|
Post by Medgångssupportern on Jan 26, 2013 14:40:48 GMT 1
På vilket vis har jag sågat Timo? Jag säger att han är ok, men han är sämre denna säsong än förra, det beror troligtvis på att det går mycket snabbare denna säsongen. Möjligt att han i en kvalserie mot div 1 lag, kan prestera som han gjorde ifjol. Vad vet jag. Jag tycker därför att KHK borde skaffa en ny förstemålvakt om vi är kvar i HA. Ser ju här att många bedömmer från fjolåret. Tyvärr är det historia idag. Frågor till khkkrille: Håller han på att utbilda sej? Tycker du att det inte behövs? Varför är man korkad/dum om man tycker annorlunda än vissa här? Att sen Medgångarn tycker att utbildning är onödig förvånar mej inte det minsta. ;D Onödig? Verkar som om du skolkade ifrån svensklektionerna, iallafall där man fick lära sig att läsa. Jag sa att jag föredrar en som har mycket rutin framför en som endast har kunskap i ämnet genom att ha gått en utbildning. Det håller nog de flesta med om, rutin och erfarenhet väger tyngre. Du är nog en utav de få som tycker annorlunda. Trevlig helg.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 26, 2013 14:48:44 GMT 1
På vilket vis har jag sågat Timo? Jag säger att han är ok, men han är sämre denna säsong än förra, det beror troligtvis på att det går mycket snabbare denna säsongen. Möjligt att han i en kvalserie mot div 1 lag, kan prestera som han gjorde ifjol. Vad vet jag. Jag tycker därför att KHK borde skaffa en ny förstemålvakt om vi är kvar i HA. Ser ju här att många bedömmer från fjolåret. Tyvärr är det historia idag. Frågor till khkkrille: Håller han på att utbilda sej? Tycker du att det inte behövs? Varför är man korkad/dum om man tycker annorlunda än vissa här? Att sen Medgångarn tycker att utbildning är onödig förvånar mej inte det minsta. ;D Jag sa att jag föredrar en som har mycket rutin framför en som endast har kunskap i ämnet genom att ha gått en utbildning. Hur ska man tolka detta annorlunda än att utbildning är onödigt? För du menar väl inte att en som aldrig hållt på med hockey, går en utbildning och sen blir målvaktstränare i ett HA lag? Förklara gärna för ett dumhuvud som mej vad du menar. Off Topic: I övrigt kan jag upplysa om att jag hade ett bra betyg i svenska. Att jag emellanåt ex skriver dej/mej istället för dig/mig har en helt annan betydelse.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2013 17:40:35 GMT 1
Vad vet jag om han håller på med det, vet du? Pga att jag inte vet så utesluter jag det inte åtminstone! Varför svarar du inte på killen som skrev inlägget om tex ankan??
Jag tycker generellt att rutin är väldigt mycket viktigare än utbildning..sverige är idag alldeles för styrt av att folk ska ha utbildningar till höger och vänster. Är det inte inom kirurgin eller liknande så spelar det ju ingen roll.. Däremot är ju en mix av utbildning och erfarenhet ganska oslagbart..det ena är lättare än det andra att få och vi kan väl va överens att Timo klarat av den svåra delen av det med råge
|
|
|
Post by Sverker on Jan 26, 2013 18:21:28 GMT 1
Vad vet jag om han håller på med det, vet du? Pga att jag inte vet så utesluter jag det inte åtminstone! Varför svarar du inte på killen som skrev inlägget om tex ankan?? Jag tycker generellt att rutin är väldigt mycket viktigare än utbildning..sverige är idag alldeles för styrt av att folk ska ha utbildningar till höger och vänster. Är det inte inom kirurgin eller liknande så spelar det ju ingen roll.. Däremot är ju en mix av utbildning och erfarenhet ganska oslagbart..det ena är lättare än det andra att få och vi kan väl va överens att Timo klarat av den svåra delen av det med råge Du skriver så intelligenta inlägg, så vi lägger ner denna diskussion. Vi konstaterar bara att Timo är bäst både som mv och mvtränare och "honom" ska vi ha, självklart (för mej not). Han fixade ju en HA plats åt oss.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2013 18:55:33 GMT 1
Nä inte bäst,när skrev jag det?Men ge honom en allsvensk defensiv framför sej så skulle du blivit varse att han legat i topp i allsvenskan! Men visst man kan ju måla allt man ser i i mörkgrått och svart,plocka på sej skygglapparna,utrusta sej med en gigantisk såg och inte minst använda en sexmeters stege för att krångla sej upp på sin höga häst,slå in sverker och ett lösenord till forumet och vips blir de såhär..de är grejer det!!
|
|
|
Post by Sverker on Jan 26, 2013 19:15:35 GMT 1
Nä inte bäst,när skrev jag det?Men ge honom en allsvensk defensiv framför sej så skulle du blivit varse att han legat i topp i allsvenskan! Men visst man kan ju måla allt man ser i i mörkgrått och svart,plocka på sej skygglapparna,utrusta sej med en gigantisk såg och inte minst använda en sexmeters stege för att krångla sej upp på sin höga häst,slå in sverker och ett lösenord till forumet och vips blir de såhär..de är grejer det!! Dina inlägg blir mer intelligenta för var gång.
|
|
|
Post by matse on Jan 26, 2013 20:10:46 GMT 1
Timo är väl vårt minsta problem?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2013 20:32:40 GMT 1
exakt!den spelare vi absolut kan klandra minst!!
|
|
|
Post by dipietro on Jan 26, 2013 22:59:36 GMT 1
"Han är sämre denna säsong än förra, det beror troligtvis på att det går mycket snabbare denna säsongen"
Helt rätt, det går snabbare. Men jag har svårt att förstå hur du tänker ibland. Har du ngn gång tänkt på att Timos medspelare inte hänger med i tempot i spelet? Om man förlänger med ett div1 lag så hur är det ens rimligt att man förväntar sig att de klarar av nivån i HA.
