|
Post by Back to Front on Feb 4, 2011 10:40:11 GMT 1
Fan Callhan..Nu har du tänkt till så det knakar.. Och JAG håller med dej. Conny hade lyft oss..Men vi ska inte upp, så varför våga chansa...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 10:40:31 GMT 1
Personligen tror jag inte han äter antabus för skoj skull, tror du det? Om du nu vet vad antabus är vill säga. Gränsen är väl rätt hårfin vad det gäller att ha problem, Conny lär ju inte vara alkholist, men han är lite väl glad i spriten när han väl tar sig ett par järn. Om det inte är "värre" än det du skriver, fattar jag inte varför han ska behöva ta antabus. Då skulle man väl kunna klara en koll av honom mycket enklare än med medicinering.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 10:48:06 GMT 1
Du tycker inte att vi också hade behövt honom....? Jag menar ju att även om det varit upprepat, så är det ju bra att visa goodwill och testa på NY plats! Valli skulle alltså inte fått spela någonstans, för att han misskött sig här? Stark sportgrupp? Jo, det är ju succe på banan...det är DÄR jag vill se den stark. Utan Fahlanders kontakter är den ännu svagare... Rent hockeymässigt skulle det så klart varit en förstärkning. För mej finns andra värden i livet som är viktigare än hockey- resultat! När det gäller Valli hoppas jag verkligen att KHK erbjöd honom hjälp, vill han inte ha hjälpen så kan KHK inte göra mycket. Strömberg erbjöds hjälp i Örebro, tackade först nej och då skickade man iväg honom. Han kom sen på bättre tankar och tog emot hjälp och då blir det nog bra hoppas jag. Undrar hur Örebro agerat om det hade drabbat deras 10:de forward? När jag skriver stark sportgrupp, så är det hantering av detta jag avser.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2011 11:07:30 GMT 1
Gränsen är väl rätt hårfin vad det gäller att ha problem, Conny lär ju inte vara alkholist, men han är lite väl glad i spriten när han väl tar sig ett par järn. Om det inte är "värre" än det du skriver, fattar jag inte varför han ska behöva ta antabus. Då skulle man väl kunna klara en koll av honom mycket enklare än med medicinering. jag har med hört att han tar antabus men inte fått det bekräftat. Det sades ju att Atte tog antabus men det stämde ju inte det heller. Frågan är om man kan idrotta på hög nivå om man tar det? Det är inget påstående utan snarare en fråga då jag inte har nån koll.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 11:16:36 GMT 1
Om det inte är "värre" än det du skriver, fattar jag inte varför han ska behöva ta antabus. Då skulle man väl kunna klara en koll av honom mycket enklare än med medicinering. jag har med hört att han tar antabus men inte fått det bekräftat. Det sades ju att Atte tog antabus men det stämde ju inte det heller. Frågan är om man kan idrotta på hög nivå om man tar det? Det är inget påstående utan snarare en fråga då jag inte har nån koll. Det har ju stått klart och tydligt i alla media jag läst att så är fallet. Var väl också ett av villkoren för att Örebro skulle ta tillbaka honom, dvs ngn typ av behandling. Inga problem att idrotta på hög nivå om man tar antabus. Det viktiga är att någon är med och ser till att medicinen tas. Funkar inte så bra om individen ska sköta det själv, lätt att skita i att ta den då.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2011 11:20:36 GMT 1
jag har med hört att han tar antabus men inte fått det bekräftat. Det sades ju att Atte tog antabus men det stämde ju inte det heller. Frågan är om man kan idrotta på hög nivå om man tar det? Det är inget påstående utan snarare en fråga då jag inte har nån koll. Det har ju stått klart och tydligt i alla media jag läst att så är fallet. Var väl också ett av villkoren för att Örebro skulle ta tillbaka honom, dvs ngn typ av behandling. Inga problem att idrotta på hög nivå om man tar antabus. Det viktiga är att någon är med och ser till att medicinen tas. Funkar inte så bra om individen ska sköta det själv, lätt att skita i att ta den då. Okej då har man lärt sig nåt nytt idag
|
|
|
Post by chriande on Feb 4, 2011 11:29:17 GMT 1
Jag tycker KHK agerade på ett korrekt sätt med tanke på vad som hänt tidigare i Fyllesvängen både i KHK och Blekinge i övrigt, man ska inte flytta problemet från en plats till en annan, utan försöka lösa det på plats.
