|
Post by qALLAHAN on Jan 27, 2010 10:10:54 GMT 1
Han var definitivt inte så bra som man hoppades i alla fall... Han var exakt så bra som man kan förvänta sig av en spelare som aldrig spelat i div. 1 tidigare. Har du & mace inte hört talats om utveckling. Jo, så kan man också säga. Jag förväntade mig inte mer, då jag var frågande från början...ingen rutin... Sa ju att det skulle varit en utfyllnadsvärvning och ingen som ska bära laget, som det verkade som om Tobbe räknade med..
|
|
|
Post by mace on Jan 27, 2010 10:22:26 GMT 1
Är du full eller vad mace? Såg du ens CJS förra säsongen!? Är han något att satsa på!? Nej, jag är inte full. Ja, jag såg varje hemmamatch och väldigt många bortamatcher och var väldigt nöjd med CJS förra säsongen. Men vi ska väl satsa uppåt? Därför frågar jag ifall han kommer platsa.
|
|
|
Post by mace on Jan 27, 2010 10:24:13 GMT 1
Han var definitivt inte så bra som man hoppades i alla fall... Han var exakt så bra som man kan förvänta sig av en spelare som aldrig spelat i div. 1 tidigare. Har du & mace inte hört talats om utveckling. Jo jag vet var utveckling är.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 27, 2010 10:27:28 GMT 1
Är du full eller vad mace? Såg du ens CJS förra säsongen!? Är han något att satsa på!? Nej, jag är inte full. Ja, jag såg varje hemmamatch och väldigt många bortamatcher och var väldigt nöjd med CJS förra säsongen. Men vi ska väl satsa uppåt? Därför frågar jag ifall han kommer platsa. Hur många spelare i dagens tupp håller för en satsning uppåt? Tror att med rätt tränare & utvekling så har CJS stora möjligheter att bli en spelare som håller i allsvenskan.
|
|
|
Post by mace on Jan 27, 2010 10:33:38 GMT 1
Nej, jag är inte full. Ja, jag såg varje hemmamatch och väldigt många bortamatcher och var väldigt nöjd med CJS förra säsongen. Men vi ska väl satsa uppåt? Därför frågar jag ifall han kommer platsa. Hur många spelare i dagens tupp håller för en satsning uppåt? Tror att med rätt tränare & utvekling så har CJS stora möjligheter att bli en spelare som håller i allsvenskan. En målvakt i dagens trupp håller. 3, 8, 41 och kanske 84 av backarna i dagens trupp. 10, 22, 49, 59, 77, 91 kanske 60 och 87 av forwardsen. Visst, med rätt tränare så har CJS säkert chans att utvecklas, även många fler i laget.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 27, 2010 10:38:12 GMT 1
Han har bara spelat i div 2 igen! Har det utvecklat honom? Ska vi ha honom, så ska det vara för en tredje-, fjärdelina. För att satsa mot allsvenskan, så måste man ha ett allsvenskt lag redan i ettan!
|
|
|
Post by raspen on Jan 27, 2010 11:06:35 GMT 1
vad är de för fel på dom spelararna som jag har länkat jag menar bara dom har rutin dom ha vatt med förr plus om du kollar deras statestik dom har ju spelat i alsvenskan plus den högsta ligan i danmark som är som våran alsvenska.. om man säger att han är för bra för att spela i division 1 så vad ska man då ha för spela till nästa säsong?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 27, 2010 11:18:18 GMT 1
Hur många spelare i dagens tupp håller för en satsning uppåt? Tror att med rätt tränare & utvekling så har CJS stora möjligheter att bli en spelare som håller i allsvenskan. En målvakt i dagens trupp håller. 3, 8, 41 och kanske 84 av backarna i dagens trupp. 10, 22, 49, 59, 77, 91 kanske 60 och 87 av forwardsen. Visst, med rätt tränare så har CJS säkert chans att utvecklas, även många fler i laget. Långt ifrån säker att de spelare du listar här håller för spel i allsvenskan.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 27, 2010 11:21:40 GMT 1
vad är de för fel på dom spelararna som jag har länkat jag menar bara dom har rutin dom ha vatt med förr plus om du kollar deras statestik dom har ju spelat i alsvenskan plus den högsta ligan i danmark som är som våran alsvenska.. om man säger att han är för bra för att spela i division 1 så vad ska man då ha för spela till nästa säsong? Många bra spelare på din lista men många av dessa kommer nog inte ens vara i närheten av att bli akuella för KHK. ex. Ronny Johansson som inför förra säsongen försökte få ett guldkontrakt med klubben men fick nobben. Sedan kan du nog stryka alla transatlanter då dessa kommer att bli betydligt dyrare nästa säsong då artistkontrakten tas bort.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 27, 2010 11:33:43 GMT 1
En målvakt i dagens trupp håller. 3, 8, 41 och kanske 84 av backarna i dagens trupp. 10, 22, 49, 59, 77, 91 kanske 60 och 87 av forwardsen. Visst, med rätt tränare så har CJS säkert chans att utvecklas, även många fler i laget. Långt ifrån säker att de spelare du listar här håller för spel i allsvenskan. Tyvärr är det väl så...det finns väl en anledning att de inte är där nu...Inte ens Brasar eller Fahla är jag säger på... Brasar tas lätt bort när det är tufft och jag undrar om Fahla ens anser sig själv klara av allsvenskan, då han verkar undvika den!? Skoog och Altmann SKA klara det. Sibbe, Belin och Jimmie tror jag också på. Resten är tveksamma..
