|
Post by brodeurandme on Oct 23, 2010 17:43:09 GMT 1
Och vad vet du om dessa eventuella orsaker till uteblivna besök? Inte ett skit, såklart. Därför ska du också undvika att peka finger eller försöka komma med uppläxningar då jag varit land och rike runt för att titta när KHK spelar, både i skövde, gislaved, kungälv, kirseberg m.m m.m. Blixtar kommer sällan från klarblå himmel, men om det nån gång hänt så var det nog just ditt huvud som träffades för där tycks finnas en del utebliven tankeverksamhet Du var en riktigt stor hockeyfilosof du Tändningen kommer oftast i mitten av matchen? Det visste jag inte. Min erfarenhet (som självklart är mycket mindre än din) säger mig att som spelare är man taggad redan innan matchen, så kommer inte tändningen förrän i mitten av matchen så är du inte speciellt taggad. När jag går på hockey så vill jag se hockey, inte fjompiga intron på storbildsskärmar, skapade för att bygga stämning och förväntningar, som sedan inte laget lever upp till när dom åker och såsar omkring i 60min. I Dackehallen har man ingenting av det där, men man spelar ändå i Allsvenskan. Vad är det dom har som inte vi har? Ett vindpinat plåtskjul från 69. Men kanske något annat också. Något som är så mycket viktigare än yta. PÅ tal om pekpinnar....eller??? Nej inga pekpinnar, men svar på tal.
|
|
|
Post by korpen on Oct 23, 2010 17:59:22 GMT 1
Så du har inte haft ork att ta dig till arenan tidigare, nä men då får du la skylla dig själv!? Vi är inne i en period i serien då det ofta blir så här om du inte visste det redan. Kan kännas rätt lojt ibland och tändning kommer oftast i mitten av matchen för många spelare. Sedan kommer du helt plötsligt som en blixt från klarblå himmel som inte gått på match tidigare och klagar på engagemanget!!!!? ;D Och vad vet du om dessa eventuella orsaker till uteblivna besök? Inte ett skit, såklart. Därför ska du också undvika att peka finger eller försöka komma med uppläxningar då jag varit land och rike runt för att titta när KHK spelar, både i skövde, gislaved, kungälv, kirseberg m.m m.m. Blixtar kommer sällan från klarblå himmel, men om det nån gång hänt så var det nog just ditt huvud som träffades för där tycks finnas en del utebliven tankeverksamhet Du var en riktigt stor hockeyfilosof du Tändningen kommer oftast i mitten av matchen? Det visste jag inte. Min erfarenhet (som självklart är mycket mindre än din) säger mig att som spelare är man taggad redan innan matchen, så kommer inte tändningen förrän i mitten av matchen så är du inte speciellt taggad. När jag går på hockey så vill jag se hockey, inte fjompiga intron på storbildsskärmar, skapade för att bygga stämning och förväntningar, som sedan inte laget lever upp till när dom åker och såsar omkring i 60min. I Dackehallen har man ingenting av det där, men man spelar ändå i Allsvenskan. Vad är det dom har som inte vi har? Ett vindpinat plåtskjul från 69. Men kanske något annat också. Något som är så mycket viktigare än yta. Det är faktiskt så att i många matcher så kommer tändningen inte direkt. Om du har som du säger sett mångamatcher så borde du veta det och därför är din kritik av kungälvs matchen konstig.
