|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2010 13:14:24 GMT 1
Exakt, dessutom är det väl många som ändå avviker. Bröderna Westerholm, bobbo pettersson mm Nu var kanske dessa lite för bra för vår juniorverksamhet, vilket ju är kul, men ändå? Men visst, man bygger inte en hel juniorverksamhet bara på några få år. Sedan undrar man ju vad man satsar på där som i så fall andra klubbar inte gör? Sänder man iväg många juniorspelare på individuella utvecklingscampar? Satsar man på träningsläger utomlands? Exakt var är det man satsar på egentligen? s ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIk. Mycket pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre Det är ju bra i så fall. Men inte kan väl det handla om miljoner kr? För det är ju de summorna vi har som andra lag inte har......
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2010 13:17:20 GMT 1
ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIk. Mycket pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre Det är ju bra i så fall. Men inte kan väl det handla om miljoner kr? För det är ju de summorna vi har som andra lag inte har...... Nej men en mycket tung post i utgiftssidan om man jämför med andra div1-klubbar
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2010 13:39:33 GMT 1
Det är ju bra i så fall. Men inte kan väl det handla om miljoner kr? För det är ju de summorna vi har som andra lag inte har...... Nej men en mycket tung post i utgiftssidan om man jämför med andra div1-klubbar Då återstår ju frågan fortfarande: VAR TAR ALLA PENGAR VÄGEN? ??
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2010 13:41:09 GMT 1
Nej men en mycket tung post i utgiftssidan om man jämför med andra div1-klubbar Då återstår ju frågan fortfarande: VAR TAR ALLA PENGAR VÄGEN? ?? ALLA? Jag gav en delförklaring. Men det var ju rätt meningslöst inser jag .... Du får läsa årsredovisningarna för mer detaljerad info
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2010 13:41:13 GMT 1
Exakt, dessutom är det väl många som ändå avviker. Bröderna Westerholm, bobbo pettersson mm Nu var kanske dessa lite för bra för vår juniorverksamhet, vilket ju är kul, men ändå? Men visst, man bygger inte en hel juniorverksamhet bara på några få år. Sedan undrar man ju vad man satsar på där som i så fall andra klubbar inte gör? Sänder man iväg många juniorspelare på individuella utvecklingscampar? Satsar man på träningsläger utomlands? Exakt var är det man satsar på egentligen? s ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIK. främstt pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre. Sjukt...ska vi lägga ut mängder mer på ungdomsverksamhet som vi inte tittar på, än vad man gör på andra ställen? Hur många promille får publiken uppleva av dessa spelare? Vad kostar varje sån spelare? Man får in mängder på parkeringen, jämfört med vissa so inte har avgift ALLS (t ex KIK), men inget är nog! Precis som på andra fronter så ÖVERDRIVS den sociala verksamheten...finns det INGET sätt vi kan vara som andra på? Som sagt, vi behövar 5000 pers för att få det att gå runt i allsvenskan...
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2010 13:57:13 GMT 1
Då återstår ju frågan fortfarande: VAR TAR ALLA PENGAR VÄGEN? ?? ALLA? Jag gav en delförklaring. Men det var ju rätt meningslöst inser jag .... Du får läsa årsredovisningarna för mer detaljerad info Njaaa, visst förstod jag din delförklaring. Men det kan ju max röra sig om några hundra tusen, därav mitt "VAR TAR......" Som du säkert läst i ett av mina tidigare inlägg så har vi ca 4000.000:- mer i bara entréintäkter............. För att inte tala om all reklamförsäljning, t-shirtinsamlingar mm Årsredovisningarna ger ju ingen detaljerad inblick, tyvärr..... Det är ju därför så många spekulerar här inne. Du måste ju också hålla med om att någon hund ligger begraven här någonstans....... Vad jag och många med mig är oroliga för, är ju om vi någonsin har råd att spela i Allsvenskan? För får vi inte några pengar över med en nästan fylld hall, (Sveriges 15:e största hockeypublik) hur skall vi göra i så fall om vi når Allsvenskan? Där kommer resekostnaderna att öka med många miljoner, likaså spelarlönerna (om det inte är som många speklulerar om, nämligen att vi redan betalar Allsvenska löner). Vi vill väl alla ha ett KHK som har en bra ekonomi, som presterar på banan och som ger allt för sig själva och sin publik.......
