|
Post by time on Apr 5, 2010 16:07:50 GMT 1
Underbart att du har insyn i KHKs ekonomi ;D Förstår att du har järnkoll har ingen koll på eran ekonomi men vet att korven kommer att betala 50% av priset på en spelare....Och det är inga pengar som är heliga!!! vad det gäller oik´s är jag lika ovetande...Men de överraskar varje år....även nästa!!! Fahlander ska finansiera en ny målvakt www.khk.se/?id=44860
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 5, 2010 16:26:18 GMT 1
OIK har inga problem. Div1 näst bästa lag i år. 28:e bästa hockeylag i hela Sverige.
Frågan är bara hur klubben tacklar detta nästa säsong när man för första gången blir MEGA-favoriter. För som det ser ut har man ju faktiskt kontrakterat de flesta spelarna i klubben även för framtiden. Visst försvinner kanadickerna men dem har man ju visat sig klara sig utan. Viktigt att man får behålla T. Svärdström, A. Nordholm och J. Olsson dock.
Oavsett vilket lag man förfogar över tror jag inte att man har karaktär nog borta i väst att ta på sig ett favoritskap. Men det kanske man inte skall göra heller för ambitionen ligger väl inte riktigt i paritet med den som finns här i storstaun.
|
|
|
Post by Gudfadern on Apr 5, 2010 17:00:10 GMT 1
stämmer bra...OIK har inte som mål att gå upp i allsvenskan, det kanske blir ett mål om något år men nu när tingsryd går upp så är det inte många som kan utmana....Nu vet de flesta vad som krävs!
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 5, 2010 17:17:33 GMT 1
stämmer bra...OIK har inte som mål att gå upp i allsvenskan, det kanske blir ett mål om något år men nu när tingsryd går upp så är det inte många som kan utmana....Nu vet de flesta vad som krävs! Tar du på dig favoritskapet till OIK nästa säsong om Taif går upp? Beror ju lite på spelartruppen men låt oss säga att ni behåller alla spelare ni önskar (förutom redan förlorade kanadickerna???) och kryddar med lite nytt.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 5, 2010 20:05:36 GMT 1
Förstår inte varför ni envisas med att diskutera hur ekonomin i klubbarna ser ut, det är ju nåt ingen här inne är speciellt insatta i.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 5, 2010 20:06:48 GMT 1
Och du Gudfadern, inget lag är klart för allsvenskan!!!
|
|
|
Post by time on Apr 5, 2010 20:50:56 GMT 1
Förstår inte varför ni envisas med att diskutera hur ekonomin i klubbarna ser ut, det är ju nåt ingen här inne är speciellt insatta i. Jag förstår att TAIF's ekonomi är svår att sätta sig in i
|
|
|
Post by sheriff on Apr 5, 2010 21:16:26 GMT 1
Skall bli intressant att se taifs satsning nu när de är i Allsvenskan. Blir miljonmannen kvar? Håller ekonomin?
|
|
|
Post by martin9 on Apr 5, 2010 21:37:46 GMT 1
Ser att vissa har tankesättet att intala sig själv att TAIF gått upp bara för att inte bli så besviken om det sen visar sig att dom verkligen klarade av att gå upp. :-) Återigen, TAIF har kvar att möta 2 lag som man tidigare inte rått på och måste åtminstone vinna en av dom matcherna. Mycket jobb kvar för att gå hela vägen. Sheriff, lite rörande dock att läsa om din oro för TAIFs ekonomi. :-D
|
|
|
Post by sheriff on Apr 5, 2010 22:25:48 GMT 1
Ser att vissa har tankesättet att intala sig själv att TAIF gått upp bara för att inte bli så besviken om det sen visar sig att dom verkligen klarade av att gå upp. :-) Återigen, TAIF har kvar att möta 2 lag som man tidigare inte rått på och måste åtminstone vinna en av dom matcherna. Mycket jobb kvar för att gå hela vägen. Sheriff, lite rörande dock att läsa om din oro för TAIFs ekonomi. :-D Låt Taif och IKO gå upp och ge en eventuell div 1-plats åt Krif. Det blir dessutom lättare för KHK att ta sig till Allettan om Taif är i Allsvenskan.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 6, 2010 6:46:51 GMT 1
Var det inte fullsatt i varje match som gällde i kvalserien? ;D Har man råd att betala skatten nu eller växer skuldberget? Om man får pengar över, kommer man att betala sina skulder till banken och göra sig skuldfria till nästa säsong? Kansliet i OIK kan nog räkna så det är deras minsta problem....Ni verkar ju ha ganska bra kolla i khk vad det gäller siffror? tror ni lånar mer pengar än vad något annat lag gör i 1:an!!! några förluster och då börjar cirkusen igen! O detta mina vänner blir en fröjd att följa! Verkar som OIK inte kommer att betala av sina skulder till banken. www.sydostran.se/index.84940---1.htmlEtt gäng medgångsupportrar är vad ni är där borta i väst.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Apr 6, 2010 9:44:45 GMT 1
hur det än går för Taif så gör de återigen en mycket imponerande säsong! De är verkligen värda en allsvensk plats! Önskar att KHK kan hålla den höga och jämna nivå som Taif gjort de senaste säsongerna!
|
|
|
Post by martin9 on Apr 6, 2010 11:37:52 GMT 1
Håller med dig Polle, även om TAIF misslyckas ta sig upp så kan jag inte tycka att det är ett fiasko. Man har gjort en riktigt stark säsong och vi har fått uppleva många segrar. :-D Sherife, även om IKO och TAIF går upp så tror jag inte det blir någon friplats till Krif.
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 6, 2010 12:30:04 GMT 1
Det här med TAIF till allsvenskan eller inte vet jag inte riktigt vad jag ska tycka.... Av gammal tradition så kan man ju inte önska TAIF någon som helst framgång vid något som helst tillfälle..... men samtidigt kan man inte ta ifrån dom att dom (återigen) har gjort en helt fantastisk säsong och faktiskt är värda att avancera till Allsvenskan. Ur Karlskrona-synpunkt borde ju vår egen resa underlättas om TAIF är ur vägen. Samtidigt så får vi en ordentlig värdemätare om dom blir kvar i ettan plus ett antal sköna matcher med derbykaraktär både på isen och på läktaren........ så jag ver faktiskt inte vad jag ska tycka om deras ev. avancemang PS Jo förresten..... med tanke på att Gröna Brigaderna sjöng "sämst när det gäller" när TAIF spelade bort oss från allettan i höstas, så våre det oerhört skönt att (återigen) kunna säga detsamma till TAIF:arna
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 6, 2010 12:50:32 GMT 1
Håller med dig Polle, även om TAIF misslyckas ta sig upp så kan jag inte tycka att det är ett fiasko. Man har gjort en riktigt stark säsong och vi har fått uppleva många segrar. :-D Sherife, även om IKO och TAIF går upp så tror jag inte det blir någon friplats till Krif. Klart det är, man SKA ju upp detta året. Man har spenderat x antal millar på laget, går man inte upp så kunde man ju lika gärna slänga ner pengarna i ett hål...
|
|