|
Post by Ekis on Oct 21, 2010 11:38:22 GMT 1
Många kloka ord har redan skrivits, men några meningslösa strörader får det dock bli... Stabilt utan att glänsa = en helt vanlig jäkla onsdag på jobbet! I såna här matcher är det ruskigt viktigt att göra första (och gärna andra) kassen, matchen stod faktiskt och vägde fram till 2-0. Skönt att flera kedjor börjar röra på sig, Ottingers lina var riktigt bra igår. Många har skrivit om #24, kan bara hålla med, där lossnar det poängmässigt vilken fight som helst. Stavningen av #59:s efternamn på jumbotronen var ruggigt pinsam , #77 och #16 är nog ganska luttrade... Hm, såg Maxims i programbladet också. Vad tråkigt att Mörrum vann i Stålhallen förresten...
|
|
|
Post by scarpino on Oct 21, 2010 11:42:21 GMT 1
Vilka flickor vi har i laget, Nr 44 är ute efter att skada Fahla och åker och söker hela tiden, vi har Höök, Skoog, Alm, Emil och Wahlqvist som är 100 kg killar och inte en endaste tar och markera upp vad som gäller. Om inte Höök eller Alm markerar på sådant så vet i tusan vad de gör där ute. Herregud han var ute efter vårapoängkungar och lirare och vi reagerar inte ens, pinsamt. Tyckte Wahlqvist va på han en hel del!?
|
|
|
Post by matse on Oct 21, 2010 17:57:00 GMT 1
Härligt med en seger igen. Men jag ska ändå klaga lite grann. Jag tycker inte det är ok att bara spela av matchen, när man har en betryggande ledning. Jag vet inte om det är ngt nytt för iår, för i fjol var jag alltid lyrisk när jag åkte hem efter en seger. I år har jag i bland varit ganska likgiltig, eftersom man genomlidit en avslagen skitdryg tredjeperiod, där hemmalaget bara åker runt och tittar på klockan. Givetvis kan man inte tuta och köra i alla matcher, eftersom det är bra lag man möter. Men som igår, när khk var så överlägsna, kunde de kosta på sig att spela lite publikfriande. Det är lagets ansvar gentemot oss, som älskar ishochey. Är jag ensam om min uppfattning? Det jag tar med mig, är de snygga målen. Andra perioden och linjedommaren som blev vansinnig, vid ett gruff. Vet inte om han fick en lusing, men arg blev han.
|
|
|
Post by 4ever on Oct 21, 2010 19:19:58 GMT 1
Linjedomaren fick en klubba över halsen vi avblåsning. Tror det var #12 i KHK som skulle bryta sig loss, men linjedomaren kom i vägen. Därav blev han lite arg, förstårligt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 21, 2010 20:47:49 GMT 1
Härligt med en seger igen. Men jag ska ändå klaga lite grann. Jag tycker inte det är ok att bara spela av matchen, när man har en betryggande ledning. Jag vet inte om det är ngt nytt för iår, för i fjol var jag alltid lyrisk när jag åkte hem efter en seger. I år har jag i bland varit ganska likgiltig, eftersom man genomlidit en avslagen skitdryg tredjeperiod, där hemmalaget bara åker runt och tittar på klockan. Givetvis kan man inte tuta och köra i alla matcher, eftersom det är bra lag man möter. Men som igår, när khk var så överlägsna, kunde de kosta på sig att spela lite publikfriande. Det är lagets ansvar gentemot oss, som älskar ishochey. Är jag ensam om min uppfattning? Det jag tar med mig, är de snygga målen. Andra perioden och linjedommaren som blev vansinnig, vid ett gruff. Vet inte om han fick en lusing, men arg blev han. Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng"
|
|
rakskott
Björnligan
Forumet måste komma igång!
|
Post by rakskott on Oct 22, 2010 18:22:27 GMT 1
Inte någonstans står det vem huvuddomaren var i denna match. Var det Claesson?
|
|
|
Post by chriande on Oct 22, 2010 18:56:26 GMT 1
|
|
rakskott
Björnligan
Forumet måste komma igång!
|
Post by rakskott on Oct 22, 2010 19:02:21 GMT 1
Tack för denna info. Jag satt och funderade på om det var vår "idol" och om de mörkade detta bara för att publiken ej skulle reagera för starkt och ej fokusera på matchen.
|
|
|
Post by time on Oct 22, 2010 19:24:03 GMT 1
J-gt bra domare. Bland de bästa som varit i TAK
|
|
|
Post by Jacob Lokatt on Oct 23, 2010 11:33:19 GMT 1
Tack för denna info. Jag satt och funderade på om det var vår "idol" och om de mörkade detta bara för att publiken ej skulle reagera för starkt och ej fokusera på matchen. Du borde väl se om det är Claesson eller inte?