|
|
|
Post by chriande on Feb 8, 2010 14:25:44 GMT 1
Exakt, dessutom är det väl många som ändå avviker. Bröderna Westerholm, bobbo pettersson mm Nu var kanske dessa lite för bra för vår juniorverksamhet, vilket ju är kul, men ändå? Men visst, man bygger inte en hel juniorverksamhet bara på några få år. Sedan undrar man ju vad man satsar på där som i så fall andra klubbar inte gör? Sänder man iväg många juniorspelare på individuella utvecklingscampar? Satsar man på träningsläger utomlands? Exakt var är det man satsar på egentligen? s ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIK. främstt pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre. Hur mycket lägre årsavgifter är det i KHK. I Mörrum är deltagaravgiften från 250- 2000 kr om man säljer några bingolotter och trisslotter. Om man friköper sig och inte vill sälja lotter bli det betydligt dyrare från 1725- 2975 beroende på åldersklass. Kristianstad ligger på 1500-2500 ink. medlemsavg. TAIF ligger 800- 1600 upp till p-16 kanske tillkommer medlemsavg. Dessa uppgifter har jag hämtat från respektive hemsidor, hoppas attt de är aktuella.
|
|
|
Post by Jason on Feb 8, 2010 15:17:36 GMT 1
Sjukt...ska vi lägga ut mängder mer på ungdomsverksamhet som vi inte tittar på, än vad man gör på andra ställen? Hur många promille får publiken uppleva av dessa spelare? Vad kostar varje sån spelare? Man får in mängder på parkeringen, jämfört med vissa so inte har avgift ALLS (t ex KIK), men inget är nog! Precis som på andra fronter så ÖVERDRIVS den sociala verksamheten...finns det INGET sätt vi kan vara som andra på? Som sagt, vi behövar 5000 pers för att få det att gå runt i allsvenskan... Och sedan klagas det på att man inte har fler egna produkter i laget??? En ekvation som inte går ihop. Pengarna som går in till ungdomsverksamheten kommer bära frukt om några år. Som sagt, ett ord som många här på forumet har problem med... LÅNGSIKTIGHET
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2010 15:49:41 GMT 1
Jag har aldrig klagat på antalet egna produkter. Jag vill se bra hockey (vilket jag betalar dyrt för, för denna nivå, VIPkort, T-shirt mm), sedan skiter jag i om spelarna kommer från Kina eller Australien! Om några år? Det har pratats om ungdomssatsning i över tio år, men fortfarande ligger vi i J20 div 2... Visst, jag tycker det är jätteroligt med en sån som Sibbe, men det får inte kosta hur mycket som helst att få fram en egen spelare! Det är kul när det händer, men det gör det väl på alla ställen, även där det är dyrt för ungdomarna!?
|
|
|
Post by sheriff on Feb 8, 2010 15:57:34 GMT 1
Hur kan det vara billigare att tillverka egna A-lagsspelare än att sno dem från Krif, Mörrum och Taif vid lämplig ålder? Finns det verkligen fakta på att så är fallet? Får Sibbe mindre lön än en junior från Krif som kom till oss som 17-åring?
Annars är det så att vi bara subventionerar familjers nöjen?
Den stora biten vi förlorar på är intäktssidan från sponsorer. Även där har vi valt den fega vägen och gett dem subventioner i miljonklass.
Minns jag rätt så ligger nuvarande reklamintäkter på runt 10-11 miljoner och hade vi tagit Växjös priser hade det varit runt 20-22 miljoner. Har svårt att se att de som sponsrar oss får så mycket mindre exponering än Lakers.
PS
kan fela någon miljon eller två men i detta sammanhanget är det som en Oskar i Nilen.