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 23, 2010 18:10:30 GMT 1
Och vad vet du om dessa eventuella orsaker till uteblivna besök? Inte ett skit, såklart. Därför ska du också undvika att peka finger eller försöka komma med uppläxningar då jag varit land och rike runt för att titta när KHK spelar, både i skövde, gislaved, kungälv, kirseberg m.m m.m. Blixtar kommer sällan från klarblå himmel, men om det nån gång hänt så var det nog just ditt huvud som träffades för där tycks finnas en del utebliven tankeverksamhet Du var en riktigt stor hockeyfilosof du Tändningen kommer oftast i mitten av matchen? Det visste jag inte. Min erfarenhet (som självklart är mycket mindre än din) säger mig att som spelare är man taggad redan innan matchen, så kommer inte tändningen förrän i mitten av matchen så är du inte speciellt taggad. När jag går på hockey så vill jag se hockey, inte fjompiga intron på storbildsskärmar, skapade för att bygga stämning och förväntningar, som sedan inte laget lever upp till när dom åker och såsar omkring i 60min. I Dackehallen har man ingenting av det där, men man spelar ändå i Allsvenskan. Vad är det dom har som inte vi har? Ett vindpinat plåtskjul från 69. Men kanske något annat också. Något som är så mycket viktigare än yta. Det är faktiskt så att i många matcher så kommer tändningen inte direkt. Om du har som du säger sett mångamatcher så borde du veta det och därför är din kritik av kungälvs matchen konstig. Just därför var inte min kritik av kungälvsmatchen konstig, eftersom den numera klassiska "tändningen" aldrig fanns där i matchen, uppenbarligen är det fler som tycker så. I denna tråden diskuterar vi i övrigt inte hur det sett ut i andra matcher, utan om just denna matchen, tråden heter som bekant KHK-Kungälv IK. Läs om och läs rätt.
|
|
|
Post by korpen on Oct 23, 2010 18:24:08 GMT 1
Det är faktiskt så att i många matcher så kommer tändningen inte direkt. Om du har som du säger sett mångamatcher så borde du veta det och därför är din kritik av kungälvs matchen konstig. Just därför var inte min kritik av kungälvsmatchen konstig, eftersom den numera klassiska "tändningen" aldrig fanns där i matchen, uppenbarligen är det fler som tycker så. I denna tråden diskuterar vi i övrigt inte hur det sett ut i andra matcher, utan om just denna matchen, tråden heter som bekant KHK-Kungälv IK. Läs om och läs rätt. Jaja bryr mig egentligen inte. Alla har vi åsikter.....tack å lov! Skål kompis
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Oct 23, 2010 23:11:22 GMT 1
Jag tror det är rätt svårt att tända till när man möter Kungälv.. men det är bara vad jag tror.
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 24, 2010 10:12:00 GMT 1
Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng" Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Om Du klagar på underhållningsvärdet i andra perioden, då är något mycket FEL och då menar jag INTE på LAGET... Om Jag på föhand bestämt Mig för att en mör, saftig Tournedos är seg, tråkig och oaptitlig, ja då smakar den ju också därefter. Till sist: Tycker man det tom är jobbigt att jubla när ens lag gör mål,ska man dåkalla sig supporter ?
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 24, 2010 10:17:59 GMT 1
Du har så rätt så...har känt precis likadant...i samtliga matcher man lett stort, har man lagt av allt anfallsspel fullständigt. Värst har det väl varit mot Pantern och OIK. Har vi spelat NÅGON rolig sistaperiod? Senast satt man i andra och studsade av glädje, men knappast när matchen var slut..då var det mer av typen "bra med tre poäng" Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Om Du klagar på underhållningsvärdet i andra perioden, då är något mycket FEL och då menar jag INTE på LAGET... Om Jag på föhand bestämt Mig för att en mör, saftig Tournedos är seg, tråkig och oaptitlig, ja då smakar den ju också därefter. Till sist: Tycker man det tom är jobbigt att jubla när ens lag gör mål och dessutom inte ens varit på match tidigare under säsongen,ska man då kalla sig supporter ?
