|
Post by Micke "pålle" Pålsson on May 24, 2007 16:30:47 GMT 1
hur roligt och inspererande tror du det är för spelarna då? tror du de brinner lika mycke inför en match om ni redan är klara så tidigt? tror du det lockar lika mycke folk som förra säsongen när allt var nytt? det är ju bara att hoppas men tänk efter lite så tror jag du fattar att det inte e lika inspererande för tex era sk stjärnor att spela en sån match. KHK va väl klara för PO redan i början på januari och ändå kom folk! Varför skulle de va mer spännande för oss KHK supporters om 4 lag går vidare, då blir vi ju klara långt tidigare än om det bara är 2 lag? Med 2 lag till PO/kval så håller sig spänningen längre och det kommer mer folk, sen när det gäller motivation så har KHK så bred trupp så är det nån som börjar lata sig så finns det fler hungriga spelare som tar hans plats!
|
|
|
Post by kraftwerk on May 24, 2007 16:48:01 GMT 1
Funderade på att försöka ranka lagen i denna serie. Men dels säger maggropskänslan att det kan bli ett getingbo samt att en del klubbar fortfarande bara har ett fåta spelare klara. Så hag insåg det meningslösa i detta..... Återkommer dock i ämnet
|
|
|
Post by muppen on May 24, 2007 16:55:21 GMT 1
Varför skulle de va mer spännande för oss KHK supporters om 4 lag går vidare, då blir vi ju klara långt tidigare än om det bara är 2 lag? Med 2 lag till PO/kval så håller sig spänningen längre och det kommer mer folk, sen när det gäller motivation så har KHK så bred trupp så är det nån som börjar lata sig så finns det fler hungriga spelare som tar hans plats! Som jag har skrivit tidigare så tror jag det inte spelar nån roll för KHK:s del om det blir två eller fyra lag som gå till playoff, KHK klarar av det i allafall men några av fördelarna med fyra lag istället för två lag är som jag ser det: Fler lag har chansen till kval vilket betyder att fler lag höjer sig, spelar bättre hockey och erbjuder därmed bättre motstånd och följden blir att de lag som går vidare till playoff är bättre rustade. Fördel nummer två är att kvalitéten på hockeyn höjs i allmänhet i regionen och intresset för densamma ökar också vilket är positivt för alla inblandade parter.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 26, 2007 13:08:34 GMT 1
Saxat från Tyringes forum:
"Tyringe+HHK verkar ju inte vara så längt borta ändå. LÄste hlgmixen idag i Norra Skåne och där kunde man läsa om att det finns tydligen planer på att slå ihop klubbarna på A-lags nivå men att de sen ska sköta sina juniorer på egen hand. Deet ska alltså finnas ett A-lag och ett B-lag. Denna sammanslagning kan nog bli verklighet om 1-2 säsonger tror jag. De verkar ha kommit ganska långt i planeringen iaf."
Jag har alltid förundrats över hur man kan driva 2 klubbar på denna nivån i en så liten kommun som Hässleholm egentligen är. Det är nog på tiden.
|
|
|
Post by Hockeyoraklet on Jun 14, 2007 20:58:22 GMT 1
|
|
|
Post by unbreakable on Jun 19, 2007 13:50:55 GMT 1
Klippt från Krif:s sida
2007-06-18 Nytt förslag från förbundet på kval till div. I
Svenska Ishockeyförbundet har hörsammat de synpunkter som framförts i samband med "Skara-förslaget". Det nya förslaget innebär, att fyra lag går till ett playoff, där man reducerar de 12 lagen till sex lag, och sedan kör man vidare på det ursprungliga förslaget med en enkel för-kvalserie, med den förändringen, att två av de tre lagen i varje 3-lagsgrupp går till den slutliga kvalserien.
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Jun 19, 2007 15:15:31 GMT 1
Tycker det är helt fel att ettan i serien bara får en extra avgörande match i PO. Det ska löna sig mer att vinna serien!!
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 19, 2007 18:42:21 GMT 1
|
|
|
Post by unbreakable on Jun 20, 2007 7:50:46 GMT 1
Vi har ju som mål att gå upp och det är bara göra det som krävs. Jag håller med om att det är dåligt att ettan inte premieras mer men hockeyförbundet ger spelreglerna och sedan så kör man på det.
Jag tror att detta inte har någon betydelse utan skall man gå upp så skall man ändå vinna en jäkla massa.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jun 20, 2007 19:17:08 GMT 1
Precis. Förbundet ger spelreglerna, men vissa klubbar går inte med på det
|
|
|
Post by khkregerar on Jun 20, 2007 21:01:42 GMT 1
cogito ergo sum
|
|
|
Post by Daniel "mongoape" Wallin on Jun 20, 2007 22:14:32 GMT 1
Att du finns ser vi men att du tänker är inte helt klart, med tanke på detta malplacerade inlägg
|
|
|
Post by Sickboy on Jun 21, 2007 1:02:05 GMT 1
Noli turbare círculos meos...
Bara för att sätta Mongos latinkunskaper på prov...
|
|
|
Post by khkregerar on Jun 21, 2007 1:12:24 GMT 1
haha ville bara lätta på stämningen. men det betyder väl rubba inte på mina cirklar? haha
|
|
|
Post by Sickboy on Jun 21, 2007 1:45:58 GMT 1
Ok. Den va lätt. Men bit i denna då...
"Ad augusta per angusta"
|
|