och de övriga sju än mellan lagen 2-8. Rätt eller fel? Tja, det får framtiden utvisa. En massa ”besvärande” faktorer finns det dessutom som ställer till det hela. Exempelvis skadeläge, inställning, PP/BP, seriestart, förmåga att spela 14 stenhårda matcher utan chans till att komma igen efter en svacka för det finns det inte råd till, publikstöd med mera. Sedan visar historien att det nästan alltid finns något lag som överraskar positivt och något annat lag som dippar.
Alltså kan Pantern vinna och Tingsryd missa? Nja, inte det kanske, men något annat får vi säkert se! God fortsättning!"
|
|