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 24, 2010 12:20:03 GMT 1
Igår var det comeback mellan stolparna och idag på forumet. Jag får börja med att instämma i klagosången. Gick för att se matchen själv, årets första dessutom. Vet inte om det var mig man syftade på i klacken när man sa att man har en kungälvsupporter ibland oss, men fan vad likgiltig jag kände mig under hela matchen. Introt på storbildsskärmen skapar ett slags antiklimax. Det måste vara såhär man kände sig när tjuren ferdinand kom inrusandes och satte sig för att lukta på sin blomma. Man tror nästan att det är krig på gång när man står och tittar på skärmen, och ut kommer ett gäng sömniga spelare fullkomligt otaggade. Det fanns ingen energi alls på isen och årets första match i arenan med blev en avslagen upplevelse, som att dricka en ljummen öljävel utan kolsyra. Det var knappt att jag fick upp händerna när det gjordes mål, ja jag kände inte ens nån större glädje. Urtrist match, en dag på jobbet och inget mer för spelarna. Om någon undrar så gick jag hem efter 2 perioder. När tvätten känns viktigare än ishockey, då är det något som är fel. Om Du klagar på underhållningsvärdet i andra perioden, då är något mycket FEL och då menar jag INTE på LAGET... Om Jag på föhand bestämt Mig för att en mör, saftig Tournedos är seg, tråkig och oaptitlig, ja då smakar den ju också därefter. Till sist: Tycker man det tom är jobbigt att jubla när ens lag gör mål och dessutom inte ens varit på match tidigare under säsongen,ska man då kalla sig supporter ? Det mest underhållande i denna match var faktiskt att komma tillbaka till arenan och lyssna på din ljuva stämma ;D Det var nog faktiskt det enda som fick mig att dra på smilbanden under matchen, och det säger jag som en komplimang och inte på ett hånfullt sätt. Vi är ju alla olika engagerade i KHK och brinner olika mycket för laget. Din sort är inte den enda godkända sorten, alla kan inte brinna lika mycket för laget som du gör, men det är beundransvärt med människor som känner ett sådant engagemang som du gör. Jag har alltid varit typen som tycker det är roligare att utöva idrott själv än att titta när andra gör det, kan också vara en del av orsaken. Jag är därmed ingen medgångssupporter som kommer när det går bra, tvärtom, jag går och ser på matcher när jag känner mig sugen, oavsett nuvarande form för laget, ibland med riktiga skitlag som motståndare. Däremot är jag inte typen som grämer mig allt för länge över en förlust eller sover dåligt för att favoritspelaren i laget blivit skadad. Somliga kallar sådant för att vara en dålig supporter, jag kallar det för att ha en sund inställning till idrott, idrott är bara underhållning för mig, det finns viktigare saker i livet. Jag brukade gå på varenda match och åka omkring och se laget var dom än spelade, det har kostat sina slantar, men nånstans tror jag att jag tröttnade, inte minst efter att alldeles för många gånger bevittnat det jag bevittnade mot Kungälv, ett gäng överbetalda divor som åker runt och lallar lite. När jag går på hockey så vill jag se hockey, spelare som ger järnet i varenda jävla situation, inte nåt lallande på halvfart. Det handlar om inställning allting, allt annat är bara skitsnack och bortförklaringar. Har 3000pers betalat för sin biljett så ska dom ha hockey för pengarna, inte ett gäng slashasar som åker ut och gör jobbet men inget mer.
