|
Post by time on Apr 12, 2010 9:45:59 GMT 1
Väntade bara på att det skulle ramla in inlägg av den här sorten. =) Alla förstår nog att TAIF kommer få det tufft nästa säsong, men vi är i allsvenskan!!! =) Var det inte du som sa att det var lättare att hänga kvar?
|
|
|
Post by dragkrok on Apr 12, 2010 9:48:48 GMT 1
Nej nej nej OIK som spelat kvalserien till allsvenskan är helt klart megafavoriter. Vi som inte ens gick till Allettan är absolut inte favoriter. Får se om OIK gör en fiaskosäsong och inte ta sig till allsvenskt kval kommande säsong. Med tanke på att stora delar av laget är kvar och Roger J skulle aldrig göra en dålig värvning, ni kommer väl knappast värva sämre spelare än ni haft denna säsong?? Hur det än blir så kan fiaskot knappast bli större än vad KHK mäktat med denna säsong, ni får nog sälja rätt många mer tröjor eller varför inte kattskinn Om KHK hade så pinsamma medgångssupportrar som OIK uppenbarligen har så skulle jag nog låta bli att fara runt på forumen och leka kaxig. Hela 603 personer orkade ta sig till stålhallen för att hylla och tacka sitt OIK för en fantastisk säsong.....Där kan du snack om fiasko PINSAMT!!!
|
|
|
Post by time on Apr 12, 2010 9:52:45 GMT 1
Nej nej nej OIK som spelat kvalserien till allsvenskan är helt klart megafavoriter. Vi som inte ens gick till Allettan är absolut inte favoriter. Får se om OIK gör en fiaskosäsong och inte ta sig till allsvenskt kval kommande säsong. Med tanke på att stora delar av laget är kvar och Roger J skulle aldrig göra en dålig värvning, ni kommer väl knappast värva sämre spelare än ni haft denna säsong?? Hur det än blir så kan fiaskot knappast bli större än vad KHK mäktat med denna säsong, ni får nog sälja rätt många mer tröjor eller varför inte kattskinn Nu är denna säsong slut nu börjar nästa säsong Länets bästa lag 2009 KHK 2010 OIK 2011 OIK, KHK eller Mörrum?
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Apr 12, 2010 10:32:08 GMT 1
Väntade bara på att det skulle ramla in inlägg av den här sorten. =) Alla förstår nog att TAIF kommer få det tufft nästa säsong, men vi är i allsvenskan!!! =) Tufft är nog bara förnamnet, Lauduis+ några andra lämnar och ni har väl redan spenderat lite av era sponsorpengar för nästa säsong. Toksist och ekonomiska problem är vad jag förutspår.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 12, 2010 10:37:20 GMT 1
Hur som helst, grattis till Allsvenska platsen, Tingsryd! Ny har jobbat och slitit för det ett antal säsonger nu. Gläds, och lycka till nu. Våra vägar lär förhoppningsvis korsas igen i seriesammanhang, fast ni ska inte behöva trilla ur för det...
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 12, 2010 11:09:36 GMT 1
Nej nej nej OIK som spelat kvalserien till allsvenskan är helt klart megafavoriter. Vi som inte ens gick till Allettan är absolut inte favoriter. Får se om OIK gör en fiaskosäsong och inte ta sig till allsvenskt kval kommande säsong. Med tanke på att stora delar av laget är kvar och Roger J skulle aldrig göra en dålig värvning, ni kommer väl knappast värva sämre spelare än ni haft denna säsong?? Hur det än blir så kan fiaskot knappast bli större än vad KHK mäktat med denna säsong, ni får nog sälja rätt många mer tröjor eller varför inte kattskinn Läs om läs rätt, gör om gör rätt. Det står ju klart och tydligt att KHK inte är några favoriter. Tar vi oss till allettan kommande säsong är det ett fall framåt. jag vet inte var det är för sjuka idéer du har om kattskinn men jag börja tycka du är väldigt äcklig, är det sånt ni sysslar med där nere i väst?? Ni hade nog med behövt sälja ett par tröjor för att kunna finansiera era nyförvärv, med ALLA 600 på läktaren i sista matchen lär inte OIK bringat några större plus summor i kvalserien. ;D
|
|
|
Post by sheriff on Apr 12, 2010 12:13:06 GMT 1
Nej nej nej OIK som spelat kvalserien till allsvenskan är helt klart megafavoriter. Vi som inte ens gick till Allettan är absolut inte favoriter. Får se om OIK gör en fiaskosäsong och inte ta sig till allsvenskt kval kommande säsong. Med tanke på att stora delar av laget är kvar och Roger J skulle aldrig göra en dålig värvning, ni kommer väl knappast värva sämre spelare än ni haft denna säsong?? Hur det än blir så kan fiaskot knappast bli större än vad KHK mäktat med denna säsong, ni får nog sälja rätt många mer tröjor eller varför inte kattskinn Det skulle i så fall vara att ha 600 på läktarna den dag vi kvalar till Allsvenskan.
