|
Post by HF on Feb 7, 2011 19:07:54 GMT 1
Jag kan bjuda på två namn det snackas om, Matt Whitehead o Rob Sich. Man tittar på dessa som ev ersättare om inte Colin o Ed blir kvar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 7, 2011 19:08:16 GMT 1
Vad han har i lön spelar mindre roll nu, ska vi bli bättre ska det in bättre backar. WöRD
|
|
|
Post by aloviak on Feb 7, 2011 19:23:46 GMT 1
Lönerna i KHK har jag ingen större aning om men det är bara att räkna baklänges.
4 500 000 kr – sociala avgifter 33%=3 015 000kr
3 015 000kr/23 spelare=131 086kr/spelare år
131 086kr/8 månader=16 385 kr/spelare
Alltså har vi en snittlön per spelare och månad (8 mån om året) 16 385 kr innan skatt. Jämfört med snittet för dom 30 bästa div 1 klubbar som är 8400 kr (resten av div 1 klubbarna betalar i princip inga löner).
Jag tror att lönerna i KHK är fördelade i 3 grupper:
Grupp 1 ca lön under 10 000 kr månaden Grupp 2 ca 16 000 kr månaden och i denna grupp hamnar dom flesta spelarna i KHK. Grupp 3 Fåtal spelare som har ca 25 000 kr i månaden.
Siffrorna är från förra årets säsong något högre topplöner i år
|
|
|
Post by icebreaker on Feb 7, 2011 21:09:45 GMT 1
Det var inte jag som påstod att jag visste vad Alm hade i lön. KHK måste förstärka på backsidan och då håller tvärr inte Alm nästa säsong tror inte heller att #48 hade fått vara kvar om det inte vore för hans tvåårs kontrakt. Har inte påstått att jag vet vad Alm har i lön. Är inte du läskunnig eller? Men du tycker det låter rimligt att han har lön i samma klass som Skoog samtidigt som han har ett jobb vid sidan? ;D Som vanligt pratar du i nattmössan och trasslar in dig så fort någon ifrågasätter det du skriver...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 21:14:49 GMT 1
Har inte påstått att jag vet vad Alm har i lön. Är inte du läskunnig eller? Men du tycker det låter rimligt att han har lön i samma klass som Skoog samtidigt som han har ett jobb vid sidan? ;D Som vanligt pratar du i nattmössan och trasslar in dig så fort någon ifrågasätter det du skriver... Och du endast ignorerar inlägg när man ifrågasätter dig. Vilken idiot som helst kan nog räkna ut att Håkan inte är bland de som har bäst betalt i KHK, tror nog att till och med du kan lyckas med detta. Håkan är för övrigt en av de få som visar hjärta och ger 120% varje gång han får chansen, men skit samma.. bort med det! ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 7, 2011 21:20:58 GMT 1
Internet Tough Guy ;D ;D ;D
|
|
|
Post by icebreaker on Feb 7, 2011 21:22:42 GMT 1
Som vanligt pratar du i nattmössan och trasslar in dig så fort någon ifrågasätter det du skriver... Och du endast ignorerar inlägg när man ifrågasätter dig. Vilken idiot som helst kan nog räkna ut att Håkan inte är bland de som har bäst betalt i KHK, tror nog att till och med du kan lyckas med detta. Håkan är för övrigt en av de få som visar hjärta och ger 120% varje gång han får chansen, men skit samma.. bort med det! ;D Blir aldrig ifrågasatt eftersom jag inte skriver en massa gissningar, till skillnad från dig...