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 23, 2010 14:35:36 GMT 1
Härligt med en seger igen. Men jag ska ändå klaga lite grann. Jag tycker inte det är ok att bara spela av matchen, när man har en betryggande ledning. Jag vet inte om det är ngt nytt för iår, för i fjol var jag alltid lyrisk när jag åkte hem efter en seger. I år har jag i bland varit ganska likgiltig, eftersom man genomlidit en avslagen skitdryg tredjeperiod, där hemmalaget bara åker runt och tittar på klockan. Givetvis kan man inte tuta och köra i alla matcher, eftersom det är bra lag man möter. Men som igår, när khk var så överlägsna, kunde de kosta på sig att spela lite publikfriande. Det är lagets ansvar gentemot oss, som älskar ishochey. Är jag ensam om min uppfattning? Det jag tar med mig, är de snygga målen. Andra perioden och linjedommaren som blev vansinnig, vid ett gruff. Vet inte om han fick en lusing, men arg blev han. Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng" Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel.
|
|
|
Post by Ekis on Oct 23, 2010 14:42:40 GMT 1
Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng" Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Glädjespridare där...
|
|
|
Post by korpen on Oct 23, 2010 15:04:36 GMT 1
Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng" Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Så du har inte haft ork att ta dig till arenan tidigare, nä men då får du la skylla dig själv!? Vi är inne i en period i serien då det ofta blir så här om du inte visste det redan. Kan kännas rätt lojt ibland och tändning kommer oftast i mitten av matchen för många spelare. Sedan kommer du helt plötsligt som en blixt från klarblå himmel som inte gått på match tidigare och klagar på engagemanget!!!!? ;D
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 23, 2010 15:58:11 GMT 1
Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Så du har inte haft ork att ta dig till arenan tidigare, nä men då får du la skylla dig själv!? Vi är inne i en period i serien då det ofta blir så här om du inte visste det redan. Kan kännas rätt lojt ibland och tändning kommer oftast i mitten av matchen för många spelare. Sedan kommer du helt plötsligt som en blixt från klarblå himmel som inte gått på match tidigare och klagar på engagemanget!!!!? ;D Och vad vet du om dessa eventuella orsaker till uteblivna besök? Inte ett skit, såklart. Därför ska du också undvika att peka finger eller försöka komma med uppläxningar då jag varit land och rike runt för att titta när KHK spelar, både i skövde, gislaved, kungälv, kirseberg m.m m.m. Blixtar kommer sällan från klarblå himmel, men om det nån gång hänt så var det nog just ditt huvud som träffades för där tycks finnas en del utebliven tankeverksamhet Du var en riktigt stor hockeyfilosof du Tändningen kommer oftast i mitten av matchen? Det visste jag inte. Min erfarenhet (som självklart är mycket mindre än din) säger mig att som spelare är man taggad redan innan matchen, så kommer inte tändningen förrän i mitten av matchen så är du inte speciellt taggad. När jag går på hockey så vill jag se hockey, inte fjompiga intron på storbildsskärmar, skapade för att bygga stämning och förväntningar, som sedan inte laget lever upp till när dom åker och såsar omkring i 60min. I Dackehallen har man ingenting av det där, men man spelar ändå i Allsvenskan. Vad är det dom har som inte vi har? Ett vindpinat plåtskjul från 69. Men kanske något annat också. Något som är så mycket viktigare än yta.
|
|
|
Post by dragkrok on Oct 23, 2010 17:24:15 GMT 1
Så du har inte haft ork att ta dig till arenan tidigare, nä men då får du la skylla dig själv!? Vi är inne i en period i serien då det ofta blir så här om du inte visste det redan. Kan kännas rätt lojt ibland och tändning kommer oftast i mitten av matchen för många spelare. Sedan kommer du helt plötsligt som en blixt från klarblå himmel som inte gått på match tidigare och klagar på engagemanget!!!!? ;D Och vad vet du om dessa eventuella orsaker till uteblivna besök? Inte ett skit, såklart. Därför ska du också undvika att peka finger eller försöka komma med uppläxningar då jag varit land och rike runt för att titta när KHK spelar, både i skövde, gislaved, kungälv, kirseberg m.m m.m. Blixtar kommer sällan från klarblå himmel, men om det nån gång hänt så var det nog just ditt huvud som träffades för där tycks finnas en del utebliven tankeverksamhet Du var en riktigt stor hockeyfilosof du Tändningen kommer oftast i mitten av matchen? Det visste jag inte. Min erfarenhet (som självklart är mycket mindre än din) säger mig att som spelare är man taggad redan innan matchen, så kommer inte tändningen förrän i mitten av matchen så är du inte speciellt taggad. När jag går på hockey så vill jag se hockey, inte fjompiga intron på storbildsskärmar, skapade för att bygga stämning och förväntningar, som sedan inte laget lever upp till när dom åker och såsar omkring i 60min. I Dackehallen har man ingenting av det där, men man spelar ändå i Allsvenskan. Vad är det dom har som inte vi har? Ett vindpinat plåtskjul från 69. Men kanske något annat också. Något som är så mycket viktigare än yta. PÅ tal om pekpinnar....eller???
|
|