|
Post by time on Mar 29, 2010 20:01:03 GMT 1
Betyder inte det typ neutral!? TAIF's rapportering brukar inte vara helt neutral ;D Men jag tror han menal LEGAL. Han blev ju utslängd från hallen i Enköping pga att hans rapportering ansågs illegal
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2010 20:05:32 GMT 1
OIK verkar ha lättare för de allsvenska lagen ? Till skillnad från TAIF ...
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2010 20:09:15 GMT 1
saxat fr everysport " Robin Jacobsson satte in en avs ina tacklingar i mittzon, en s k open-icd tackling, men den tar illa på IKO-spelaren, och Robin åker ut. Båren kommer in, och man sätter stödkrage på IKO-spelaren." 5+20 min ChargMatchen avgjord
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 29, 2010 20:15:27 GMT 1
Starkt av OIK att kriga ner Sundsvall i stålhallen....dom fortätter att imponera.
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2010 20:18:34 GMT 1
Starkt av OIK att kriga ner Sundsvall i stålhallen....dom fortätter att imponera. instämmer. Nu har ju plötsligt OIK o Nybro chansen igen på allsvenskan
|
|
|
Post by Gudfadern on Mar 29, 2010 20:26:27 GMT 1
Det svinet försöker sig alltid på nåt som inte han kan..Nu kan det sluta illa..Jag krev det tidigare också...Hoppas han far illa ut så man slipper se han även nästa säsong....!
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 29, 2010 20:31:05 GMT 1
Det svinet försöker sig alltid på nåt som inte han kan..Nu kan det sluta illa..Jag krev det tidigare också...Hoppas han far illa ut så man slipper se han även nästa säsong....! Moget(som vanligt)...du har ju inte ens sett tacklingen
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Mar 29, 2010 21:23:35 GMT 1
Det svinet försöker sig alltid på nåt som inte han kan..Nu kan det sluta illa..Jag krev det tidigare också...Hoppas han far illa ut så man slipper se han även nästa säsong....! Moget(som vanligt)...du har ju inte ens sett tacklingen Får man 5+20 min Charg då är man ingen dungosse och jag har sett Robin skada 2 OIK spelare denna säsongen först Sydegård vars karriärr kunde slutat riktigt illa men man spikade ihop hans knä och grabben spelar hockey igen efter ca3 månaders reab som tur är. Denna episod hörde jag kommenteras i smålandsradion och tom hans referat var något i stil med oerhört fult gjort av Jackobsson och fruktansvärt onödigt. Senast när TAIF var i Stålhallen gav han Niclas Persson en armbåge med hjärnskakning som följd persson är inte tbax för spel ännu 4 matcher senare. Tissell plockade på eget bevåg bort Jackobsson från spel resten av perioden, dock kom han tbax i slutet av 3 perioden och uppretade OIKare jagade honom. Nej Jackobsson är den fulaste spelare jag sett på isen och jag hoppas att någon sätter stopp för en sådan person innan han lyckas göra någon invalid
|
|
|
Post by scarpino on Mar 29, 2010 21:29:56 GMT 1
Det svinet försöker sig alltid på nåt som inte han kan..Nu kan det sluta illa..Jag krev det tidigare också...Hoppas han far illa ut så man slipper se han även nästa säsong....! Moget(som vanligt)...du har ju inte ens sett tacklingen Måhända att gudfadern kan vara omogen men i detta håller jag med han till fullo! Han är ute efter att skada o det gör han till ett svin!
|
|
|
Post by sheriff on Mar 29, 2010 21:57:34 GMT 1
citat fr TAIF's webrapportering via everysport "SÄNDNING ÄR GRATIS OCH HELT EGAL!" Först trodde jag det var ett skrivfel. Men när det upprepas så undrar man Antar att Lars menar LEGAL När något är egalt är det utan betydelse. Det är ett något finare sätt att säga SKIT SAMMA.Svarta pengar - Legalt eller Egalt? Kommunens brev - Legalt eller Egalt? Tengsryyy till AS - Legalt eller Egalt?
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 29, 2010 22:21:58 GMT 1
Moget(som vanligt)...du har ju inte ens sett tacklingen Får man 5+20 min Charg då är man ingen dungosse och jag har sett Robin skada 2 OIK spelare denna säsongen först Sydegård vars karriärr kunde slutat riktigt illa men man spikade ihop hans knä och grabben spelar hockey igen efter ca3 månaders reab som tur är. Denna episod hörde jag kommenteras i smålandsradion och tom hans referat var något i stil med oerhört fult gjort av Jackobsson och fruktansvärt onödigt. Senast när TAIF var i Stålhallen gav han Niclas Persson en armbåge med hjärnskakning som följd persson är inte tbax för spel ännu 4 matcher senare. Tissell plockade på eget bevåg bort Jackobsson från spel resten av perioden, dock kom han tbax i slutet av 3 perioden och uppretade OIKare jagade honom. Nej Jackobsson är den fulaste spelare jag sett på isen och jag hoppas att någon sätter stopp för en sådan person innan han lyckas göra någon invalid ...och alla domslut är korrekta? Vad jag menar(utan att ha sett tacklingen/överfallet) är att även en helt regelrätt tackling kan få konsekvenser, framförallt om den som blir tacklad har blicken på annat.....har oerhört svårt att tänka mig att Jakobsson är ute för att skada sina motståndare, däremot är han en stor och tung spelare som älskar att smälla på så ofta han kan. Om Jakobsson har otur när han tacklas ibland så innebär det inte att han är ute för att skada, snarare att det kan brista i timingen i bland, precis som för många andra spelare..... skillnaden är väl kilona som han lägger bakom
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 29, 2010 22:35:09 GMT 1
Ser mer än gärna Jacobsson i KHK nästa år. Helt klart en favorit! Märkligt att den enda spelaren i serien som bemästrar "open ice" tacklingar kritiseras för det...
