|
Post by 4ever on Dec 21, 2009 20:12:47 GMT 1
ja, lilla elitserien..... Inga lätta matcher där inte. Nej, det är det inte. Det är nog den absolut svåraste Allettanserien.
|
|
|
Post by Teddybear on Dec 21, 2009 23:06:12 GMT 1
Taif Skövde Skåre
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Dec 21, 2009 23:13:44 GMT 1
Kan förstå att philipg reagerar på att ni tippar Mariestad högt. De har inte en tillstymmelse till bredd, endast en femma som är bra nog och sedan ganska mediokert. De blir inte top4.
Olofström har ingen press på sig och kan nog vara överraskningslaget i denna serie. Höjer ett varningens finger för Olofström, 4e platsen är deras om de får en bra början!
|
|
|
Post by time on Dec 22, 2009 13:25:04 GMT 1
Kan förstå att philipg reagerar på att ni tippar Mariestad högt. De har inte en tillstymmelse till bredd, endast en femma som är bra nog och sedan ganska mediokert. De blir inte top4. Olofström har ingen press på sig och kan nog vara överraskningslaget i denna serie. Höjer ett varningens finger för Olofström, 4e platsen är deras om de får en bra början! Klarar TAIF att vara dunderfavoriter?
|
|
|
Post by Zäta on Dec 22, 2009 17:35:48 GMT 1
ja
|
|
|
Post by Joewson on Dec 22, 2009 18:21:53 GMT 1
Kan förstå att philipg reagerar på att ni tippar Mariestad högt. De har inte en tillstymmelse till bredd, endast en femma som är bra nog och sedan ganska mediokert. De blir inte top4. Olofström har ingen press på sig och kan nog vara överraskningslaget i denna serie. Höjer ett varningens finger för Olofström, 4e platsen är deras om de får en bra början! Underskatta aldrig vad unga hungriga spelare kan göra när det kommer matcher som betyder något. Får de lite medvind så kan det gå ruskigt bra för Mariestad.
|
|
|
Post by philipg on Dec 24, 2009 10:34:48 GMT 1
true men oftast är det motvind de får, därav man vill ha rutinerade spelare som kan handskas med pressen...annars skulle man aldrig ha äldre spelare. Bra mix är det vinnande konceptet.
Nu är det ju så att man ska försöka sätta en slags seeding på tabellen och då hamnar ju lag huxflux...säger ju inte att det kommer sluta så. Bästa är väl att få en dålig tippning så man får slagläge?
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Dec 24, 2009 14:10:42 GMT 1
joewson: Klart du har rätt! ... i 1 fall av 10 ungefär. Nej, Mariestad kommer INTE ta en top 4. Det blir Tingsryd, Nybro (uppumpade till tusen efter att de klarade 4eplatsen), Skövde och sen står det mellan Skåre, OIK, Hästen, Mariestad och Pantern. Men, jag tror på min darkhorse, OIK!
|
|
|
Post by Joewson on Dec 24, 2009 14:36:13 GMT 1
joewson: Klart du har rätt! ... i 1 fall av 10 ungefär. Nej, Mariestad kommer INTE ta en top 4. Det blir Tingsryd, Nybro (uppumpade till tusen efter att de klarade 4eplatsen), Skövde och sen står det mellan Skåre, OIK, Hästen, Mariestad och Pantern. Men, jag tror på min darkhorse, OIK! Har aldrig sagt att de kommer komma topp fyra, men jag tror att pontentialen (stor skillnad) finns där om man lyckas plocka ut de där sista procenten. De som kommer topp fyra, om man kollar på trupperna + tränare, borde vara TAIF, Skövde, Skåre och Nybro. Det enda som kan sabba Nybros framfart är deras, minst sagt, svaga bortaspel. Det är stor skillnad mellan Nybro hemma och Nybro borta. Har pratat med supportrar som följt laget i 10+ år och de säger samma sak.
|
|
fettan
Ungdomslirare
|
Post by fettan on Dec 25, 2009 2:03:30 GMT 1
instämmer, men så blir det inte för Mariestad.
|
|
|
Post by Joewson on Dec 25, 2009 16:06:22 GMT 1
Oddsen för Allettan.
Tingsryd 1,57 Nybro 7,50 Skåre 8,50 Skövde 9,00 Mariestad 12,00 Olofström 15,00 Pantern 20,00 Vita Hästen 20,00
Tydligen fler som tycker som jag om man kollar på PAPPRET. En helt annan sak när man ska spela om det dock. Alla lag kan hamna topp fyra om man får det rätta flytet.
|
|
|
Post by martin9 on Dec 25, 2009 16:12:51 GMT 1
TAIF är alldeles för stora favoriter, kommer bli tufft för ALLA lag att ta sig vidare.
|
|
|
Post by adamjivblad on Dec 25, 2009 16:28:50 GMT 1
Jag tycker att det bara är TAIF och Skåre som är "klara" från början. Dom har dom bästa lagen och jag skulle inte bli förvånad om båda tog sig till kvalserien!
Dom lagen jag absolut inte tror på är Pantern och Vita Hästen! Tror nästan alla kan ta platserna 3 och 4 av dom jag inte har räknat upp.
|
|
|
Post by Joewson on Dec 25, 2009 16:56:38 GMT 1
TAIF är alldeles för stora favoriter, kommer bli tufft för ALLA lag att ta sig vidare. Njaa, jag tycker inte det. Det är bara Taif och Vita Hästen som har en uttalad målsättning om allsvenskan av de lagen som är i allettan. Nybro och Mariestad har nämnt det ett par gånger, men inte på samma sätt som både Taif och Vita hästen. Önskar Taif ett stort lycka till och hoppas ni tar er upp!
|
|
|
Post by philipg on Dec 25, 2009 16:59:01 GMT 1
haha
|
|