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 24, 2010 12:44:00 GMT 1
Om Du klagar på underhållningsvärdet i andra perioden, då är något mycket FEL och då menar jag INTE på LAGET... Om Jag på föhand bestämt Mig för att en mör, saftig Tournedos är seg, tråkig och oaptitlig, ja då smakar den ju också därefter. Till sist: Tycker man det tom är jobbigt att jubla när ens lag gör mål och dessutom inte ens varit på match tidigare under säsongen,ska man då kalla sig supporter ? Det mest underhållande i denna match var faktiskt att komma tillbaka till arenan och lyssna på din ljuva stämma ;D Det var nog faktiskt det enda som fick mig att dra på smilbanden under matchen, och det säger jag som en komplimang och inte på ett hånfullt sätt. Vi är ju alla olika engagerade i KHK och brinner olika mycket för laget. Din sort är inte den enda godkända sorten, alla kan inte brinna lika mycket för laget som du gör, men det är beundransvärt med människor som känner ett sådant engagemang som du gör. Jag har alltid varit typen som tycker det är roligare att utöva idrott själv än att titta när andra gör det, kan också vara en del av orsaken. Jag är därmed ingen medgångssupporter som kommer när det går bra, tvärtom, jag går och ser på matcher när jag känner mig sugen, oavsett nuvarande form för laget, ibland med riktiga skitlag som motståndare. Däremot är jag inte typen som grämer mig allt för länge över en förlust eller sover dåligt för att favoritspelaren i laget blivit skadad. Somliga kallar sådant för att vara en dålig supporter, jag kallar det för att ha en sund inställning till idrott, idrott är bara underhållning för mig, det finns viktigare saker i livet. Jag brukade gå på varenda match och åka omkring och se laget var dom än spelade, det har kostat sina slantar, men nånstans tror jag att jag tröttnade, inte minst efter att alldeles för många gånger bevittnat det jag bevittnade mot Kungälv, ett gäng överbetalda divor som åker runt och lallar lite. När jag går på hockey så vill jag se hockey, spelare som ger järnet i varenda jävla situation, inte nåt lallande på halvfart. Det handlar om inställning allting, allt annat är bara skitsnack och bortförklaringar. Har 3000pers betalat för sin biljett så ska dom ha hockey för pengarna, inte ett gäng slashasar som åker ut och gör jobbet men inget mer. Trevligt Du gillade att höra Mig.Man får buga och tacka ! Jag alltid gillat utöva idrott också och jag lirade bla hockey till junioråldern. I andra perioden tycker jag KHK bjöd påmånga delikatesser och det fanns då bara 1 lag på banan. Det kunde då blivit både 6,7 eller 8 mål framåt. I första perioden var det lite krampaktigt. Inte konstigt, då kom med 3 raka torskar. Det vet Du säkert om som utövat idrott att självförtroende är A och O. I sista akten gör man inte mer än vad som behövs. I mina ögon ett helt riktigt val. Serien är lång (förhoppningsvis säsongen också) och det finns ingen anledning att göra av med mer energi än vad som krävs. Nya KHK tror jag blir ruskigt bra ju längre säsongen lider. Nu fick Kempe börja om från noll, både med träningsintensitet, filosofi, Spelsystem, Nyförvärv osv... Vänta bara till ALLT satt sig... Däremot ska Du nog inte räkna med någon Champagnehockey. Sådan är inte den moderna hockeyn. Hålla tätt bakåt och producera mer framåt är vad som gäller. Hoppas Du söker Dig till Arenan igen och då gläds över både KHK's mål och poäng ! Det är VI som är KHK !
|
|
|
Post by brodeurandme on Oct 24, 2010 12:54:05 GMT 1
Det mest underhållande i denna match var faktiskt att komma tillbaka till arenan och lyssna på din ljuva stämma ;D Det var nog faktiskt det enda som fick mig att dra på smilbanden under matchen, och det säger jag som en komplimang och inte på ett hånfullt sätt. Vi är ju alla olika engagerade i KHK och brinner olika mycket för laget. Din sort är inte den enda godkända sorten, alla kan inte brinna lika mycket för laget som du gör, men det är beundransvärt med människor som känner ett sådant engagemang som du gör. Jag har alltid varit typen som tycker det är roligare att utöva idrott själv än att titta när andra gör det, kan också vara en