DS
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 8, 2010 15:59:24 GMT 1
ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIK. främstt pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre. Sjukt...ska vi lägga ut mängder mer på ungdomsverksamhet som vi inte tittar på, än vad man gör på andra ställen? Hur många promille får publiken uppleva av dessa spelare? Vad kostar varje sån spelare? Man får in mängder på parkeringen, jämfört med vissa so inte har avgift ALLS (t ex KIK), men inget är nog! Precis som på andra fronter så ÖVERDRIVS den sociala verksamheten...finns det INGET sätt vi kan vara som andra på? Som sagt, vi behövar 5000 pers för att få det att gå runt i allsvenskan... Ja, det skall läggas mycket pengar på ungdomsverksamhet även om vi på läktaren aldrig kommer att få "uppleva av dessa spelare" i A-laget. Det är nästintill ett ansvar gentemot samhället i övrigt att idrottsföreningar att kunna erbjuda bra ungdomsverksamhet.
|
|
|
Post by Jason on Feb 8, 2010 16:05:48 GMT 1
Jag har aldrig klagat på antalet egna produkter. Jag vill se bra hockey (vilket jag betalar dyrt för, för denna nivå, VIPkort, T-shirt mm), sedan skiter jag i om spelarna kommer från Kina eller Australien! Om några år? Det har pratats om ungdomssatsning i över tio år, men fortfarande ligger vi i J20 div 2... Visst, jag tycker det är jätteroligt med en sån som Sibbe, men det får inte kosta hur mycket som helst att få fram en egen spelare! Det är kul när det händer, men det gör det väl på alla ställen, även där det är dyrt för ungdomarna!? Över 10 år... ja inte i Karlskrona HK iallafall... Om man nu tar fram egna produkter kan det inbringa cash till klubben i det långa loppet. Vad beror det på att J20 inte kommer längre då? Jo, att de lovande spelarna försvinner iväg. Om man nu kan bygga upp en bra ungdomsverksamhet med tillhörande Hockeygymnasium finns chansen att ungdomarna stannar i klubben vilket kommer gynna klubben grymt mycket.
|
|
|
Post by Mr Hockey on Feb 8, 2010 16:05:56 GMT 1
Något som kanske också glöms bort i sammanhanget är ju att man "rekryterar" framtida publik också. Av alla dem som inte blir någon A-lags lirare, så föds i alla fall framtida KHK-supporters med ett hjärta för klubben. Vi kan aldrig bli för många KHK:are
|
|
|
Post by Les Paul on Feb 8, 2010 16:18:38 GMT 1
ungdomsverksamheten (alltså alla lag inte bara j-lagen) kostar mycket mer än i konkurrerande klubbar tex OIK. främstt pga att avgifterna för att spela i KHK är mycket lägre. Sjukt...ska vi lägga ut mängder mer på ungdomsverksamhet som vi inte tittar på, än vad man gör på andra ställen? Hur många promille får publiken uppleva av dessa spelare? Vad kostar varje sån spelare? Man får in mängder på parkeringen, jämfört med vissa so inte har avgift ALLS (t ex KIK), men inget är nog! Precis som på andra fronter så ÖVERDRIVS den sociala verksamheten...finns det INGET sätt vi kan vara som andra på? Som sagt, vi behövar 5000 pers för att få det att gå runt i allsvenskan... Skärp till dig! Jag kastar handskarna på fredag.
|
|
|
Post by dockan on Feb 8, 2010 16:24:32 GMT 1
Sjukt...ska vi lägga ut mängder mer på ungdomsverksamhet som vi inte tittar på, än vad man gör på andra ställen? Hur många promille får publiken uppleva av dessa spelare? Vad kostar varje sån spelare? Man får in mängder på parkeringen, jämfört med vissa so inte har avgift ALLS (t ex KIK), men inget är nog! Precis som på andra fronter så ÖVERDRIVS den sociala verksamheten...finns det INGET sätt vi kan vara som andra på? Som sagt, vi behövar 5000 pers för att få det att gå runt i allsvenskan... Skärp till dig! Jag kastar handskarna på fredag. Callahan vill ha ett nytt Carlskrona Islanders.. Bara ett A-lag. Utan ungdomslagen hade knappast A-laget haft några träningstider..... Tänk om och tänk rätt! + Alla bidrag klubben får för ungdoms/barnversamheten..Ibland räcker inte näsan långt C!
|
|