Mer "open ice" tacklingar tack!
|
|
|
Post by jipe on Mar 29, 2010 22:42:22 GMT 1
Hade Simon Skoog använt alla sina kilo som Jacobsson gör hade han varit Gud i Telenor Arena... (o en propp på Jacobsson hade inte jag haft nåt emot att se...dock utan skador)
|
|
sundin
Ungdomslirare
|
Post by sundin on Mar 29, 2010 23:01:41 GMT 1
Får man 5+20 min Charg då är man ingen dungosse och jag har sett Robin skada 2 OIK spelare denna säsongen först Sydegård vars karriärr kunde slutat riktigt illa men man spikade ihop hans knä och grabben spelar hockey igen efter ca3 månaders reab som tur är. Denna episod hörde jag kommenteras i smålandsradion och tom hans referat var något i stil med oerhört fult gjort av Jackobsson och fruktansvärt onödigt. Senast när TAIF var i Stålhallen gav han Niclas Persson en armbåge med hjärnskakning som följd persson är inte tbax för spel ännu 4 matcher senare. Tissell plockade på eget bevåg bort Jackobsson från spel resten av perioden, dock kom han tbax i slutet av 3 perioden och uppretade OIKare jagade honom. Nej Jackobsson är den fulaste spelare jag sett på isen och jag hoppas att någon sätter stopp för en sådan person innan han lyckas göra någon invalid ...och alla domslut är korrekta? Vad jag menar(utan att ha sett tacklingen/överfallet) är att även en helt regelrätt tackling kan få konsekvenser, framförallt om den som blir tacklad har blicken på annat.....har oerhört svårt att tänka mig att Jakobsson är ute för att skada sina motståndare, däremot är han en stor och tung spelare som älskar att smälla på så ofta han kan. Om Jakobsson har otur när han tacklas ibland så innebär det inte att han är ute för att skada, snarare att det kan brista i timingen i bland, precis som för många andra spelare..... skillnaden är väl kilona som han lägger bakom Otur!!!! Har du överhuvudtaget sett mannen i någon av nämnda matcher,,,,,du snackar just nu om saker du inte vet ett dugg om. Jag har iaf sett mannen in action i 2 av dessa matcher ,,knätackling är det en open ice tackling?? armbågstackling är det en open ice tackling? Slår vad om att mannen använde armbågarna i Oskarshamn också hjärnskakning får man inte av en kroppstackling möjligtvis går luften ur och man mår jävligt illa även då men detta är inget att gnälla över,,,så sluta snacka om open ice tacklingar
|
|
|
Post by dragkrok on Mar 30, 2010 7:29:15 GMT 1
...och alla domslut är korrekta? Vad jag menar(utan att ha sett tacklingen/överfallet) är att även en helt regelrätt tackling kan få konsekvenser, framförallt om den som blir tacklad har blicken på annat.....har oerhört svårt att tänka mig att Jakobsson är ute för att skada sina motståndare, däremot är han en stor och tung spelare som älskar att smälla på så ofta han kan. Om Jakobsson har otur när han tacklas ibland så innebär det inte att han är ute för att skada, snarare att det kan brista i timingen i bland, precis som för många andra spelare..... skillnaden är väl kilona som han lägger bakom Otur!!!! Har du överhuvudtaget sett mannen i någon av nämnda matcher,,,,,du snackar just nu om saker du inte vet ett dugg om. Jag har iaf sett mannen in action i 2 av dessa matcher ,,knätackling är det en open ice tackling?? armbågstackling är det en open ice tackling? Slår vad om att mannen använde armbågarna i Oskarshamn också hjärnskakning får man inte av en kroppstackling möjligtvis går luften ur och man mår jävligt illa även då men detta är inget att gnälla över,,,så sluta snacka om open ice tacklingar ...och var NÄMNER jag ens open-ice tacklingar Prova och läs INNAN du svarar..... och nej, jag har inte sett någon utav tacklingarna du avser i mötena mot OIK. Var det avser tacklingen i går så har ju verken du eller gudfadern sett den men Ändå vet NI hur den gått till..... märkligt vilka krafter ni besitter i Olofström Vad det gäller antal korrekta tacklingar som slutat med hjärnskakning för den andre så finns det ett antal att titta på bara på youtube. ps vägrar fortfarande att tro att Jakobsson(eller någon annan) spelar hockey med avsikt att skada motståndarna....... att sedan OIK-supportrar tycker att man ska slå ner densamma i nästa möte säger väl mer om dessa än om Jakobsson..... Och du... jag försvarar inte Jakobssons tackling från igår (jag har nämligen inte sett den heller), däremot reagerar jag på dom som kan fördömma den UTAN att ha sett den.....
|
|