|
Post by Sir Ironpants on Mar 27, 2011 14:33:21 GMT 1
Skrev väl det tidigare...det vi nu behöver är riktiga klasspelare, typ allsvensk toppklass. Ska vi inte byta minst halva laget, så måste de nya hålla mkt hög nivå! Så är det om man skulle gå upp denna säsong. Med tanke på att KHK har många forwards kontrakt redan skrivna för nästa säsong, så behöver man värva absoluta toppspelare från HA. Och då finns det tyvärr nog ingen plats för att förlänga med Collin, Ed, Ruiz & Arturs. Annars kommer nog KHK att göra en "Mariestad". Personligen tror jag att en hedrande tredje plats vore bäst för klubben på sikt.
|
|
|
Post by HF on Mar 27, 2011 15:06:12 GMT 1
Collin och Ed är inte speciellt dyra. De jobbar så hårt och skulle vi gå upp så har jag inget emot att se dom i en tredjekedja i KHK. Vill dom stanna och om vi går upp så tror jag inte de blir mycket dyrare nästa säsong heller.
|
|
|
Post by husnasarn on Mar 27, 2011 16:28:40 GMT 1
Hoppas verkligen att Collin och Ed blir kvar i minst en säsong till oavsett om vi går upp eller inte. Byta ut hela laget är förkastligt det finns fortfarande en hel del och få ut ur befintlig trupp. Tre fyra nya spelare behövs säkert men inte mer. Finns idag egentligen ingen spelare i laget som inte håller måttet ;D
|
|
|
Post by matse on Mar 27, 2011 16:45:09 GMT 1
Tre fyra nya är i underkant, oavsett om vi går upp eller inte. Brooks, Skoog, Höök, Alm, Ruiz, Sirokovs, Oz och ngn av CoEd tror jag tackar för sig. Skulle det otroliga inträffa, kommer nog kontraktsituationen för en del ses över. Annars blir det en lång tung sässong. Jag tror också att en 3-4de plats vore det bästa. Ett perfekt avstamp inför hösten, med en tillspetsad trupp.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 27, 2011 17:20:41 GMT 1
matse, varför vill du att vi ska börja om från början? 3-5 bra, välscoutade spelare så tror jag att KHK skulle göra mycket bättre ifrån sig än tejf. Men vi är inte där än. Går vi upp så är det bara att ligga på CoEd och Brooks om en förlängning.
|
|
|
Post by time on Mar 27, 2011 17:27:52 GMT 1
Intressant diskussion. Men i fel tråd. Denna tråd borde stängts för 55 fagar sedan
|
|
|
Post by matse on Mar 27, 2011 18:05:25 GMT 1
Nej jag vill inte börja om från början, utan tror att några droppar av utav olika anledningar och behöver ersättas. Som saker har utvecklat sig, så ser jag ingen anledning att röra backsidan. Frammåt behövs däremot förstärkas. Skulle vi gå upp, kommer det att krävas betydligt mer.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 27, 2011 23:30:26 GMT 1
Tre fyra nya är i underkant, oavsett om vi går upp eller inte. Brooks, Skoog, Höök, Alm, Ruiz, Sirokovs, Oz och ngn av CoEd tror jag tackar för sig. Skulle det otroliga inträffa, kommer nog kontraktsituationen för en del ses över. Annars blir det en lång tung sässong. Jag tror också att en 3-4de plats vore det bästa. Ett perfekt avstamp inför hösten, med en tillspetsad trupp. Finns INGET som garanterar att en tillspetsad trupp skulle gå bättre! Jag tror TAIF tyckte att de spetsade till sin...trodde f ö jag också. Att bara komma till kvalserien är en svår väg och nästa säsong kanske motståndet är än värre! Känns mer och mer som att det är hemskt att misslyckas, när man nu ÄR så nära! När kommer vi nära nästa gång? Om 7 år....? Någon nämnde TAIFs långa kamp...
|
|
|
Post by HF on Mar 31, 2011 19:01:12 GMT 1
Tre fyra nya är i underkant, oavsett om vi går upp eller inte. Brooks, Skoog, Höök, Alm, Ruiz, Sirokovs, Oz och ngn av CoEd tror jag tackar för sig. Skulle det otroliga inträffa, kommer nog kontraktsituationen för en del ses över. Annars blir det en lång tung sässong. Jag tror också att en 3-4de plats vore det bästa. Ett perfekt avstamp inför hösten, med en tillspetsad trupp. Finns INGET som garanterar att en tillspetsad trupp skulle gå bättre! Jag tror TAIF tyckte att de spetsade till sin...trodde f ö jag också. Att bara komma till kvalserien är en svår väg och nästa säsong kanske motståndet är än värre! Känns mer och mer som att det är hemskt att misslyckas, när man nu ÄR så nära! När kommer vi nära nästa gång? Om 7 år....? Någon nämnde TAIFs långa kamp... Ändå skriker du om förstärkningar och Conny hit och dit...hur vill du ha det egentligen?
|
|