|
Post by Zäta on Jan 27, 2010 13:09:15 GMT 1
Är säker på att det kommer bli stor omsättning på spelare till nästa säsong. Är även ganska säker på att personer i föreningen kommer att få andra tjänster.
|
|
|
Post by stolpeut on Jan 27, 2010 15:13:09 GMT 1
Varför skulle Fahla dra?
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 27, 2010 18:37:08 GMT 1
"Ryktet" säger att han inte trivs så bra,men rykten har haft fel innan.
|
|
|
Post by HF on Jan 27, 2010 19:15:28 GMT 1
Undrar om jag också ska leta upp lite spelare tagna ur slumpens skördar och skriva att jag vill ha hit. Jag tar då Heatly, Sharp, Toews, Bergeron.
Av alla spelare som skrivits finns det ett som är ett rykte och det är C-J.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 27, 2010 19:28:34 GMT 1
Värst vad alla drömmer hit och dit ;D
Jag efterlyser nån tung back, ett par spelskickliga backar som kan mäkta med att göra ett uppspel. Sen givetvis nån forward som kan ta Ringbergs roll som "sniper"!! Sist men inte minst, en riktigt bra målvakt!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 27, 2010 20:47:32 GMT 1
Undrar om jag också ska leta upp lite spelare tagna ur slumpens skördar och skriva att jag vill ha hit. Jag tar då Heatly, Sharp, Toews, Bergeron. Av alla spelare som skrivits finns det ett som är ett rykte och det är C-J. Själv hoppas jag att Lemieux vill göra comeback och då givetvis i khk
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Jan 27, 2010 21:34:28 GMT 1
jag vill värva hit bröderna Hanson i slagskott!
|
|
|
Post by jipe on Jan 28, 2010 0:06:44 GMT 1
Om det blir Kempe som blir tränaransvarig nästa säsong så tror jag vi kommer få se en yngre trupp än årets. Vad man läst om honom så är han duktig på att utveckla spelare o jobbar mot ett längre mål (dvs Allsvenskan). Han kommer säkert ligga bakom flera värvningar själv o då lär nog det defensiva komma i första hand. (Eftersom dagens hockey alltid utgår från att hålla tätt bakåt först)
Det kommer också bli intressant huruvida Fahlander kommer ha ett finger med i spelet (när det gäller att värva spelare)
Sen kan man inte tänka att "den o den spelaren är för bra för KHK i div1". Dels så beror det på konkurrensen i Allsvenskan o Elitserien om platserna o dels på att KHK nästa säsong återigen (om det inte sker mirakel med P.O o Kval osv) är ett av de hetaste lagen att spela i efter Allsvenskan/Elitserien pgr av (förhoppningsvis) bra tränare, bra betalt o ett jäkla drag på matcherna. Jag tycker definitivt KHK ska vara med o hugga på spelare som har Allsvenska kvalitéer. De behöver inte spela i Allsvenskan idag men de kan ha klubbteknik, skridskoåkningen, spelsinne etc för att kunna det. Resten av utvecklingen får Kempe (eller vem det nu blir) sköta.
Jag hoppas på flera duktiga J20-Superelit spelare som kan dubblera i A-lag o J20 o föra upp J20 till Elit på några få år så att juniorerna som kommer underifrån kan välja Karlskrona som hockeygymnasie i framtiden o på så sätt stanna i klubben. Det borde vara hög prioritet på det.
Som vanligt ett långt inlägg...sorry
|
|
|
Post by stolpeut on Jan 28, 2010 10:41:02 GMT 1
Om det blir Kempe som blir tränaransvarig nästa säsong så tror jag vi kommer få se en yngre trupp än årets. Vad man läst om honom så är han duktig på att utveckla spelare o jobbar mot ett längre mål (dvs Allsvenskan). Han kommer säkert ligga bakom flera värvningar själv o då lär nog det defensiva komma i första hand. (Eftersom dagens hockey alltid utgår från att hålla tätt bakåt först) Det kommer också bli intressant huruvida Fahlander kommer ha ett finger med i spelet (när det gäller att värva spelare) Sen kan man inte tänka att "den o den spelaren är för bra för KHK i div1". Dels så beror det på konkurrensen i Allsvenskan o Elitserien om platserna o dels på att KHK nästa säsong återigen (om det inte sker mirakel med P.O o Kval osv) är ett av de hetaste lagen att spela i efter Allsvenskan/Elitserien pgr av (förhoppningsvis) bra tränare, bra betalt o ett jäkla drag på matcherna. Jag tycker definitivt KHK ska vara med o hugga på spelare som har Allsvenska kvalitéer. De behöver inte spela i Allsvenskan idag men de kan ha klubbteknik, skridskoåkningen, spelsinne etc för att kunna det. Resten av utvecklingen får Kempe (eller vem det nu blir) sköta. Jag hoppas på flera duktiga J20-Superelit spelare som kan dubblera i A-lag o J20 o föra upp J20 till Elit på några få år så att juniorerna som kommer underifrån kan välja Karlskrona som hockeygymnasie i framtiden o på så sätt stanna i klubben. Det borde vara hög prioritet på det. Som vanligt ett långt inlägg...sorry Men jag tror att spelare har lärt sig att det är inte bara o komma hit o glassa omkring, för då drabbas dom av "Läktarexperterna".
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Jan 28, 2010 11:56:21 GMT 1
jag vill värva hit bröderna Hanson i slagskott! Håller med. Många av spelarna på listorna här ovan är ju rena fantasivärvningar.
|
|
|
Post by scarpino on Jan 28, 2010 18:48:40 GMT 1
Men Altmann lämnar ju KHK efter denna säsong så det är ju ingen större risk att han kan var men på resan mot allsvenskan. Förmodigen så lämnar även Fahla KHK efter säsongen, så nu är det inte många spelare kvar på din lista... lägg till skugges skada som inte verkar ge med sig....... så blir listan ännu tunnare. Jag ser det mer som en chans ;D
|
|
|
Post by Joewson on Jan 28, 2010 21:28:15 GMT 1
Undrar om jag också ska leta upp lite spelare tagna ur slumpens skördar och skriva att jag vill ha hit. Jag tar då Heatly, Sharp, Toews, Bergeron. Av alla spelare som skrivits finns det ett som är ett rykte och det är C-J. C-J tycker jag redan har haft sin chans. Han har spelat på en lägre nivå, igen. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Måste finnas bra mycket bättre spelare som kommer uppifrån eller på samma nivå som man kan värva. Vi kan ju inte värva från div2 om vi vill ta oss till allsvenskan. C-J var bra och hade han bara spelat div1-hockey i år så hade jag inte varit ett dugg tveksam, men nu tycker jag faktiskt att KHK måste se framåt lite. Det måste få komma nya hjältar.
|
|
|
Post by Joewson on Jan 30, 2010 10:15:46 GMT 1
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jan 30, 2010 10:59:12 GMT 1
|
|
|
Post by Ragulin on Jan 30, 2010 12:33:39 GMT 1
Helt klart Polle skulle Leinonen kunna utveckla Oskar och ge honom en hel del råd och tips. Leinonen har fina vitsord och Hockeybloggen pratade om honom nu i veckan. Han kostar säkert en del men nån gång måste väl målisen prioriteras och få kosta. Om det nu blir Kempe som tränare har han stött på Leinonen tidigare och vet säkert vad han går för.
|
|