|
Post by korpen on Feb 3, 2011 18:11:24 GMT 1
Nej nu är det ju meningslöst, skulle ersatt ett par spelare innan jul precis. Inte bara spelare, jag hoppas på en helt ny ledning, stab till nästa år, vi behöver helt nytt blod in i föreningen. Gör Fahlander till sportchef. Usch nej det är ju fasen ingen bra ide att ta bort hjärtat i klubben till förmån av okänsliga personer! Tycker ledningen är bra Kempe är dock ett frågetecken!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 3, 2011 20:26:52 GMT 1
Inte bara spelare, jag hoppas på en helt ny ledning, stab till nästa år, vi behöver helt nytt blod in i föreningen. Gör Fahlander till sportchef. Usch nej det är ju fasen ingen bra ide att ta bort hjärtat i klubben till förmån av okänsliga personer! Tycker ledningen är bra Kempe är dock ett frågetecken! Det är ju knappast Kempe som förhandlat fram tvåårskontrakt på vissa ifrågasatta spelare... Tobbe kan göra nåt annat utan att vara sportchef, självklart ska han vara med i klubben.
|
|
|
Post by Compa on Feb 3, 2011 21:44:39 GMT 1
Fahlander ska INTE vara sportchef...han är storsponsor och inget annat!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 3, 2011 23:38:05 GMT 1
Usch nej det är ju fasen ingen bra ide att ta bort hjärtat i klubben till förmån av okänsliga personer! Tycker ledningen är bra Kempe är dock ett frågetecken! Det är ju knappast Kempe som förhandlat fram tvåårskontrakt på vissa ifrågasatta spelare... Tobbe kan göra nåt annat utan att vara sportchef, självklart ska han vara med i klubben. Amen!! Nu MÅSTE det till rutinerat folk i sportgruppen och framför allt som sportchef....fortsätter jag att tjata om...
|
|
|
Post by grovsnus on Feb 3, 2011 23:46:20 GMT 1
Hade fahlander varit sportchef hade vi legat före hästen i detta nu, och vi hade från starten haft en helt annan backbesättning och en trupp till en mindre peng men bättre. han har gjort det innan och skulle kunna göra det igen. Fahlander ska INTE vara sportchef...han är storsponsor och inget annat!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2011 0:34:39 GMT 1
Även om han inte är sportchef, så VILLE han ju vara med i sportgruppen! Skandal att "skrämma bort" honom därifrån i alla fall! Att vi hade, i alla fall varit närmare Hästen, om han fått mer o säga till om, betvivlar jag inte ett ögonblick! Tobbe har skjutit sig i foten...både med detta och flerårskontrakten! Hoppas inte det får alltför stora konsekvenser framöver...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 9:06:06 GMT 1
Även om han inte är sportchef, så VILLE han ju vara med i sportgruppen! Skandal att "skrämma bort" honom därifrån i alla fall! Vem skrämde bort honom? Han avgick väl för att övriga i sportgruppen inte ville ha hit en spelare med missbruksproblem. Vilket jag tycker var helt rätt agerat!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2011 9:15:06 GMT 1
Detta var bara vad som fick bägaren att rinna över...och förresten. Folk med problem ska man hjälpa i min värld... Han kunde få en chans här, så väl som någon annanstans! Eller ska han lägga av med hockeyn och sätta sig i parken? Måste vara bra för honom...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 9:46:44 GMT 1
Detta var bara vad som fick bägaren att rinna över...och förresten. Folk med problem ska man hjälpa i min värld... Han kunde få en chans här, så väl som någon annanstans! Eller ska han lägga av med hockeyn och sätta sig i parken? Måste vara bra för honom... Visst ska man hjälpa folk med problem, vem har sagt ngt annat? Den hjälpen tycker jag man ska ordna där personen är och inte skicka bort problemet! Tyvärr ville han inte ha hjälp i Örebro till en början, men nu vill han det och då är han på rätt plats enligt mej. Så du tycker att KHK ena året skickar iväg en med dessa problem, för att året efter ta hit en!?!? Hur tänker du om du överhuvudtaget tänker alls!?!?
