|
Post by dragskott on Mar 22, 2007 22:53:51 GMT 1
Lika bra att starta en tråd för det skrivs in en hel del intressanta ideer, funderingar mm fast på lite olika trådar. Här kan vi samla ihop dom och diskutera och ev. starta upp fler sätt att stötta vårt lag.
Någon skrev på någon tråd "varför inte starta något som TAIFs selmaklubb" Nu har ju Black Bugs startat "Folkets lirarare" vilket är en kanongrej. Men om jag förstått det hela så håller den på fram till hösten.(?) Därför tror jag att en typ "selmaklubb" med autogiro på 20:-/mån inte skulle konkurera med Folkets lirare. Jag skulle inte tveka att även vara med på en sån grej.
|
|
|
Post by unbreakable on Mar 22, 2007 23:08:40 GMT 1
Inte jag heller, 20, 50, 100 kronor eller mer vilket skall vara valfritt, detta had ekunna ge hur mycket som helst och alla hade vi gjort en jäkla insats. Lika bra att starta en tråd för det skrivs in en hel del intressanta ideer, funderingar mm fast på lite olika trådar. Här kan vi samla ihop dom och diskutera och ev. starta upp fler sätt att stötta vårt lag. Någon skrev på någon tråd "varför inte starta något som TAIFs selmaklubb" Nu har ju Black Bugs startat "Folkets lirarare" vilket är en kanongrej. Men om jag förstått det hela så håller den på fram till hösten.(?) Därför tror jag att en typ "selmaklubb" med autogiro på 20:-/mån inte skulle konkurera med Folkets lirare. Jag skulle inte tveka att även vara med på en sån grej.
|
|
|
Post by Jason on Mar 23, 2007 7:46:56 GMT 1
Ja, jag tycker Selma-klubben verkar vara ett bra alternativ. 20:- kronor som dras på autogiro är ju inget som svider varje månad precis.
Men nu kan vi ge nuvarande insamling en chans och se hur det går.
|
|
|
Post by mindriot on Mar 23, 2007 10:23:24 GMT 1
Bara lugna.
En typ av "Semlaklubb" är på gång för folkets lirare.
Även möjlighet att betala via ett sms kommer inom kort.
Troligen nästa vecka så skall förhoppningsvis båda dessa möjligheter till folkets lirare insamlingen vara på g.
|
|
|
Post by Sickboy on Mar 23, 2007 13:09:01 GMT 1
Bara lugna. En typ av "Semlaklubb" är på gång för folkets lirare. Även möjlighet att betala via ett sms kommer inom kort. Troligen nästa vecka så skall förhoppningsvis båda dessa möjligheter till folkets lirare insamlingen vara på g. "Semlaklubb"..? Ja då kan man snacka om grädde på moset...
|
|
|
Post by Jason on Mar 23, 2007 13:17:25 GMT 1
;D Vi ska nog inte förse spelarna med för många semlor...
|
|
|
Post by Jason on Mar 23, 2007 13:19:46 GMT 1
En annan sak är att när det vankas matcher att det finns några frivilliga som kan sätta upp matchposters lite här och där. Typ på anslagstavlor, inne på köpcentrum, på dörrar till butiker osv. (Med godkännande givetvis, annars blir det väl liv).
Då kanske man lockar ännu mer folk att gå på hockeyn.
|
|
|
Post by Sickboy on Mar 23, 2007 13:32:02 GMT 1
En annan sak är att när det vankas matcher att det finns några frivilliga som kan sätta upp matchposters lite här och där. Typ på anslagstavlor, inne på köpcentrum, på dörrar till butiker osv. (Med godkännande givetvis, annars blir det väl liv). Då kanske man lockar ännu mer folk att gå på hockeyn. Har ju funnits sådana att trycka ut från hemsidan... Ibland... Jag brukar sätta upp på jobbet och lite varstans. Tycker jag gott fler kan göra...
|
|
|
Post by Jason on Mar 23, 2007 13:40:29 GMT 1
Ja, det har hänt att man gjort det här på jobbet... men jag tänker mer på "ute på stan"-reklam.
