|
Post by aloviak on Dec 27, 2012 14:51:21 GMT 1
Jämför Timo med Oskar Fransson, Oskar släppte ofta in märkliga skott från blålinjen villket Timo nästan aldrig har gjort. Oskar gick ner på knä medan Timo står upp och tittar över dom som försöker täcka framför.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 27, 2012 15:28:54 GMT 1
Man kan ju undra varför man lär ut butterfly stilen, om den är så dålig. Lasse J i VIK har hållit nollan 5 ggr med den! Verkar som Timos stil skulle vara det man skulle lära ut, när man läser vissas inlägg här. Hur hamnade Fransson i denna diskussionen?
|
|
|
Post by chriande on Dec 27, 2012 18:18:36 GMT 1
Man kan ju undra varför man lär ut butterfly stilen, om den är så dålig. Lasse J i VIK har hållit nollan 5 ggr med den! Verkar som Timos stil skulle vara det man skulle lära ut, när man läser vissas inlägg här. Hur hamnade Fransson i denna diskussionen? Tycker det är bra med Timo något år till, vi vet vad han kan. Däremot måste vår 2;e målvakt vara betydligt mer rutinerad och kunna tävla om spaden på lika villkor, detta om vi spelar i Allsvenskan nästa säsong.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 27, 2012 18:50:56 GMT 1
Ja, jag hoppas Timos roll i laget mer och mer går åt målvaktstränarrollen. Stämmer det med Enroth så blir man mörkrädd..hur många Nhl lirare hade man kunnat ha om det nu visar sig att några är väldigt billiga..
|
|
|
Post by aloviak on Dec 27, 2012 21:44:11 GMT 1
Man kan ju undra varför man lär ut butterfly stilen, om den är så dålig. Lasse J i VIK har hållit nollan 5 ggr med den! Verkar som Timos stil skulle vara det man skulle lära ut, när man läser vissas inlägg här. Hur hamnade Fransson i denna diskussionen? Så ska du inte ta det Sverker, försökte bara förklara varför jag inte är lika missnöjd med att man har förlängt med Timo som du är. Fransson drog jag bara in för att visa skillnaderna i stilarna.
|
|
|
Post by dragkrok on Dec 27, 2012 22:09:38 GMT 1
Tyvärr var han lika blek som övriga laget mot AIS....
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 28, 2012 0:04:59 GMT 1
ja, varför fick han en stjärna i tidningen...? Kanske inte fanns så många andra givna, men fattar inte hur en 80-procentare med 5 insläppta kan få det!?
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2012 0:36:03 GMT 1
Nä vi skulle haft en backup med lite klass! Han håller inte i så många matcher i rad på denna nivån, gör mäktiga matcher för att sedan bli skadad eller som sist en mindre braiinsats..
|
|
|
Post by Sverker on Jan 24, 2013 15:57:55 GMT 1
Ja, jag hoppas Timos roll i laget mer och mer går åt målvaktstränarrollen. Ska han lära ut sin stil då, eller? Själv tycker jag denna förlängning inte är så bra, Timo var riktigt bra i div 1 men har enl mej inte övertygat speciellt mycket i HA.
|
|
|
Post by matse on Jan 24, 2013 18:52:33 GMT 1
Hans högsta nivå är ruggig. Även i allsvenskan. Tyvärr så har han varit lite ojämn. Men det vore konstigt om inte alla förluster påverkat hans psyke. Timo verkar vara en humörspelare, som måste vara inspirerad till max för att spela på topp.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 24, 2013 19:04:57 GMT 1
Sverker//Så bara för att han har en äldre stil så har han inget att lära ut?? Du har dina stunder då man upplever dej som korkad..
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Jan 24, 2013 19:31:32 GMT 1
Sverker//Så bara för att han har en äldre stil så har han inget att lära ut?? Du har dina stunder då man upplever dej som korkad.. Wörd. Timo har mycket rutin och kunskap vad som krävs utav en målvakt, vore idioti att låta allt gå till spillo... speciellt nu när man inte verkar ha någon erfaren målvaktstränare.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 24, 2013 19:48:54 GMT 1
Sverker//Så bara för att han har en äldre stil så har han inget att lära ut?? Du har dina stunder då man upplever dej som korkad.. Om det är du eller jag som är korkad, kan inte jag avgöra. Min uppfattning är att han kommer att få svårt att lära ut den nya målvaktstilen, då han inte har ngn erfarenhet av/från den.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 24, 2013 19:54:47 GMT 1
Hans högsta nivå är ruggig. Även i allsvenskan. Tyvärr så har han varit lite ojämn. Men det vore konstigt om inte alla förluster påverkat hans psyke. Timo verkar vara en humörspelare, som måste vara inspirerad till max för att spela på topp. Hur många matcher har vi sett hans högsta nivå i HA i jämförelse med förra säsongen? Hur många matcher har han "vunnit" matcher åt KHK denna säsongen? En "normal" Timo igår hade vunnit matchen åt oss, det är vad jag tror.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 24, 2013 20:41:16 GMT 1
Sverker//Målvaktsarbete handlar ju först och främst om vinklar, att kunna läsa av dem. Då spelar det ju ingen roll vilken stil du har? Sedan finns det alla gånger en del kurser man kan gå.. Ska erkänna att just tränare möjligen inte var vad jag först tänkt mig utan kanske mer mentor..men ser honom gärna här väldigt länge, tror han är en ledare ut i fingerspetsarna!
Vill besvara eller ställa motfrågor på frågorna du ställer matse:
1.Du kan knappast jämföra denna säsong med förra då motståndarnas offensiv var sämre och våran defensiv fungerade.Alltså är den jämförelsen irrelevant i sammanhanget. 2.I stort sett varenda match han stått när vi vunnit har han vunnit matcherna åt oss, han måste spela på topp precis hela tiden för att laget ska ha en chans ens.
Vänd på det, hur mycket hade de inte blivit om Hanses stått i KHK..vågar mej på en gissning att det inte stannat vid fem mål..
Ytterligare ska man komma ihåg att Timo presterar som bäst när det gäller som mest så räkna med att vi har en mur i målet i ks!
|
|