|
Post by Back to Front on Feb 7, 2011 12:55:17 GMT 1
Och lite annat...
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 7, 2011 17:04:35 GMT 1
Inget ont om Oskar, han har varit delaktig i klubbens uppgång. Men jag skulle vilja se mer av Baston nästa säsong. Varva honom och Timo mellan matcherna. Helt rätt att satsa på Baston bakom Timo.
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 7, 2011 17:05:39 GMT 1
Alm är inte tillräckligt bra, han har knapp fått spela något denna säsong kommer kommer inte heller få göra så nästa säsong, bättre att släppa farm J-spelarna. Hööken slutar efter säsongen. Tycker inte heller Alm håller om det är meningen att vi ska bli bättre.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 17:54:43 GMT 1
Alm är inte tillräckligt bra, han har knapp fått spela något denna säsong kommer kommer inte heller få göra så nästa säsong, bättre att släppa farm J-spelarna. Hööken slutar efter säsongen. Tycker inte heller Alm håller om det är meningen att vi ska bli bättre. Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Feb 7, 2011 18:05:31 GMT 1
Tycker inte heller Alm håller om det är meningen att vi ska bli bättre. Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar. Hur mycket kostar han?
|
|
|
Post by icebreaker on Feb 7, 2011 18:05:32 GMT 1
Tycker inte heller Alm håller om det är meningen att vi ska bli bättre. Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar. Vad kostar han? Om du nu vet...
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 7, 2011 18:13:25 GMT 1
Tycker inte heller Alm håller om det är meningen att vi ska bli bättre. Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar. Back Up backar har vi tillräckligt av, vi måste ha spel skickliga backar nu.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 18:16:18 GMT 1
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 7, 2011 18:43:10 GMT 1
Och jag slår vad om att du har inte en aning vad någon av spelarna i KHK tjänar.
Hur mycket är "lägst lön i laget förutom juniorerna" omsatt i SEK/säsong?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 18:45:32 GMT 1
Och jag slår vad om att du har inte en aning vad någon av spelarna i KHK tjänar. Hur mycket är "lägst lön i laget förutom juniorerna" omsatt i SEK/säsong? Jag slår vad om att du inte vet det heller. Jag är 100% säker på att det är bra mycket mindre än en back som lever på ishockeyn och får bra mycket mindre uträttat än Alm på isen men gång på gång på gång får nytt förtroende. Det krävs nog ett dödsfall innan Alm får chansen istället för denna värdelösa spelare av Kempe. Eller du kanske vill behålla honom istället?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 7, 2011 18:52:01 GMT 1
Det var inte jag som påstod att jag visste vad Alm hade i lön. KHK måste förstärka på backsidan och då håller tvärr inte Alm nästa säsong tror inte heller att #48 hade fått vara kvar om det inte vore för hans tvåårs kontrakt. Alm har inte fått fått mycket istid var sig under MN eller Kempes ledning, det måste väl ändå ge dig vissa ledtrådar om att han inte är tillräkligt bra? Bättre att släppa fram Bergman & Mingotti nästa säsong än att ha någon som får betalt för att nöta bänk hela säsongen.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 18:54:02 GMT 1
Det var inte jag som påstod att jag visste vad Alm hade i lön. KHK måste förstärka på backsidan och då håller tvärr inte Alm nästa säsong tror inte heller att #48 hade fått vara kvar om det inte vore för hans tvåårs kontrakt. Har inte påstått att jag vet vad Alm har i lön. Är inte du läskunnig eller? Men du tycker det låter rimligt att han har lön i samma klass som Skoog samtidigt som han har ett jobb vid sidan? ;D
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Feb 7, 2011 18:58:30 GMT 1
Jo då, jag är läskunnig. "Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar." Och jag undrar fortfarande vad Alm "faktiskt kostar." Alm återfinns säker långt ner i lönelsitan men hur mycket är "lite pengar"?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Feb 7, 2011 19:04:22 GMT 1
Jo då, jag är läskunnig. "Bättre back-up kan vi inte få för så lite pengar som han faktiskt kostar." Och jag undrar fortfarande vad Alm "faktiskt kostar." Hur mycket är "lite pengar" i KHK? Åter igen. Tycker du det låter rimligt att Håkan Alm, en spelare som samtidigt som han spelar ishockey samtidigt har ett arbete, har lika många nollor i lönechecken som ex Simon Skoog? Att Håkan inte har fått mer speltid är en skandal (eller ställer hans rygg verkligen till med så mycket problem?), speciellt då även en blind kan se att han är bra mycket bättre än #48.
|
|
|
Post by Ragulin on Feb 7, 2011 19:07:00 GMT 1
Vad han har i lön spelar mindre roll nu, ska vi bli bättre ska det in bättre backar.
|
|