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Mar 23, 2007 18:38:10 GMT 1
Man skulle kunna använda sig av den gammla tavlan utanför Wämöhallen där nästa match ska stå, fast man ställer den lite mer strategiskt.
|
|
|
Post by Professorn on Mar 23, 2007 19:07:36 GMT 1
Tack BB för intiativet till "Folkets Lirare"! Jag såg precis en intervju med Emil Kåberg och vilket skägg!
Varför kan inte vi på läktarna utmana spelarna nästa säsong? Låta skäggen växa ifrån den stund KHK blir klara för Play Off(!)? - Jag tror nog att våra motståndare hade s----t ner sig ifall halva hallen hade sett ut som "MC SNUBBAR"....
Reklamskyltarna vid infartsleden kanske hade varit en Idé att använda. En annan idé är att sätta "KHKvimplar" på Stadsbussarna. BB kanske kan inleda ett sammarbete med Bergkvarabuss och få bolaget att Köra "Hockeybussar" ifrån Nättraby/Ronneby/Karlshamn samt ifrån Jämjö/Lyckeby/Bergåsa till och från hallen. Kanske medlemsrabbatt 10-15 KR(enkel). Tror nog att det hade blivit bra tryck på bussarna!
VI ÄR BLEKINGES STOLTHET!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 23, 2007 20:14:40 GMT 1
Jag hade i tankarna att låta skägget växa redan i år....men tyvärr hann det inte växa särskilt mycket...
|
|
|
Post by charlie on Mar 24, 2007 8:39:20 GMT 1
Inte jag heller, 20, 50, 100 kronor eller mer vilket skall vara valfritt, detta had ekunna ge hur mycket som helst och alla hade vi gjort en jäkla insats. Lika bra att starta en tråd för det skrivs in en hel del intressanta ideer, funderingar mm fast på lite olika trådar. Här kan vi samla ihop dom och diskutera och ev. starta upp fler sätt att stötta vårt lag. Någon skrev på någon tråd "varför inte starta något som TAIFs selmaklubb" Nu har ju Black Bugs startat "Folkets lirarare" vilket är en kanongrej. Men om jag förstått det hela så håller den på fram till hösten.(?) Därför tror jag att en typ "selmaklubb" med autogiro på 20:-/mån inte skulle konkurera med Folkets lirare. Jag skulle inte tveka att även vara med på en sån grej. Det kommer förmodligen en lösning inom kort. Men inte ska vi väl ha en "Selma" eller "Lilla Fridolf". Vi är väl baggar va? Guldbaggar!
|
|
|
Post by Sickboy on Mar 24, 2007 9:36:35 GMT 1
Tack BB för intiativet till "Folkets Lirare"! Jag såg precis en intervju med Emil Kåberg och vilket skägg! Varför kan inte vi på läktarna utmana spelarna nästa säsong? Låta skäggen växa ifrån den stund KHK blir klara för Play Off(!)? - Jag tror nog att våra motståndare hade s----t ner sig ifall halva hallen hade sett ut som "MC SNUBBAR".... Reklamskyltarna vid infartsleden kanske hade varit en Idé att använda. En annan idé är att sätta "KHKvimplar" på Stadsbussarna. BB kanske kan inleda ett sammarbete med Bergkvarabuss och få bolaget att Köra "Hockeybussar" ifrån Nättraby/Ronneby/Karlshamn samt ifrån Jämjö/Lyckeby/Bergåsa till och från hallen. Kanske medlemsrabbatt 10-15 KR(enkel). Tror nog att det hade blivit bra tryck på bussarna! VI ÄR BLEKINGES STOLTHET!!! Buss till hemmamatcherna..? DET vore coolt...
|
|
|
Post by charlie on Mar 24, 2007 17:52:59 GMT 1
Satt och tänkte på alla forumets besökare... Vad gör ni på långfredagen den 6/4? Det hade kanske varit kul om det idérika gänget här kunde kommit ut till arenan och snackat en stund? Det är en dag för hockeyn (föräldrar spelar mot sina barn etc) men det är också sista chansen att känna doften av is och korv på ett tag. Kanske kunde vi snackat ihop oss lite. Vad säger du Youngblood? F-n hockey är ju så roligt nu. Vi kanske skulle tvingat ut Norpan och kört operation "stanna eller få smörj" - allt i ödmjukhetens tecken naturligtvis...
|
|