|
|
|
Post by grovsnus on Feb 4, 2011 10:06:00 GMT 1
Hallå Sverker, om du säger att han har missbrukarproblem så är du fel på det. Conny är en lirare vid sidan av som självklart tar en pilsner men det tror jag de flesta hockeyspelare gör. Conny är däremot en kille som media gärna följer och han får mycket uppmärksamhet. Hade han haft missbrukarproblem så hade han inte presterat det han gör vid 36 års ålder. Conny hade inneburit ett oerhört lyft för laget och vi hade varit en klar utmanare till allsvenskan. KHK är inte ett lag som har nolltelerans men det är är ett lag som fått lära sig hur man skall ta sig en öl utan att det står i tidningen dagen efter och det är väl bra. Även om han inte är sportchef, så VILLE han ju vara med i sportgruppen! Skandal att "skrämma bort" honom därifrån i alla fall! Vem skrämde bort honom? Han avgick väl för att övriga i sportgruppen inte ville ha hit en spelare med missbruksproblem. Vilket jag tycker var helt rätt agerat!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 10:12:07 GMT 1
Personligen tror jag inte han äter antabus för skoj skull, tror du det? Om du nu vet vad antabus är vill säga. Hallå Sverker, om du säger att han har missbrukarproblem så är du fel på det. Conny är en lirare vid sidan av som självklart tar en pilsner men det tror jag de flesta hockeyspelare gör. Conny är däremot en kille som media gärna följer och han får mycket uppmärksamhet. Hade han haft missbrukarproblem så hade han inte presterat det han gör vid 36 års ålder. Conny hade inneburit ett oerhört lyft för laget och vi hade varit en klar utmanare till allsvenskan. KHK är inte ett lag som har nolltelerans men det är är ett lag som fått lära sig hur man skall ta sig en öl utan att det står i tidningen dagen efter och det är väl bra. Vem skrämde bort honom? Han avgick väl för att övriga i sportgruppen inte ville ha hit en spelare med missbruksproblem. Vilket jag tycker var helt rätt agerat!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2011 10:14:29 GMT 1
Detta var bara vad som fick bägaren att rinna över...och förresten. Folk med problem ska man hjälpa i min värld... Han kunde få en chans här, så väl som någon annanstans! Eller ska han lägga av med hockeyn och sätta sig i parken? Måste vara bra för honom... Visst ska man hjälpa folk med problem, vem har sagt ngt annat? Den hjälpen tycker jag man ska ordna där personen är och inte skicka bort problemet! Tyvärr ville han inte ha hjälp i Örebro till en början, men nu vill han det och då är han på rätt plats enligt mej. Så du tycker att KHK ena året skickar iväg en med dessa problem, för att året efter ta hit en!?!? Hur tänker du om du överhuvudtaget tänker alls!?!? Jag uppfattade det som om det varit upprepade problem med den som skickades..!? MEN, han fick en chans på annan plats. Som jag sa..om man skickas, ska man sätta sig i parken i stället? Så hade det blivit, om INGEN tog emot de som misskött sig. Tur att andra ger nya chanser, precis som vi skulle gjort med Conny! Man kunde rent av sagt rakt ut, att "du får en chans att visa att du klarar det"! Hade både varit en fin gest och ett enormt tillskott till truppen!
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2011 10:17:45 GMT 1
Personligen tror jag inte han äter antabus för skoj skull, tror du det? Om du nu vet vad antabus är vill säga. Hallå Sverker, om du säger att han har missbrukarproblem så är du fel på det. Conny är en lirare vid sidan av som självklart tar en pilsner men det tror jag de flesta hockeyspelare gör. Conny är däremot en kille som media gärna följer och han får mycket uppmärksamhet. Hade han haft missbrukarproblem så hade han inte presterat det han gör vid 36 års ålder. Conny hade inneburit ett oerhört lyft för laget och vi hade varit en klar utmanare till allsvenskan. KHK är inte ett lag som har nolltelerans men det är är ett lag som fått lära sig hur man skall ta sig en öl utan att det står i tidningen dagen efter och det är väl bra. Gränsen är väl rätt hårfin vad det gäller att ha problem, Conny lär ju inte vara alkholist, men han är lite väl glad i spriten när han väl tar sig ett par järn. Trodde han skulle vara en j-vla diva men när jag var uppe i tengsry och kollade förra veckan så slet han som ett djur och åkte skridskor som bara den. Tror hela denna historien har gjort honom gott och att han fått en riktig tankeställare, att man inte kan hålla på och bete sig som en vild 20-åring.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 10:25:01 GMT 1
Visst ska man hjälpa folk med problem, vem har sagt ngt annat? Den hjälpen tycker jag man ska ordna där personen är och inte skicka bort problemet! Tyvärr ville han inte ha hjälp i Örebro till en början, men nu vill han det och då är han på rätt plats enligt mej. Så du tycker att KHK ena året skickar iväg en med dessa problem, för att året efter ta hit en!?!? Hur tänker du om du överhuvudtaget tänker alls!?!? Jag uppfattade det som om det varit upprepade problem med den som skickades..!? MEN, han fick en chans på annan plats. Som jag sa..om man skickas, ska man sätta sig i parken i stället? Så hade det blivit, om INGEN tog emot de som misskött sig. Tur att andra ger nya chanser, precis som vi skulle gjort med Conny! Man kunde rent av sagt rakt ut, att "du får en chans att visa att du klarar det"! Hade både varit en fin gest och ett enormt tillskott till truppen! Vad jag förstår så har det varit upprepade problem, den uppfattningen fick iaf jag när jag såg intervjun på TV med Hr Andersson. Han skickades ju iväg för att _att_han_inte_ville ha hjälp i Örebro! Jag tror Asplöven tog honom för att Fahlander har ett finger med där också. Deras sportgrupp var enligt mej inte lika starka som KHKs. Sen märkte Örebro att de nog behövde honom ändå och tog ett nytt snack med honom och då var han beredd på att ta emot hjälp. Jättebra tycker jag.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 4, 2011 10:35:56 GMT 1
Du tycker inte att vi också hade behövt honom....? Jag menar ju att även om det varit upprepat, så är det ju bra att visa goodwill och testa på NY plats! Valli skulle alltså inte fått spela någonstans, för att han misskött sig här? Stark sportgrupp? Jo, det är ju succe på banan...det är DÄR jag vill se den stark. Utan Fahlanders kontakter är den ännu svagare...
|
|