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Apr 12, 2010 12:19:16 GMT 1
Hur det än blir så kan fiaskot knappast bli större än vad KHK mäktat med denna säsong, ni får nog sälja rätt många mer tröjor eller varför inte kattskinn Det skulle i så fall vara att ha 600 på läktarna den dag vi kvalar till Allsvenskan. Haha, det har vi ju på träning
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Apr 12, 2010 12:28:04 GMT 1
Grattis Taif till den Allsvenska platsen. Imponerande och välförtjänat. Det där med att vara tillbaka köper jag dock inte! På den tiden Taif spelade i Allsvenskan vad det totalt 24 lag, nu 14. Det är väl ändå en väsentlig skillnad.
|
|
|
Post by Sverker on Apr 12, 2010 13:00:40 GMT 1
Grattis alla TAIFare! Jag önskar er lycka till i Allsvenskan.
Vill också passa på att gratta alla OIKare till en mycket bra säsong!
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Apr 12, 2010 16:48:34 GMT 1
Grattis alla TAIFare! Jag önskar er lycka till i Allsvenskan. Vill också passa på att gratta alla OIKare till en mycket bra säsong! Word på den. Många års (hos många också ideellt) slit bakom framgången. Extra kul för killar som Larry och Åke. Kommer att sakna våra derbyn mot Tingsryd som ju var en värdemätare av rang. Olofström har gjort en jäkla fin laginsats. Ser verkligen fram emot höstens bataljer och "slaget om Blekinge". Jag är ruskigt nyfiken på hur OIK och Nybro (och Mörrum) formerar styrkorna. En stående plats i Allettan blev nu ledig. Tack för det TAIF.
|
|
|
Post by sheriff on Apr 12, 2010 17:45:06 GMT 1
Grattis alla TAIFare! Jag önskar er lycka till i Allsvenskan. Vill också passa på att gratta alla OIKare till en mycket bra säsong! Word på den. Många års (hos många också ideellt) slit bakom framgången. Extra kul för killar som Larry och Åke. Kommer att sakna våra derbyn mot Tingsryd som ju var en värdemätare av rang. Olofström har gjort en jäkla fin laginsats. Ser verkligen fram emot höstens bataljer och "slaget om Blekinge". Jag är ruskigt nyfiken på hur OIK och Nybro (och Mörrum) formerar styrkorna. En stående plats i Allettan blev nu ledig. Tack för det TAIF. Att du inte nämner KIK kan bara tyda på att Jens spelar någon annanstans nästa säsong varför du inte räknar dem som ett hot.
|
|
|
Post by Rickard "Charlie" Karlsson on Apr 12, 2010 17:55:40 GMT 1
Word på den. Många års (hos många också ideellt) slit bakom framgången. Extra kul för killar som Larry och Åke. Kommer att sakna våra derbyn mot Tingsryd som ju var en värdemätare av rang. Olofström har gjort en jäkla fin laginsats. Ser verkligen fram emot höstens bataljer och "slaget om Blekinge". Jag är ruskigt nyfiken på hur OIK och Nybro (och Mörrum) formerar styrkorna. En stående plats i Allettan blev nu ledig. Tack för det TAIF. Att du inte nämner KIK kan bara tyda på att Jens spelar någon annanstans nästa säsong varför du inte räknar dem som ett hot. Going där... Jag tror inte Jens Svensson spelar i KHK 2010/2011. Men man har ju haft fel förut.
|
|
|
Post by martin9 on Apr 12, 2010 20:58:46 GMT 1
Laudius+några lämnar, inget konstigt med att några lämnar. Men jag tror att TAIF får behålla dom flesta av dom man vill behålla faktiskt, inklusive Laudius. :-D
|
|
|
Post by pursey on Apr 13, 2010 15:38:28 GMT 1
Får tacka för alla gratulationer. Särskilt från era två hovbloggare Goe och Fahlander som bevisar hur mycket folk faktiskt bryr sig om TAIF och hur psykiskt illa de mår av våran framgång när den väl kom efter att de förkastat våra chanser så totalt. Den här skall ju utan tvekan sparas för alltid www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8898187
|
|