|
|
|
Post by offe1988 on Jan 27, 2010 11:36:51 GMT 1
|
|
|
Post by Rocket on Jan 27, 2010 11:39:26 GMT 1
vad är de för fel på dom spelararna som jag har länkat jag menar bara dom har rutin dom ha vatt med förr plus om du kollar deras statestik dom har ju spelat i alsvenskan plus den högsta ligan i danmark som är som våran alsvenska.. om man säger att han är för bra för att spela i division 1 så vad ska man då ha för spela till nästa säsong? Rutin är självklart alltid bra och enstaka spelare kan man ha i laget, men jag vill se en förändring där de vi plockar in har stor utvecklingspotential, helst under 30 år och ganska storväxta. Gärna två nya backar som är rightare Jag vill gärna ha in en eller två riktiga artistspelare och då menar jag inte som går under artistkontrakt. Mitt lag se nedan 1:a linen Justin Donati Tyler Donati Jimmie Svensson 2.a linen Jonas Andersen Hans Ottinger Erik Belin 3:e linen Johan Sjödell-Wiklander Daniel Brasar Thomas Fahlqvist 4:e William Quist Henrik Sirbäck Carl-Johan Svensson Backpar: Simon Skoog Anders Grönlund Calle Höök Roger Wahlqvist Håkan Ahlm Patrik Bäärnhielm Atte Valli Joakim Nettelbladt Målvakt: David Rautio ( gjort bra ifrån sig i allsvenskan med Oskarshamn ) www.eliteprospects.com/player.php?player=2352Simon Nordh ( utvecklingsbar ung målvakt från division 1 ) www.eliteprospects.com/player.php?player=6147Backar: Simon Skoog ( klockren och är nog revanschsugen inför nästa säsong att visa vad han går för ) Atte Valli ( det skottet han har vill man inte att något annat lag ska dra nytta av ) Håkan Alm ( otrolig kämpe som tagit stora steg denna säsong ) Carl-Johan Höök ( rutinerad och har lyft sig ordentligt denna säsong ) Roger Wahlqvist ( alla dagar i veckan ) Nya backar: Anders Grönlund ( trots sin unga ålder rutin från både allsvenskan och div. 1. Gjort hyfsat med poäng som back i Nybro ) www.eliteprospects.com/player.php?player=4466Patrik Bäärnhielm ( fysisk stark back som gör hyfsat med poäng. Kempe känner väl till denna back från Skövde ) www.eliteprospects.com/player.php?player=511Joakim Nettelbladt ( en av mina favoriter redan förra säsongen. Mycket rutin från allsvenskan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=2279Forwards: Nyförvärv Justin Donati - ( C –R) ( ville förra säsongen spela i Sverige/Europa kan bli KHKs svar på the Abbotts. För kort för AHL el. elitserien) www.eliteprospects.com/player.php?player=14563Tyler Donati – RW L ( ville förra säsongen spela i Sverige/Europa kan bli KHKs svar på the Abbotts. För kort för AHL el. elitserien) www.eliteprospects.com/player.php?player=11105Carl-Johan Svensson – ( C-R ) ( Löfstedt i OIK lyckades i div.1 CJ har större potential. Poäng kung i div. 2/Sverige denna säsong. Kan spela ytterforward också. Välkommen tillbaka till KHK ) www.eliteprospects.com/player.php?player=17864Johan Sjödell-Wiklander (powerforward och slitvarg.allsvensk rutin) www.eliteprospects.com/player.php?player=1039Jonas Andersen ( F- R ) ( norsk spelare som har allsvensk rutin. Gör mkt poäng i norska ligan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=4197William Quist ( stor och enormt svårstoppad- ung och utvecklingsbar. Ämne för KHK mot allsvenskan ) www.eliteprospects.com/player.php?player=6912Forwards att behålla: Jimmie Svensson ( otrolig fighter ) Hans Ottinger ( mycket bra ledare & ger alltid 100% ) Henrik Sirbäck ( kommentarer överflödiga ) Daniel Brasar ( kommentarer överflödiga ) Thomas Fahlqvist ( kommentarer överflödiga ) Erik Belin ( Bella är en grym spelare som kan utvecklas ännu mer )
|
|
|
Post by Rocket on Jan 27, 2010 11:41:01 GMT 1
Han var exakt så bra som man kan förvänta sig av en spelare som aldrig spelat i div. 1 tidigare. Har du & mace inte hört talats om utveckling. Jo, så kan man också säga. Jag förväntade mig inte mer, då jag var frågande från början...ingen rutin... Sa ju att det skulle varit en utfyllnadsvärvning och ingen som ska bära laget, som det verkade som om Tobbe räknade med.. Gjorde trots allt ändå 29 poäng sitt första år vilket måste anses mer än godkänt Tror att han kan bli lika utvecklingsbar som Löfstedt har varit för OIK.
|
|
|
Post by mace on Jan 27, 2010 11:44:44 GMT 1
En målvakt i dagens trupp håller. 3, 8, 41 och kanske 84 av backarna i dagens trupp. 10, 22, 49, 59, 77, 91 kanske 60 och 87 av forwardsen. Visst, med rätt tränare så har CJS säkert chans att utvecklas, även många fler i laget. Långt ifrån säker att de spelare du listar här håller för spel i allsvenskan. Inte för spel i AS, men iallafall på väg uppåt. Vissa av dom gör det lätt t.ex. 3, 8 (när han är som bäst) och 41, 10 (ifall han utvecklas), 49, 59 och 77.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 27, 2010 12:08:06 GMT 1
Men Altmann lämnar ju KHK efter denna säsong så det är ju ingen större risk att han kan var men på resan mot allsvenskan.
Förmodigen så lämnar även Fahla KHK efter säsongen, så nu är det inte många spelare kvar på din lista... lägg till skugges skada som inte verkar ge med sig....... så blir listan ännu tunnare.
|
|