Om man tittar på stats så finns det inte ngn annan mv som får så många skott på sig i snitt som Timo får dvs 35 i varje match. Vad kan det bero på tror du? T.ex. Hanses i Lif har spelat 620min mer än Timo (10 matcher och 1per.) och har fått på sig 50 skott mer än Timo och han ligger på plats 5 i mv stats och Timo ligger på plats 7. Toppen mot botten. Där har man svart på vitt - Hanses har medspelare i topplag, Timo har medspelare i bottenlag. Tänkvärt kanske..
|
|
|
Post by aloviak on Jan 27, 2013 12:04:14 GMT 1
"Han är sämre denna säsong än förra, det beror troligtvis på att det går mycket snabbare denna säsongen" Helt rätt, det går snabbare. Men jag har svårt att förstå hur du tänker ibland. Har du ngn gång tänkt på att Timos medspelare inte hänger med i tempot i spelet? Om man förlänger med ett div1 lag så hur är det ens rimligt att man förväntar sig att de klarar av nivån i HA. Om man tittar på stats så finns det inte ngn annan mv som får så många skott på sig i snitt som Timo får dvs 35 i varje match. Vad kan det bero på tror du? T.ex. Hanses i Lif har spelat 620min mer än Timo (10 matcher och 1per.) och har fått på sig 50 skott mer än Timo och han ligger på plats 5 i mv stats och Timo ligger på plats 7. Toppen mot botten. Där har man svart på vitt - Hanses har medspelare i topplag, Timo har medspelare i bottenlag. Tänkvärt kanske.. Inte att förglömma att i vår liga har spelat spelare som ingen kunde förvänta sig
|
|
|
Post by chriande on Jan 27, 2013 18:36:11 GMT 1
"Han är sämre denna säsong än förra, det beror troligtvis på att det går mycket snabbare denna säsongen" Helt rätt, det går snabbare. Men jag har svårt att förstå hur du tänker ibland. Har du ngn gång tänkt på att Timos medspelare inte hänger med i tempot i spelet? Om man förlänger med ett div1 lag så hur är det ens rimligt att man förväntar sig att de klarar av nivån i HA. Om man tittar på stats så finns det inte ngn annan mv som får så många skott på sig i snitt som Timo får dvs 35 i varje match. Vad kan det bero på tror du? T.ex. Hanses i Lif har spelat 620min mer än Timo (10 matcher och 1per.) och har fått på sig 50 skott mer än Timo och han ligger på plats 5 i mv stats och Timo ligger på plats 7. Toppen mot botten. Där har man svart på vitt - Hanses har medspelare i topplag, Timo har medspelare i bottenlag. Tänkvärt kanske.. Inte att förglömma att i vår liga har spelat spelare som ingen kunde förvänta sig Vi har ju varit mer eller mindre utspelade på bortais och bara haft puckövertag i 2?? matcher på hela serien så här långt. Backsidan och kanske framförallt spelet i egen zon var ju väldigt svagt fram till Jul + att våra Centrar tekat väldigt svagt hela säsongen. Detta märks också i antal skott som våra målvakter fått mota 1330st, mest i ligan. Vi ser ju nu att det är flera backar som får lämna KHK nu. Aaro, Magnusson, Logan, Bergman, JP och Grönlund får svårt framöver. Bara 3 kvar från startuppställningen i höstas.
|
|
|
Post by sheriff on Jan 27, 2013 21:05:27 GMT 1
Inte att förglömma att i vår liga har spelat spelare som ingen kunde förvänta sig Vi har ju varit mer eller mindre utspelade på bortais och bara haft puckövertag i 2?? matcher på hela serien så här långt. Backsidan och kanske framförallt spelet i egen zon var ju väldigt svagt fram till Jul + att våra Centrar tekat väldigt svagt hela säsongen. Detta märks också i antal skott som våra målvakter fått mota 1330st, mest i ligan. Vi ser ju nu att det är flera backar som får lämna KHK nu. Aaro, Magnusson, Logan, Bergman, JP och Grönlund får svårt framöver. Bara 3 kvar från startuppställningen i höstas. Tänk att det skulle behöva komma någon utifrån för att se att våra backar inte höll?! Ja, förutom Timo då, och vi andra på läktaren. Vi såg det för tretusen år sen.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2013 19:14:45 GMT 1
Är det någon som kan förklara varför målvakter väldigt ofta går bakom mål för att stoppa pucken? Ofta ser det meningslöst ut då backen är bara något skär bort..har ju hänt att det blivit missförstånd, att målisen ramlar etc etc så vad är vinsten som väger upp risken? Jag på läktaren får hjärtsnörp varje gång målisen lämnar den blå fläcken
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2013 19:16:58 GMT 1
Ska lägga till att det ser sjukt skumt ut när de stoppar pucken och sen när backen precis kommer fram så drar målisen iväg den åt andra hållet till aynes ganska planlöst.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2013 19:28:58 GMT 1
Timo ska inte lämna buren! Han har enligt mej inte spelsinne för det tyvärr. Tycker Almtunas mv klarade det bra, kanske beror på att de "modernare" målvakterna klarar det bättre.
|
|