|
Post by dragskott on Aug 21, 2010 14:47:06 GMT 1
2-2 efter första perioden målen av #11 och #22.
|
|
|
Post by dragskott on Aug 21, 2010 15:30:16 GMT 1
2-3 efter andra perioden. KHK står upp mycket bättre idag. Det kan sluta hur som helst.
|
|
|
Post by Sverker on Aug 21, 2010 16:24:26 GMT 1
4-4
|
|
|
Post by dragskott on Aug 21, 2010 16:39:55 GMT 1
Slut 4-6. Ett mycket bättre KHK idag. Lovar gott inför fortsättningen.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 21, 2010 17:23:32 GMT 1
Mycket bra match av KHK! Ed & Collin kommer att bli grymma i vinter! Lundqvist verkar vara en riktigt stabil back. Söder har redan nu mycket hockey i sig, kan nog bli hur bra som helst. Larsson är ett fynd. Blir inte klok på Dahlgren, en stunden tycker man att han bara flänger omkring på isen för att i nästa sek. nästan hänga in en puck (två matcher i rad nu). Mycket lik Sebbe tycker jag. "Medgångssuportern" skrek som en galning på Jonasén. Skoog fick äntligen göra mål. Vad gjorde Höök vid Örebros 2 - 3 mål?
|
|
|
Post by icebreaker on Aug 21, 2010 17:28:08 GMT 1
Vilken skillnad på match mot i torsdags 11, 16 och 12 hittade varandra mycket bättre idag, Mcgrane är på G Backarna gick inte bort sig lika mycket (förutom Höök), låg tätare och gick mer på kropp Kommer bli riktigt bra detta när vi möter motstånd som inte är toppen på HA Blir riktigt intressant på onsdag när vi möter TEIF
|
|
|
Post by Sverker on Aug 21, 2010 17:33:51 GMT 1
11,16 och 12 blir en kanon kedja, sanna mina ord!
|
|
|
Post by rune on Aug 21, 2010 17:39:27 GMT 1
Tycker KHK gör en mycke bra match, men........ Tekningarna? ?? Satt ju inte o räknade dom, men jag lovar. KHK vinner inte 20 % idag. Där e ju en sak som måste förbättras. Annars helt okej match.
|
|
|
Post by tof on Aug 21, 2010 17:41:08 GMT 1
Måste bara berömma Ottingers mål inget dalltande där inte.
|
|
|
Post by icebreaker on Aug 21, 2010 17:42:08 GMT 1
11,16 och 12 blir en kanon kedja, sanna mina ord! Tyckte inte det såg bra ut alls i Torsdags men idag var det riktigt bra, tar självklart tid att bli samspelta också. 11 har trots allt bara varit i Sverige 1 1/2 vecka När 22 har 77 vid sin sida är han riktigt bra och man ska inte glömma 24, han ser taggad ut i år, bättre tränad.
|
|
|
Post by Teddybear on Aug 21, 2010 17:48:36 GMT 1
Tycker KHK gör en riktigt bra match idag! Ed och Collin kommer att leverera till hösten, var så säkra! ;D Vilken klassmålvakt vi har fått tag på, ÄNTLIGEN!
|
|
|
Post by dragkrok on Aug 21, 2010 17:52:48 GMT 1
Detta såg riktigt bra ut från KHK:s sida.... spelar vi så här i serien när motståndet blir något mer överkomligt så kan det bli en riktigt intressant och rolig höst. Självklart saknas det fortfarande en hel del i spelet, men bitarna faller på plats allt mer.
Skönt att se att större delen av spelandet på halvdistans och duttandet på klubblängds avstånd var som bortblåst. Visst tempot var inte lika högt som i torsdags men en stor del av det tror jag beror på KHK:s mer rejäla och fysiska spel idag.
Har sällan hört så mycket positiva kommentarer från publiken utanför arenan efter en förlustmatch som idag.
..............nu väntar jag med spänning på" mrGnälls" analys av matchen.
|
|
|
Post by nissebult on Aug 21, 2010 18:02:37 GMT 1
Idag var det ett stort kliv framåt. Härligt att se när KHK står upp och bjuder på underhållande ”Kempe(a)” ishockey. Leinonen suverän med sin inlevelse och energi vilket värkar har smittat av sig på Whalqvist som gör det riktig bra idag tillsammans med Karlsson och Lundqvist. Belin och McGrane hittade varandra fint vilket ledde fram till en fristående Skoog på blå, som efter viss tvekan fick på ett bra slagskott och äntligen fick sätta dit den. Hoppas att detta var en ”boost” för Skoogs självförtroende. Jimmie, Ottinger och Ohlsson trummar på bra och känns som att de kommer att bli riktigt tunga för motståndarna när serien sätter igång. Även Larsson och Söder är riktigt bra och visar upp massor av vilja och hjärta. En bra lördag!
|
|
|
Post by stolpeut on Aug 21, 2010 18:07:57 GMT 1
VA BRA! Timo är ju KUNG....vilken härlig inställning han har......kan ju bara bli tröjan i taket när han en dag lägger av, tror inte han kommer att göra NÅGON (Mr.C) besviken. Ottos kedja bäst idag o Jocke har energi som en Duracell kanin..Härligt grabbar.
|
|
|
Post by Sir Ironpants on Aug 21, 2010 18:15:23 GMT 1
Synd att inte Dahlgren fick pucken på mål vid hans direktkott på tekingen i slutet av matchen, det hade varit så jävla snyggt mål!
Än en gång en kanonmatch av KHK, vi hade ju även Fahla & Sirre sjuk/skadad.
Och den där "burskydds-hockeyn" som MN tränade flitigt med laget förra säsongen är borta! ++++++ till Kempe för att ha tränat bort den styggelsen.
|
|