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 21:23:55 GMT 1
Internet Tough Guy ;D ;D ;D Du är lika tuff du, där du sitter på platsen för handikappade med din walkman i högsta hugg. Men det är klart, slickar man inte Fahla där bak så är man ju inte en i gänget, så att säga. Får man undra om du ens sett en match i år? Då du tycker att det är backsidan som man ska fokusera på även nästa säsong.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 7, 2011 23:11:13 GMT 1
Har DU sett någon match?? Det var ju p g a det som powerteamet till varje pris ville ha hit en tung backförstärkning! Undrar om det finns någon mer än du som INTE tycker att det är prio ett....?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 8, 2011 3:08:47 GMT 1
Internet Tough Guy ;D ;D ;D Du är lika tuff du, där du sitter på platsen för handikappade med din walkman i högsta hugg. Men det är klart, slickar man inte Fahla där bak så är man ju inte en i gänget, så att säga. Får man undra om du ens sett en match i år? Då du tycker att det är backsidan som man ska fokusera på även nästa säsong. Det verkar som du har hakat upp dig på att jag satt på platsen för handikappade, kanske inte helt moraliskt korrekt och jag ber om ursäkt för detta tilltag. Men det enda du behövt göra var att be mig flytta på mig om du nu ville ha platsen. Får nog hålla med mr:C här ovan.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 8, 2011 6:46:26 GMT 1
Har DU sett någon match?? Det var ju p g a det som powerteamet till varje pris ville ha hit en tung backförstärkning! Undrar om det finns någon mer än du som INTE tycker att det är prio ett....? Tycker du verkligen att det har sett dåligt ut bakåt förutom en viss back? Själv tycker jag det är framåt vi behöver förstärka, bara att ta en titt på hur många mål vi gör.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 8, 2011 10:43:56 GMT 1
Internet Tough Guy ;D ;D ;D Du är lika tuff du, där du sitter på platsen för handikappade med din walkman i högsta hugg. Men det är klart, slickar man inte Fahla där bak så är man ju inte en i gänget, så att säga. Får man undra om du ens sett en match i år? Då du tycker att det är backsidan som man ska fokusera på även nästa säsong. Alltså ditt hockeykunnande ger jag inte mycket för ;D
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 8, 2011 10:52:46 GMT 1
var inte för hård, Lokatten....han har nog inte varit med så länge!?
|
|
|
Post by chriande on Feb 8, 2011 11:51:12 GMT 1
Med all respekt för ert hockeykunnande, vilka av årets KHK- backar uppfyller samtliga av dessa 3 kriterier tycker ni?
1. God skridskoåkare i alla riktningar. Brytsäker i mitt-zon och bra passningsspelare med snabba spel-vändningar som bästa vapen.
2. Bra närkamps-spelare, speciellt då i man/man-spelet vid sarg och framför eget mål, för att på egen hand ta över pucken och starta anfallet.
3. Back som är skottvillig och uppvisar en sådan rörlighet och passningsskicklighet att han effektivt i spel i anfallszon och Power-Play kan komma till snabba avslut och framförallt har ett bra direktskott.
De backar som ska in i laget nästa säsong, måste ha alla dessa 3 egenskaper om KHK ska tävla om en plats till Allsvenskan.
|
|
|
Post by time on Feb 8, 2011 11:56:43 GMT 1
Med all respekt för ert hockeykunnande, vilka av årets KHK- backar uppfyller samtliga av dessa 3 kriterier tycker ni? 1. God skridskoåkare i alla riktningar. Brytsäker i mitt-zon och bra passningsspelare med snabba spel-vändningar som bästa vapen. 2. Bra närkamps-spelare, speciellt då i man/man-spelet vid sarg och framför eget mål, för att på egen hand ta över pucken och starta anfallet. 3. Back som är skottvillig och uppvisar en sådan rörlighet och passningsskicklighet att han effektivt i spel i anfallszon och Power-Play kan komma till snabba avslut och framförallt har ett bra direktskott. De backar som ska in i laget nästa säsong, måste ha alla dessa 3 egenskaper om KHK ska tävla om en plats till Allsvenskan.Synskadades riksförbund hälsar och tackar Ligger nog en del i det du skriver. Men fel tråd
|
|