|
Post by tillan on Apr 6, 2010 21:58:17 GMT 1
den som ska ta på sig dumstruten är Anders Åkesson, men de vore ett hån mot dumstruten...ni får 1000 kronor om ni tar över åkesson nu direkt
|
|
|
Post by time on Apr 6, 2010 21:58:54 GMT 1
Viktor behöver inte ta på sig nån dumstrut men väl far hans. Fattar inte hur han tänkte i målvaktsvalet idag efter Peters enorma match sist. Hockey är en konstig sport, hur en matchbild kan svänga som den gjorde idag är för mig en gåta. Kört är det givetvis inte, men har svårt att se hur TAIF ska kunna slå Sundsvall borta. Kanske jämnar ut sig. Ni har väl haft lite medstuds några matcher tex mot Nybro
|
|
|
Post by benderman on Apr 6, 2010 22:01:16 GMT 1
T o m du martin måste erkänna att det är fiasko i fall Tingsryd missar allsvenskan med tanke på satsningen....lika stor fiasko som KHKs miss till allettan.
Sundsvall måste förlora nästa match för jag har svårt att se att Tingsryd vinner borta mot Sundsvall....större under har skett men ändå.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 6, 2010 22:08:42 GMT 1
Hoppas att Sundsvall korssar OIK, så att det kommer ännu mindre medgångsupportrar till deras nästa hemmamatch. OIK skämmer ut sig, inte bara på läktaren med så lite folk, utan även på isen. Hur var det nu, man vinner jäääättelätt utan Hurtubise... Ja jag vet, ni råkade slå Enköping sist.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 6, 2010 22:10:39 GMT 1
Nä nåt fiasko kan jag inte tycka att det är. Även om man satsar för att gå upp vet jag hur oerhört svårt det steget är att ta, räcker inte att hålla på och vinna en hel säsong, eller att vinna 2 serier. Det krävs en jävla massa för att gå upp i hockey.
|
|
|
Post by time on Apr 6, 2010 22:11:34 GMT 1
Idiotiskt resonemang från din sida medgångarn, vi har haft riktigt skoj på vägen och det hade man inte haft om man istället grävt ner pengarna. Pengarna är inte bortkastade även om man nu inte går upp, satsar man så kostar det men jag tror knappast att TAIF kommer gå back om man inte avancerar. Sen det där med SKA upp, nåt sånt finns inte i idrott. Man sa när Tisell anställdes att man satsade mot allsvenskan inom 3 år och nu är vi inne på andra året, men visst är det väl denna säsong chansen ser bäst ut. :-D Missade målsättningar drabbar ALLA lag med ambitioner någon gång, bara att bryta ihop och komma igen. Hoppas att det är vår tur att gå upp denna säsong. :-D Grejen är att er ordf sa "VI SKA UPP så är det bara"
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 6, 2010 22:12:25 GMT 1
Viktor behöver inte ta på sig nån dumstrut men väl far hans. Fattar inte hur han tänkte i målvaktsvalet idag efter Peters enorma match sist. Hockey är en konstig sport, hur en matchbild kan svänga som den gjorde idag är för mig en gåta. Kört är det givetvis inte, men har svårt att se hur TAIF ska kunna slå Sundsvall borta. Förstår inte hur man kan vika ned sig så? Men nog få Tisell ta på sig ett mål eller två? Tycker egentligen inte några av målen var otagbara, han ser väldigt darrig ut!
|
|
|
Post by kiekko on Apr 6, 2010 22:35:50 GMT 1
Hoppas att Sundsvall korssar OIK, så att det kommer ännu mindre medgångsupportrar till deras nästa hemmamatch. OIK skämmer ut sig, inte bara på läktaren med så lite folk, utan även på isen. Hur var det nu, man vinner jäääättelätt utan Hurtubise... Ja jag vet, ni råkade slå Enköping sist. Är du verkligen moderator på detta forum?
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 6, 2010 22:58:32 GMT 1
Tror fortfarande Taif har stor chans att gå upp. Vad är det som pekar på att Sundsvall skall ta 2 raka? Borta mot Nybro blir nog inte lätt speciellt inte om man spelar som man gjorde mot OIK borta.
I sista omgången om det avgörs då så har ju faktiskt Taif allt att vinna medans Sundsvall har allt att förlora.
|
|
|
Post by scarpino on Apr 7, 2010 6:21:28 GMT 1
1. Enligt mig är det ett mycke större misslyckande att missa något man "ska" göra än en målsättning! 2. Till 99% tror jag att teif klarar det ändå o tar sig äntligen upp i AS! 3. Fattar inte hur så många kan spy galla över Åkersson o kräva bla att han flyttar från tengsry efter allt han har gjort för dom! 4. Kul med så jämn serie som för hoppningsvis kommer att avgöras i sista omgången!
|
|
|
Post by Joewson on Apr 7, 2010 6:38:41 GMT 1
Magkänslan säger att Tingsryd blir klara för Allsvenskan på fredag. Sundsvall förlorar mot Nybro och Tingsryd vinner mot Enköping.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 7, 2010 7:06:19 GMT 1
Magkänslan säger att Tingsryd blir klara för Allsvenskan på fredag. Sundsvall förlorar mot Nybro och Tingsryd vinner mot Enköping. Sundsvall har tydligen aldrig vunnit i Nybro, vi få se om det blir ett trendbrott. För egen del så tror jag att det kommer att avgöras i sista omgången.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 7, 2010 8:40:52 GMT 1
Vem fan har krävt att Åkesson ska flytta från Tingsryd, det var det dummaste jag hört!! Den mannen har gjort mer för TAIF än de flesta. Sen att han igår hade en riktigt dålig dag är en annan sak, tyvärr var det inte första gången i en så pass viktig match. Men va fan, han är kung Åke för alltid. :-D Innerst inne så tror jag att chansen till allsvenskan försvann igår, tror TAIF får svårt att ladda om till fredag.
|
|
|
Post by scarpino on Apr 7, 2010 11:29:38 GMT 1
Vem fan har krävt att Åkesson ska flytta från Tingsryd, det var det dummaste jag hört!! Den mannen har gjort mer för TAIF än de flesta. Sen att han igår hade en riktigt dålig dag är en annan sak, tyvärr var det inte första gången i en så pass viktig match. Men va fan, han är kung Åke för alltid. :-D Innerst inne så tror jag att chansen till allsvenskan försvann igår, tror TAIF får svårt att ladda om till fredag. Stod massa sånt i everysports kommentatorfält igår! För första gången är vi iaf överens, om Åkersson då däremot inte om AS, enligt mig är ni iprincip klara, det är ju bara upp till er själva...
|
|
|
Post by Gudfadern on Apr 7, 2010 12:47:13 GMT 1
Hoppas att Sundsvall korssar OIK, så att det kommer ännu mindre medgångsupportrar till deras nästa hemmamatch. OIK skämmer ut sig, inte bara på läktaren med så lite folk, utan även på isen. Hur var det nu, man vinner jäääättelätt utan Hurtubise... Ja jag vet, ni råkade slå Enköping sist. bla bla bla...fortfarande sur för att du måste läsa tidningen medan vi kan följa vårt lag? Svar: Ja det är du! OIK är i Bonusserien det är inte khk...OIK slog sundsvall hemma medans ni dansade i arenan till dansbands musik...SÅ nu var det sundsvall tur att vinna hemma, och? de spelade i allsvenskan där de slog många bra lag plus att OIK har några av sina bästa spelare skadade. Du är inte långt ute och seglar va? Avundsjuk är bara förnamnet!
|
|