del av orsaken. Jag är därmed ingen medgångssupporter som kommer när det går bra, tvärtom, jag går och ser på matcher när jag känner mig sugen, oavsett nuvarande form för laget, ibland med riktiga skitlag som motståndare. Däremot är jag inte typen som grämer mig allt för länge över en förlust eller sover dåligt för att favoritspelaren i laget blivit skadad. Somliga kallar sådant för att vara en dålig supporter, jag kallar det för att ha en sund inställning till idrott, idrott är bara underhållning för mig, det finns viktigare saker i livet. Jag brukade gå på varenda match och åka omkring och se laget var dom än spelade, det har kostat sina slantar, men nånstans tror jag att jag tröttnade, inte minst efter att alldeles för många gånger bevittnat det jag bevittnade mot Kungälv, ett gäng överbetalda divor som åker runt och lallar lite. När jag går på hockey så vill jag se hockey, spelare som ger järnet i varenda jävla situation, inte nåt lallande på halvfart. Det handlar om inställning allting, allt annat är bara skitsnack och bortförklaringar. Har 3000pers betalat för sin biljett så ska dom ha hockey för pengarna, inte ett gäng slashasar som åker ut och gör jobbet men inget mer. Trevligt Du gillade att höra Mig.Man får buga och tacka ! Jag alltid gillat utöva idrott också och jag lirade bla hockey till junioråldern. I andra perioden tycker jag KHK bjöd påmånga delikatesser och det fanns då bara 1 lag på banan. Det kunde då blivit både 6,7 eller 8 mål framåt. I första perioden var det lite krampaktigt. Inte konstigt, då kom med 3 raka torskar. Det vet Du säkert om som utövat idrott att självförtroende är A och O. I sista akten gör man inte mer än vad som behövs. I mina ögon ett helt riktigt val. Serien är lång (förhoppningsvis säsongen också) och det finns ingen anledning att göra av med mer energi än vad som krävs. Nya KHK tror jag blir ruskigt bra ju längre säsongen lider. Nu fick Kempe börja om från noll, både med träningsintensitet, filosofi, Spelsystem, Nyförvärv osv... Vänta bara till ALLT satt sig... Däremot ska Du nog inte räkna med någon Champagnehockey. Sådan är inte den moderna hockeyn. Hålla tätt bakåt och producera mer framåt är vad som gäller. Hoppas Du söker Dig till Arenan igen och då gläds över både KHK's mål och poäng ! Det är VI som är KHK ! Jag kommer gå på hockey många gånger till denna säsongen, oavsett lagets placering i tabellen, motståndare och nuvarande form. Jag har ju fått det jag bönat och bett om i flera säsonger nu - Leinonen - En riktig målis! ;D
|
|
|
Post by oneandonly on Oct 24, 2010 12:59:25 GMT 1
Trevligt Du gillade att höra Mig.Man får buga och tacka ! Jag alltid gillat utöva idrott också och jag lirade bla hockey till junioråldern. I andra perioden tycker jag KHK bjöd påmånga delikatesser och det fanns då bara 1 lag på banan. Det kunde då blivit både 6,7 eller 8 mål framåt. I första perioden var det lite krampaktigt. Inte konstigt, då kom med 3 raka torskar. Det vet Du säkert om som utövat idrott att självförtroende är A och O. I sista akten gör man inte mer än vad som behövs. I mina ögon ett helt riktigt val. Serien är lång (förhoppningsvis säsongen också) och det finns ingen anledning att göra av med mer energi än vad som krävs. Nya KHK tror jag blir ruskigt bra ju längre säsongen lider. Nu fick Kempe börja om från noll, både med träningsintensitet, filosofi, Spelsystem, Nyförvärv osv... Vänta bara till ALLT satt sig... Däremot ska Du nog inte räkna med någon Champagnehockey. Sådan är inte den moderna hockeyn. Hålla tätt bakåt och producera mer framåt är vad som gäller. Hoppas Du söker Dig till Arenan igen och då gläds över både KHK's mål och poäng ! Det är VI som är KHK ! Jag kommer gå på hockey många gånger till denna säsongen, oavsett lagets placering i tabellen, motståndare och nuvarande form. Jag har ju fått det jag bönat och bett om i flera säsonger nu - Leinonen - En riktig målis! ;D Gott ! Hoppas Vi syns där redan idag !
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Oct 24, 2010 17:22:35 GMT 1
Kungälv slog Nybro ikväll med 3-0, finns inga lätta lag i år :-) (och GOISet slog Kristianstad med 4-1)
|
|