Jag har ingen aning om Tobbe Karlssons kvaliteer som just sportchef, men han har gjort ett otroligt jobb i KHK med att föra upp ett lag från den absolut lägsta nivån i hockeysverige till en plats där KHK kan vara med och kriga om en plats till Allsvenskan på rekordtid, för det är sannerligen ingen lätt uppgift att avancera i seriesytemet i Sverige, det räcker inte att vinna en serie, utan man ska även genomföra ett PlayOffspel i flera steg, för att sedan komma i topp i en kvalserie därefter. Otroligt svårt är detta.
När gäller Fahlanders roll i KHK så är det ok med sponsringen, helt klart, men om han skulle axla rollen som Sportchef i KHK så anser jag att han måste avveckla sin roll i Örebro först, för att helt och hållet konsentrera sig på ett lag, jag känner inte till att det finns någon som verkar på Sportchefsnivå i mer än en klubb.
|
|
|
Post by scarpino on Feb 4, 2011 17:28:30 GMT 1
Gränsen är väl rätt hårfin vad det gäller att ha problem, Conny lär ju inte vara alkholist, men han är lite väl glad i spriten när han väl tar sig ett par järn. Om det inte är "värre" än det du skriver, fattar jag inte varför han ska behöva ta antabus. Då skulle man väl kunna klara en koll av honom mycket enklare än med medicinering. Är du SÄKER på att han tar antabus!? Har svårt att tro det!
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 17:37:58 GMT 1
Om det inte är "värre" än det du skriver, fattar jag inte varför han ska behöva ta antabus. Då skulle man väl kunna klara en koll av honom mycket enklare än med medicinering. Är du SÄKER på att han tar antabus!? Har svårt att tro det! Jag har inte sett honom tagit det, men varför skulle klubben gå ut och säga det om det inte vore sant?
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2011 18:01:24 GMT 1
Du tycker inte att vi också hade behövt honom....? Jag menar ju att även om det varit upprepat, så är det ju bra att visa goodwill och testa på NY plats! Valli skulle alltså inte fått spela någonstans, för att han misskött sig här? Stark sportgrupp? Jo, det är ju succe på banan...det är DÄR jag vill se den stark. Utan Fahlanders kontakter är den ännu svagare... 300 000:- för resten av säsongen ville Conny ha som "kompensation", oavsett hur lång säsongen än blir.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2011 18:19:49 GMT 1
Du tycker inte att vi också hade behövt honom....? Jag menar ju att även om det varit upprepat, så är det ju bra att visa goodwill och testa på NY plats! Valli skulle alltså inte fått spela någonstans, för att han misskött sig här? Stark sportgrupp? Jo, det är ju succe på banan...det är DÄR jag vill se den stark. Utan Fahlanders kontakter är den ännu svagare... 300 000:- för resten av säsongen ville Conny ha som "kompensation", oavsett hur lång säsongen än blir. Personligen disskuterar jag inte Connys vara eller inte vara i KHK utan Tobbe som sportchef.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2011 18:59:57 GMT 1
KHK har blåst mycket pengar för att komma dit man är idag. Nästa år ska det visas resultat för alla pengar man lagt, nästa år börjar satsningen på riktigt. Då krävs det att man har en stark sportchef, jag tycker själv att Tobbe har gjort ett kalasbra jobb! Men frågan är om det inte är dags att kliva åt sidan redan nästa år?
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 4, 2011 19:01:09 GMT 1
KHK har blåst mycket pengar för att komma dit man är idag. Nästa år ska det visas resultat för alla pengar man lagt, nästa år börjar satsningen på riktigt. Då krävs det att man har en stark sportchef, jag tycker själv att Tobbe har gjort ett kalasbra jobb! Men frågan är om det inte är dags att kliva åt sidan redan nästa år? Håller med där, men tror inte Tobbe kommer att lämna posten förrän han själv vill.
|
|
|
Post by Joewson on Feb 4, 2011 19:04:26 GMT 1
Tror inte jag heller, men föreningen kanske hade mått bra av en ny röst?
|
|
|
Post by Sverker on Feb 4, 2011 19:09:02 GMT 1
Du tycker inte att vi också hade behövt honom....? Jag menar ju att även om det varit upprepat, så är det ju bra att visa goodwill och testa på NY plats! Valli skulle alltså inte fått spela någonstans, för att han misskött sig här? Stark sportgrupp? Jo, det är ju succe på banan...det är DÄR jag vill se den stark. Utan Fahlanders kontakter är den ännu svagare... 300 000:- för resten av säsongen ville Conny ha som "kompensation", oavsett hur lång säsongen än blir. Kompensation för vad? ;D Karln behöver hjälp! Ingen kompensation! Är Fahlander hans agent?
|
|